  • Data: 2010-06-10 12:56:17
    Temat: Re: Jaki aparat kompaktowy do 400 zł?
    Od: Rex <w...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się, że właśnie ze względu na wiek rodziców 1,8cala to za
    > mało. Powinieneś podnieść poprzeczkę.

    Siostra ma aparat z ekranem 1,8 cala i rodzice powiedzieli, że chcą
    aparat z ekranem nie mniejszym od tego, który ma siostra. Stąd to
    kryterium. Gdy szukałem po sieci aparatów zauważyłem, że teraz wszystkie
    mają już powyżej 2,0 więc nie ma problemu.

    > Jakość dla odbitek 10x15 nie ma znaczenia, zakres ogniskowych (w
    > szczególności szeroki kąt) i stabilizacja - już tak.

    Mam staruszka Olympusa Camadia C-750 z matrycą 4 megapikselową, dałem
    zrobić kilka odbitek wielkości A4 i nie widać ziarna, zdjęcia są
    wyraźne, wyglądają dobrze.
    Stąd wnioskuję, że przy amatorskich zdjęciach ilość megapikseli na
    matrycy światłoczułej jest rzeczą wtórną.
    Często producenci chwalą się dobrą matrycą, nie wspominając za wiele o
    obiektywie, o to przecież on w głównej mierze odpowiedzialny za jakość
    zdjęć.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex