    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
    Date: Fri, 1 Mar 2013 16:16:23 +0100

    Dnia 2013-03-01, o godz. 14:49:37
    daromar <...@m...com> napisał(a):

    > Jak czasami podróżuje na lekko, gdzie każda dodatkowa ładowarka każdy
    > dodatkowy kabelek to problem, ciężar i coś o czym trzeba pamiętać.
    > Więc ten czas pracy liczony w tygodniach czy miesiącach bywa
    > przydatny. Nie jest to główny argument ale to kolejny plus.

    Bez przesady. Chodzę po różnych górach od ponad 30-tu lat i kabelek do
    ładowania przy wadze urządzenia to waga pomijalna.

    > Jeżeli są wpisani autorzy to jest kwestia posortować po autorach i
    > przypisać do kolekcji
    > http://swiatczytnikow.pl/kindle-collections-jak-zarz
    adzac-kolekcjami-przy-
    > pomocy-calibre/
    > to jest kwestia minut jak nie sekund, no na pewno nie pół godziny.
    > Nie używam bo nie mam takich ilości książek żebym nie mógł nad nimi
    > zaponować ręcznie.

    O ile autorzy są wpisani. I to trzeba robić zewnętrznym softem,
    komputer do tego mieć. Plus dla Calibre jak dla mnie jest taki że jest
    pod Linuxa.

    > No ale to nie jest czytanie a praca z tekstem.Jak szukasz jakiegoś
    > jednego słowa to kindle wystarcza, jak robisz tego więcej dłużej to
    > przydaje się coś szybszego.

    Nie - to nie jest praca z tekstem. To jest np. czytanie jakiegoś opisu
    gdzie trafiają się rzadziej stosowane słowa. Albo trzeba sprawdzić
    definicję jakiegoś elementu który w dokumentacji występuje. Czytnik
    e-boo?wó tu się nie nadaje. Próbowałem i zrezygnowąłem.

    > Do wyświetlenia tekstu nie trzeba potężnego sprzętu, ale
    > przeszukiwanie to już coś bardziej pracochłonnego.

    A często jak się czyta np. dokumentację jakiegoś urządzenia to
    wyszukiwanie jest niezbędne.

    > Na początku faktycznie sila kindla byl sklep, ale w 2012 pojawiło się
    > tyle ksiągarni z ebookami w Polsce że to naprawdę zaczyna mieć sens.
    > Kindle jest w zupełności wystarczający do tego do czego został
    > stworzony czyli do czytania książek.

    Książek przygotowanych pod niego należy dodać. Dla mnie coś co nie
    obsługuje PDF-ów w sposób zadowalający odpada. Ciekawe ze o wiele
    słabsze urządzenia robiły to już lata temu a tu nadal jest problem. Ja
    to rozumiem jako politykę firmy do popierania własnego formatu.
    Niestety popularność kontenera jakim jest PDF powoduje ze takie
    podejście przegrywa. Amazon to dostrzegł i stąd Kindle Fire odnoszący
    spory sukces.

    > Nie ma wodotrysków ale i nie ma dyskwalifikujących go wad a to co ma
    > robić robi bardzo dobrze. To jest tylko czytnik książek, nic więcej
    > ale i nic mniej.

    czytnik jednego z formatów książek.