  • 41. Data: 2012-04-28 22:34:48
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Czytasz wątek w którym zabierasz głos czy tylko piszesz?

    No kiedy właśnie czytam i mam nieodparte wrażenie, że rozumiem.

    > Ale jemu się program do dzwonienia wieszał i resetował
    > w czasie próby zawiadomienia pogotowia ratunkowego!!!
    > Taki system nie spełnia PODSTAWOWEJ funkcji smartFONA!

    Znaczit sie, nie poniał ;)

    Może inni wytłumaczą.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 42. Data: 2012-04-28 22:48:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > Życzył bym sobie, ale nie znam się na tyle, aby kwalifikować się na
    > fanatyka czegokolwiek :)

    Nie mówię że jesteś fanatykiem tylko że mówisz podobnie co oni.

    > Porażająca arytmetyka, też się nie będę sprzeczał.

    Coś się konkretnie nie zgadza?

    > Oczywiście. Jest jakiś limit ładowań dla baterii?

    Oczywiście. Nic nie jest wieczne. Masz z tym jakiś problem?
    Jak ci się po 2 latach bateria zużyje to i tak wymienisz pewnie telefon
    na nowy. A jak nie, to kupisz sobie nową baterię na następne 2 lata.

    > Ja płaciłem 950zł chyba, ale to dawno było, teraz nie wiem czy jest w
    > ogóle dostępny.

    No to może koledze spasuje...

    > No i może miał pecha, jak ja z pierwszym SGN?
    > A może lubi dłubać i załatwia system? Skąd mi to wiedzieć.

    Ja też nie wiem. Wiem tylko że z iPhone4 mogę zadzwonić po karetkę
    bez konieczności resetowania systemu, zwisów i lagów...

    > Zgodzę się z jednym, producenci dokładają dużą ilość aplikacji bez sensu.
    > Startuje toto za każdym razem gdy włączę telefon i trzeba ręcznie gasić.
    > Nie jest to kwestia systemu (może za wyjątkiem startującej aplikacji
    > Gmail), tylko wspaniałomyślności producenta telefonu.

    W przypadku iOS zadbał aby w kupowanym telefonie było tyle
    aplikacji ile trzeba i tylko tyle... Jak potrzebujesz więcej to sobie
    dociągniesz to co chcesz z Appstore. Nie ma potrzeby ładować
    telefonu zwłaszcza kilkoma aplikacjami do tej samej funkcji - to
    bardzo utrudnia poznawanie nowego sprzętu użytkownikom.

    > W HTC tak było i w SGN też tak mam, tylko inaczej się nazywają.
    > Po co mi na ten przykład SocHub?, działająca w tle aplikacja pocztowa,
    > jakieś newsy czy apdejtczekery. Gaszę - da się, ale lepiej by było gdybym
    > mógł wyłączyć na stałe.

    A nie możesz odinstalować niepotrzebnego bloatware?

    > Pewnie jest na to sposób, ale nie mam wiedzy, czasu, chęci
    > włamywać się do systemu - przynajmniej samemu.

    Ale to zniechęca do systemu.

    > Widzisz, nakładka Sense (miałem wersję chyba 3) na początku trochę mnie
    > denerwowała, ale z czasem doceniłem ją jako niebywale wygodną.
    > Praktycznie 3-ma klawiszami miałem połączenie z osobami do których często
    > dzwonię.
    > Po prostu wstukiwałem xxx i dzwoń - tyle.

    W swoim iPhone4 telefonu używam głównie w modzie "recent calls",
    czyli z listy ostatnio przeprowadzanych rozmów wybieram osobę do
    której chcę zadzwonić. Na tej liście mieści się 8 ostatnio użytych
    kontaktów, a jak masz więcej osób w swoim gronie czestodzwoniących
    to przesuwasz palcem i lista ucieka do góry trzymając dziesiątki
    ostatnich połączeń. Masz też listę faworytów po jednym tapnięciu.

> [...]
    > nakładkę zostawiam w trybie raportu, a w nim nie ma klawiatury. Następnie
    > wybrać xxx - pokaże mi się osoba do której chcę dzwonić. Wybrać tą osobę,
    > wybrać telefon na który chcę zadzwonić i wreszcie dzwonić. Mogę też
    > skrótem, przeciągając paluchem w prawo na osobie. Połączenie będzie od
    > razu, ale telefon nie pamięta który z dostępnych numerów w kontakcie
    > zazwyczaj używam i dzwoni na pierwszy z listy. Czasami więc tak nie mogę.
    > HTC Sense pamiętało jaki numer preferuję i na start dostawałem właśnie
    > ten, mogłem zmienić, ale zazwyczaj mi pasował.

    Takie opisy są małoobrazowe - to trzeba chyba użyć aby docenić.
    Z tego co pisałeś to żadna rewelacja, wręcz brzmi skomplikowanie.
    Ile masz osób do których tak często dzwonisz aby potrzebować
    takie optymalizacje klikologii?

    > W IP4 też trzeba trochę poklikać, aby połączenie nawiązać.
    > Jest tylko o tyle lepiej przy wyszukiwaniu z listy kontaktowej.
    > SGN nawet kursora nie stawia na okienku szukaj - trzeba samemu tam
    > kliknąć, tak jak gdyby to okno mogło do czegoś jeszcze służyć, psia jego
    > mać. Na dodatek jak znajdę, zadzwonię i chcę coś innego poszukać - to nie
    > kasuje mi poprzedniej frazy wyszukiwania, muszę ją ręcznie skasować. Tutaj
    > IP4 przynajmniej kasuje.

    Ja klikam na zieloną ikonę ze słuchawką (program telefonu) i tam
    program pamięta gdzie byłem ostatnio (na której zakładce), a często
    jestem na "recent calls", więc drugim kliknięciem wybieram osobę z listy
    i już telefon sam nawiązuje połączenie, przestawia ekran na rozmowę
    gdzie pojawia się obrazkowe menu do wyłączenia rozmowy czy
    przestawienia na głośnomówiący, czy wywołania klawiaturki itp...

    > Wiem, że to kwestia przyzwyczajeń, ale HTC Sense przyzwyczaiło mnie do
    > wygody. Mówię zawsze że HTC D-Z to był telefon z komputerem, a SGN to jest
    > komputer z telefonem :)
    > Chętnie bym zapłacił za SGN z nakładką Sense. A może da się, ktoś ma
    > pomysł?

    > Czytaj ze zrozumieniem, przetestował jakiś telefon.

    Tani telefon z androidem... i nie był zadowolony.
    I czego szuka? Innego taniego telefonu z androidem. Mądre to?
    Więc polecam mu przetestowanie czegoś innego.

  • 43. Data: 2012-04-28 22:49:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal" <f...@w...wp.pl> wrote in message

    > Zapasowa bateria i iP4???
    > Co niby z taką zapasową baterią można zrobić na ulicy?

    Górny fragment był bardziej ogólnie o ludziach płaczących
    że smartfone wytrzymuje im "tylko" dwa dni na ładowaniu...

  • 44. Data: 2012-04-28 22:53:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "cpt. Nemo" <c...@a...pl> wrote in message
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tez sie mniej bawie w takie przesylanie. Ale jak mam fajny film
    > zaladowac, albo kilka na wyjazd, to wpinam Karte Pamieci w kompa zwalam
    > filmy i karta wraca do Androida. Nie wyobrazam sobie zebym to mial robic
    > inaczej :)

    Posiadacz iPhone może *to samo* uzyskać przepychając filmy po USB.

  • 45. Data: 2012-04-28 22:57:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnhisl$hip$1@node2.news.atman.pl...

    > Mam 6 suwakow, zupelnie niezaleznych:
    > 1. music and media
    > 2. in-call volume
    > 3. ringer
    > 4. notifications
    > 5. alarms
    > 6. system
    > Umozliwia mi to dowolne skonfigurowanie glosnosci.

    Przerost formy nad treścią?
    Czym różni się 6 od 3, 4 i 5?
    Albo po co rozróżniać 2 od 1?
    W iPhone pod iOS są dwa ustawienia głośności: 1 i 2 osobno,
    3, 4, 5, 6 osobno. Do tego masz jeszcze kombinację wibratora.

    > Jesli zas chodzi o wyciszenie - guzik za to odpowiedzialny wylaczy
    > dzwiek telefonu, smsy, powiadomienia, alarmy itp. Nic mi sie jeszcze
    > nie wymknelo po tapnieciu mute'a :]

    Ale ja nie chcę mute - ja chcę się o alarmie dowiedzieć, ale po cichu...

  • 46. Data: 2012-04-28 22:58:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:jnhjs8$h29$2@inews.gazeta.pl...

    > ty nie rozumiesz, ze przewaga niektorych systemow nad iOS jest taka, ze
    > procz mozliwosci jaka daje iOS maja caly szereg innych opcji wykonania
    > jakies czynnosci i nie sa uzaleznieni od sieciowych uslug.
    >
    > Jak chcesz sie wszystkimi zdjeciami dzieli przez facebooka czy inne
    > portale - ok. Ale jak chcesz jedno przeslac znajomemu - to mu je
    > przesylasz bezposrednio be zadnych udziwnien i krokow posrednich.

    Jak chce jedno przesłać konkretnemu znajomemu to od tego mam MMS.
    Lub e-mail.

  • 47. Data: 2012-04-28 23:00:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:jnhjht$h29$1@inews.gazeta.pl...

    > dodatkowo nie masz potwierdzen sms'ow, brak wielu opcji, ktore w Europie
    > uwazane sa za normalne (w US za dziwaczne, wiec tego nie ma).
    > Masz siri, z ktorego - jak wskazuja rozne badania - praktycznie nikt nie
    > uzywa (chyba, ze w reklamie).
    > A jak 'zjelbrekujesz' sobie iPhona, to masz dopiero namiastke mozliwosci
    > androida ;)

    Najważniejsze jest że jak dzwonię po karetkę to mi się nic nie zacina :-)
    A co do Siri - nie mam, bo mam stary model bez tego ficzerka...

