eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaki UPS na przetwornice 12V do 230VRe: Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V
  • Data: 2014-08-05 22:46:24
    Temat: Re: Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 22:23:23 UTC+2 użytkownik Marek Borowski napisał:
    > On 8/5/2014 7:38 PM, J.F. wrote:
    >
    > > U�ytkownik "Marek Borowski" napisa� w wiadomo�ci
    >
    > > On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Doro�y�ski wrote:
    >
    > >>> Podszkol si� troch� z akumulator�w olowiowych rozruchowych. One nie
    >
    > >>> nadaj� si� do zasilania czegokolwiek z wyj�tkiem rozrusznika bo:
    >
    > >>> Podawana przez producenta pojemno�� nie jest pojemno�ci� u�ytkow�.
    W
    >
    > >>> eksploatowanym akumulatorze pojemno�� nie jest znana. Niszcz� si�
    >
    > >>> je�li je roz�adowywa� poni�ej pewnego magicznego napi�cia.
    >
    > >>
    >
    > >> I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
    >
    > >> oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.
    >
    > >
    >
    > > Rozruchowe, czy lepsze ?
    >
    > Na jachtach na ktorych plywalem byly to zwykle samochodowe akulumatory
    >
    > 100Ah.
    >
    >
    >
    > > I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie, bo
    >
    > > na drugi dzien silnik doladowuje ?
    >
    > >
    >
    > Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie
    >
    > plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.
    >
    >
    >
    > > Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
    >
    > > sie do glebokiego rozladowania.
    >
    > >
    >
    > Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.
    >
    > A jaka jest inna alternatywa ?
    >
    >
    >
    >
    >
    > Pozdrawiam
    >
    >
    >
    > Marek

    Jeśli idzie o niezwykłość to rozruchowy jest niezwykły. W kategorii akumulatorów
    trakcyjnych niewiele się zmieniło przez kilkadziesiąt lat. A rozruchowych prawie
    wszystko. Przede wszystkim materiał masy czynnej. Niby taki sam jak w innych ale nie
    do końca. Masy czynne w rozruchowych są bardzo porowate i mają zerową wytrzymałość
    mechaniczną. Dlatego ograniczenie napięcia poniżej progu gazowania. Gazowanie w masie
    powodowało by szybką degradację płyt. Żeby zabezpieczyć płyty w akumulatorze
    rozruchowym na wypadek wypadania masy czynnej płyty pakuję się w pokrowce z tkaniny.
    W trakcyjnych gazowanie jest tylko na powierzchni płyty i jej nie uszkadza. Dlatego
    trakcyjne można traktować bez szkody napięciami w granicach 17V. Tak wysokie napięcie
    potrzebne jest żeby w trakcyjny wbić książkowe 110% ładunku. Odbywa się to kosztem
    pojemności użytecznej. Pojemność akumulatora rozruchowego ma drugorzędne znaczenie.
    Ważniejsza od niej jest rezystancja wewnętrzna. Ma być jak najmniejsza. Ewolucje w
    akumulatorach rozruchowych widać po ich masie. Współczesne 60Ah waży połowę
    akumulatora samochodowego sprzed pięćdziesięciu lat, ma przy okazji dwa razy większy
    prąd rozruchowy i ze dwa razy większą trwałość.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.08.14 00:41 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: