  • 1. Data: 2010-11-08 08:04:55
    Temat: Jaki alkomat?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Chciałbym kupić alkomat/alkotest (jak zwał, tak zwał) na własne potrzeby,
    żeby można było w sposób wiarygodny stwierdzić, czy mogę spokojnie ruszać w
    drogę w poniedziałek rano mimo kliku drinków wypitych wieczorem w niedzielę.
    Słyszałem, że alkomaty z tych po 40 zł są nic nie warte, ale nie chcę też
    wydać więcej, jak powiedzmy 150 zł.
    Czy macie jakiś sprawdzony typ do takiego zastosowania?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-11-08 10:10:27
    Temat: Re: Jaki alkomat?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    trudno powiedziec czy sprawdzony, ale wskazania ma na oko zblizone do
    rzeczywistosci, firmy nie pamietam, ale wzialem go za punkty z vitay, wiec
    mozesz sprawdzic w katalogu, jesli jeszcze jest

  • 3. Data: 2010-11-09 10:45:33
    Od: Mirosław <m...@g...com>

> [...]
    > wydać więcej, jak powiedzmy 150 zł.
    > Czy macie jakiś sprawdzony typ do takiego zastosowania?

    Lepiej wogóle nie pić wieczorem,
    teraz mają jakieś alkoskanery,
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,8579975,N
    owa_bron_policji__w_kilka_sekund_sprawdza_trzezwosc.
    html
    słyszałem też o tkz paskach czy innych co stwierdzają czy piłeś alkohol
    przez ostatnie 12h,(niewiem),
    w każdym bądź razie u mnie strata prawka to bezrobocie więc daje sobie z tym
    spokój,
    a jak jest impreza to na drugi dzień wogole nie siadam za
    kółkiem.(bezpieczne 24h po ostatnim kielichu)
    Teraz odpowiedzialność za jazde pod wpływem jest porównywalna do
    chodzenia po mieście z kałachem,
    mirek

  • 4. Data: 2010-11-09 11:23:33
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Masz rację, jednak niedawno mieliśmy z kolegami okazję pobawić się
    profesjonalnym alkomatem i wielkie było zdziwienie, że po zakrapianym
    wieczorze (bez przesady) rano każdy miał w granicach 0,2 - 0,4 promila. Co
    ciekawe nikt tych resztkowych promili nie odczuwał, a niestety były.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-11-09 12:06:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Lis, 11:23, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:
    > Masz racj , jednak niedawno mieli my z kolegami okazj pobawi si
    > profesjonalnym alkomatem i wielkie by o zdziwienie, e po zakrapianym
    > wieczorze (bez przesady) rano ka dy mia w granicach 0,2 - 0,4 promila. Co
    > ciekawe nikt tych resztkowych promili nie odczuwa , a niestety by y.

    ...poogladaj testy np. http://www.alkomat.pl/index.php?act=testy

    albo jakis programik typu http://www.parpa.nazwa.pl/parpa2/images/dokumenty/al
    koholoweliczydelko.xls
    , "na oko" zawyza, wiec jesli wychodzi zero, to powinno byc OK ;)

    WS

  • 6. Data: 2010-11-09 12:08:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    ja sobie sprawilem, kiedy po imprezce, z ktorej wyszedlem spokojnie na
    wlasnych nogach nie tropiac weza i czujac sie calkiem trzezwo, a ostatni
    kieliszek wypilem okolo polnocy, nastepnego dnia w okolicach poludnia
    pojechalem na dzialke, tam do grilika z braciakiem wypilismy po piwku, po
    godzinie od piwka, dokonalismy pomiaru, on mial 0,0 ja mialem 0,2

  • 7. Data: 2010-11-09 16:37:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakrapianym wieczorze (bez przesady) rano każdy miał w granicach
    > 0,2 - 0,4 promila. Co ciekawe nikt tych resztkowych promili nie

    Niestety te tanie zabawki maja tez odwrotna wade - pijesz,
    dmuchasz, a tam i tak dumne zero. Zepsul sie.
    I jak potem takiemu wierzyc, jesli podaje 0.15 promila.
    Uwaga - wiekszosc tanich jest w procentach, poda ci 0.01% to
    zaufanie masz jeszcze mniejsze. Drozsze maja rozdzielczosc 0.1
    promila, ale dopiero calkiem drogie sa w maire godne zaufania. Taki
    na podczerwien to chyba nadal ze 2000 zl.

    J.

  • 8. Data: 2010-11-09 17:46:16
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-11-08 08:04, Jacek pisze:
> [...]
    > też wydać więcej, jak powiedzmy 150 zł.
    > Czy macie jakiś sprawdzony typ do takiego zastosowania?

    ja używam al6000 - wyniki wyglądają na wiarygodne, (i tak prowadzę
    dopiero jak jest 0,0), choć przed pomiarem nie można myć zębów, palić
    fajek i OIDP żreć tictaców - wychodzą bzdury;)

    Niestety z przesyłką wychodzi 250 PLNów. Wersja lite za 180 PLN ma chyba
    tylko wykastrowaną dokładność od 0.1 promila, bo sensor ten sam. A i po
    200 pomiarach należy wymienić sensor - kolejne 100 PLNów. Niestety -
    raz płacisz za alkohol, potem jeszcze za alkomat - taniej nie pić;)

    Shrek.

  • 9. Data: 2010-11-09 22:06:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Lis, 17:46, Shrek <lskorupka@wirtualna> wrote:

    > Niestety z przesyłką wychodzi 250 PLNów. Wersja lite za 180 PLN ma chyba
    > tylko wykastrowaną dokładność od 0.1 promila, bo sensor ten sam. A i po
    > 200 pomiarach należy wymienić sensor  - kolejne 100 PLNów.

    Dokladnie... na to nalezy uwazac!
    Sam zastanawialem sie nad kupnem CA 2100 lub CA 2100 Professional (tez
    roznia sie dokladnoscia wyswietlania) i z tego, co wygooglowalem
    problem jest ten sam, tzn. wymiana sensora - co gorsza po
    przekroczeniu "magicznej" ilosci 200 pomiarow nie traca na
    dokladnosci, tylko przestaja dzialac, co IMO jest zwyklym chamstwem
    producenta... Ja w koncu nie kupilem...

    WS

    PS. Do tych ~100PLN za wymiane nalezy jeszcze doliczyc dwie wizyty na
    poczcie...

  • 10. Data: 2010-11-09 22:19:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-11-09 22:06, *WS* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Dokladnie... na to nalezy uwazac!
    > Sam zastanawialem sie nad kupnem CA 2100 lub CA 2100 Professional (tez
    > roznia sie dokladnoscia wyswietlania) i z tego, co wygooglowalem
    > problem jest ten sam, tzn. wymiana sensora

    Ja używam takiego:
    http://www.alkomat.pl/index.php?act=produkt21
    Jestem jak na razie z niego bardzo zadowolony.
    Jak się orientuję nie wymaga wymiany sensora tylko kalibracji - co
    pewnie kosztuje podobnie - sprawdzę w styczniu.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l