-
Data: 2014-08-05 22:46:24
Temat: Re: Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 22:23:23 UTC+2 użytkownik Marek Borowski napisał:
> On 8/5/2014 7:38 PM, J.F. wrote:
>
> > U�ytkownik "Marek Borowski" napisa� w wiadomo�ci
>
> > On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Doro�y�ski wrote:
>
> >>> Podszkol si� troch� z akumulator�w olowiowych rozruchowych. One nie
>
> >>> nadaj� si� do zasilania czegokolwiek z wyj�tkiem rozrusznika bo:
>
> >>> Podawana przez producenta pojemno�� nie jest pojemno�ci� u�ytkow�.
W
>
> >>> eksploatowanym akumulatorze pojemno�� nie jest znana. Niszcz� si�
>
> >>> je�li je roz�adowywa� poni�ej pewnego magicznego napi�cia.
>
> >>
>
> >> I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
>
> >> oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.
>
> >
>
> > Rozruchowe, czy lepsze ?
>
> Na jachtach na ktorych plywalem byly to zwykle samochodowe akulumatory
>
> 100Ah.
>
>
>
> > I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie, bo
>
> > na drugi dzien silnik doladowuje ?
>
> >
>
> Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie
>
> plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.
>
>
>
> > Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
>
> > sie do glebokiego rozladowania.
>
> >
>
> Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.
>
> A jaka jest inna alternatywa ?
>
>
>
>
>
> Pozdrawiam
>
>
>
> Marek
Jeśli idzie o niezwykłość to rozruchowy jest niezwykły. W kategorii akumulatorów
trakcyjnych niewiele się zmieniło przez kilkadziesiąt lat. A rozruchowych prawie
wszystko. Przede wszystkim materiał masy czynnej. Niby taki sam jak w innych ale nie
do końca. Masy czynne w rozruchowych są bardzo porowate i mają zerową wytrzymałość
mechaniczną. Dlatego ograniczenie napięcia poniżej progu gazowania. Gazowanie w masie
powodowało by szybką degradację płyt. Żeby zabezpieczyć płyty w akumulatorze
rozruchowym na wypadek wypadania masy czynnej płyty pakuję się w pokrowce z tkaniny.
W trakcyjnych gazowanie jest tylko na powierzchni płyty i jej nie uszkadza. Dlatego
trakcyjne można traktować bez szkody napięciami w granicach 17V. Tak wysokie napięcie
potrzebne jest żeby w trakcyjny wbić książkowe 110% ładunku. Odbywa się to kosztem
pojemności użytecznej. Pojemność akumulatora rozruchowego ma drugorzędne znaczenie.
Ważniejsza od niej jest rezystancja wewnętrzna. Ma być jak najmniejsza. Ewolucje w
akumulatorach rozruchowych widać po ich masie. Współczesne 60Ah waży połowę
akumulatora samochodowego sprzed pięćdziesięciu lat, ma przy okazji dwa razy większy
prąd rozruchowy i ze dwa razy większą trwałość.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.14 00:41 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=