    Przetestowałem sobie jailbreak i jest to nie dla mnie. Telefon traci
    niezawodność, zaczyna się właśnie dziać jakaś magia, wieszanie się itp.
    Jeśli na tym ma polegać Android i wieszający się zrootowany iPhone
    jest tylko jego namiastką to ja nie chcę Androida :-)

  • 48. Data: 2012-04-28 23:04:49
    Temat: Re: Jaki Smartphone? - komentarz do Pszemola i Skypka
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 28.04.2012 12:47, PlaMa pisze:
    > Polecicie jakiegoś dobrego* smartphona do 1000zł?
    >
    > Wymagania:
    > - Android
    > - duży i czytelny wyświetlacz,
    > - dobra kamerka z jakimś podświetleniem,
    > - szybki (patrz*)
    A Pszemol poleca iPhona. Potem Skypek zacznie "jeździć" po użytkownikach
    androida że się wtrącają nieproszeni i napadają na resztę świata.
    Ale wróćmy do sprawy. Jasne jest że spica ma androida i na tym koniec.
    nikt nie gwarantował jego używalności, co ma swoje potwierdzenie w
    parametrach technicznych urządzenia. Tak samo można kupić motorynkę i
    narzekać że nie wyciąga 100km/h.
    Ty jednak polecasz iPhona. napisz więc proszę porównanie, w kwestii
    poruszanych problemów, pomiędzy iPhonem a jakimś porównywalnym _CENOWO_
    telefonem z androidem. Ja czytałem Twoje wcześniejsze wypociny, ale o
    ile się nie myle, wszystko co wymieniłeś jako super funkcjonalność
    iPhona jest dostępne na inne systemy. Co więcej, w iPhonie (mylę się)
    praktycznie jest jedyną możliwością a w innych urządzeniach zaledwie opcją.
    Czekamy na odpowiedź.
    Z mojego punktu widzenia jest tak: iphone - kosztuje 2 tyś. za tą cene
    możesz mieć (do wyboru) wieeeele 2 rdzeniowych androidów. możesz się też
    ograniczyć do minimu, i kupić nówkę na fakturę 23% VAT Defy+ za 859zł.
    1GHz, 3.7 cala ponad 800punktów, wodoodporna. Co mu jeszcze trzeba?
    wszelkie słowniki (collins, PWN encyklopedia) za darmo, Ivona czyta
    książki, kilka przeglądarek internetowych do wyboru, Automapa mimo że
    beta funkcjonalna bardziej niż na iPhonie i nie ograniczona do roku. Jak
    nie będzie chciał korzystać z netu via GSM to nie będzie. Fotki i filmy
    (jak widzę sami praktycy na grupie) przesyła się za pomocą FTP.
    Dokładniej: serwer FTP jest uruchamiany na telefonie i z PC
    pobieramy/przeglądamy/kasujemy pliki. Da się wygodniej i szybciej?
    chyba że całą kartę trzeba przegrać - wtedy warto ją wyjąć.
    Co do ładowania - tu się z Tobą zgadzam. warto ładować telefon co noc,
    ma się pewność że niespodziewanie nie "klęknie nazajutrz" Jeśli jednak
    ktoś chce to może kupić 2 baterie+ładowarka na ebayu za 4 dychy. Z
    drugiej strony wspomniana defy+ ma 1700mAh, więc 3 dni (jako telefon)
    napewno wyrzyma
    Za tą cene można mieć iPhona 3gs, z mniejszym ekranem, rozdzielczością,
    słabym aparatem bez flesza i tabunem braków określanych jako
    niepotrzebne funkcjonalności

    ToMasz

  • 49. Data: 2012-04-28 23:11:34
    Od: atm <...@v...pl>

    > Z mojego punktu widzenia jest tak: iphone - kosztuje 2 tyś. za tą cene
    > możesz mieć (do wyboru) wieeeele 2 rdzeniowych androidów.
    ToMasz, skromny jestes ;]
    Dokladasz 5 dych i masz nowiutkie 4 rdzenie:
    http://allegro.pl/htc-one-x-s720e-gw24-arkady-wrocla
    wskie-i2310365092.html

  • 50. Data: 2012-04-28 23:15:24
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > Jak chce jedno przesłać konkretnemu znajomemu to od tego mam MMS.
    > Lub e-mail.

    Tłumaczono Tobie rok temu tę niedogodność i albo zapomniałeś, albo dalej jesteś
    niereformowalnym idiotą.
    Mój konkretny znajomy nie chce otrzymać pomniejszonego zdjęcia w MMSie, tylko
    chce zdjęcie 4000 x 2200 o wadze 2mb i nie potrzebuje do tego korzystać z
    internetu w telefonie, bo zwyczajowo jego telefon niekoniecznie musi mieć taką
    fukncję. Niepotrzebną mu w ogóle, skoro ma inne możliwości przesyłania plików.
    Darmowe. Zapisz to sobie, bo za rok znów będziesz bredził nad wyższością e-maila
    nad BT do przesłania zdjęcia.