  • 221. Data: 2012-05-03 22:15:04
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 03.05.2012 14:20, Pszemol pisze:

    > No właśnie że nie, bo metoda z iPhone czy Androida wymaga
    > dwu specyficznych czynności w konkretnej kolejności w ściśle
    > wyznaczonym okienku czasowym. A to się w kieszeni zdarza
    > dużo rzadziej niż jeden ruch slidera czy naciśnięcie guzika osobno.
    W starych nokiach trzeba było tak zrobić. Potem miałem siemensa S55, do
    którego dało się wgrać poprawkę która umożliwiała odblokowanie jednym
    klawiszem. Genialne to było, bo proces odblokowania robiło się bez
    patrzenia na telefon. ( aby ograniczyć Twoje docinki: łatwo się to
    robiło, nawet bez patrzenia na telefon. Owszem napewno byli ludzie
    którzy na noki też potrafili, ale było to trudne)
    W WM - też wystarczył jeden klawisz. Teraz w Androidzie, pierwszy
    program jaki wgrałem to właśnie "noLock" żeby tej posranej redundancji
    nie stosować. Po kija DWA ruchy? żeby napewno? więc pytam sam siebie -
    ile razy przez ostatnie 10 lat sam mi się odblokował telefon? ani raz.
    Coś w kieszeni /etui naciska mi na klawisz? ten konkretny? A potem co
    robi z tym pojemnościowym ekranem? Parodia jakaś. Wciskanie bezmyślnym
    tłumom rozwiązań na siłę.
    Co do głośności. JA mogę ( w sensie mam wybór czy chce czy nie) ściszyć
    telefon bez odblokowania. Bez problemu ( jak we wcześniejszym
    przykładzie - jest to łatwe) mogę to zrobić sięgając tylko ręką do
    kieszeni. nie muszę na telefon patrzeć. Mało tego. jak zapomnę go
    pogłośnić to nazajutrz budzik będzie działał!

    ToMasz

  • 222. Data: 2012-05-03 22:21:52
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.05.2012 14:04, Pszemol pisze:

    > Bo naprawdę nie widzę zastosowania w którym chciałbym wyciszać
    > dzwonek telefonu a nie wyciszać alarmy
    Ty nie widzisz, Jobs nie widział, ale to nie powód żeby twierdzić że to
    dobre

    > - albo dziecko śpi i mu
    > hałas przeszkadza

    ale to inna sprawa. każdy telefon ma taką przekreśloną nutkę, i wtedy
    _WSZYSTKIE_ dzwięki zamienia na wibrator.
    > albo mam ruch w okolicy i chce głośno.
    > Reszta to wydumane przykłady akademickie.

    To nei są akademicie przykłady. To jest Twoje odwracanie kota ognem.
    Twoje pierwsza myśl ma sens, jest niby konkretnym pytaniem, tylko
    niestety obok tematu, trolu jeden. :)
    Wyciszenie telefonu na spotkanie to jedno, a możlwość ustawienia różnych
    głośności to drugie
    ToMasz
    PS
    Panowie piszcie do niego drukowanymi literami, jak do 4 latka, bo ta
    dyskusja nigdy się nie skończy.

  • 223. Data: 2012-05-03 22:22:49
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu Cz 3 05 2012 16:31, ToMasz pisze:

    > Twoje zachowanie powoduje że Ci którzy jeszcze nie mają Cię w KFie, i
    > starają się zachować kulturę, zmuszeni są do udowadniania Ci że nie są
    > wielbłądami. jak zawsze różnica pomiędzy iPHonem i resztą świata polega
    > nie na pojemności baterii, długości pracy na niej, czasie czuwania.
    > Polega na tym, ze wszyscy na świecie mogą mieć zewnętrzny baterypack na
    > paluszki, a także drugą baterie, natomiast Ty nie. i teraz najlepsze.
    > Udowadniasz że dla Ciebie jest to zaleta.

    Bo wszystko co ma konkurencja jest złe, a co ma iP jest dobre ;->
    BTW Aż boje się pomyśleć czym on odblokowywuje tę Nokię via suwak ;->

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 224. Data: 2012-05-03 23:19:28
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-03 17:01, ToMasz pisze:

    > PS daj znać jak coś kupisz. napisz czy jesteś mile czy niemile
    > zaskoczony. Ja zamówiłem obudowę.
    > http://www.ebay.pl/itm/Orange-Hybritz-Series-Hard-Ca
    se-for-Motorola-Defy-MB525-/160521889326?pt=UK_Mobil
    ePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item255fd9a62e
    > jak przyjdzie a nic do tej pory nie kupię, to już potem napewno będzie
    > defy+

    http://www.telepolis.pl/artykuly.php?id=421&str=5

    Trochę zdeptali ten telefon :/

    PS: to jakaś dodatkowa obudowa?

  • 225. Data: 2012-05-03 23:37:15
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-05-03 23:19, PlaMa wrote:

    se-for-Motorola-Defy-MB525-/160521889326?pt=UK_Mobil
    ePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item255fd9a62e

> [...]

    Jak pisalem wczesniej: nie spodziewaj sie rewelacji. Hardware w srodku
    byl przecietny juz w czasie premiery. Telefon wyroznia sie glownie
    dzieki wszystkoodpornej obudowie. Choc z tym tez nie jest az tak
    kolorowo. Co prawda moje dwie Defy topilem w umywalce ale w sieci jest
    kilka filmikow gdzie telefony opily sie wody nawet przy malym zanurzeniu.
    Wady wymienione w podsumowaniu sa czesciowo zwiazane z tym jak Motorola
    popsula Androida. Naprawe - CM7.1 dosc mocno odmienia ten telefon na
    plus. Gdybym mial kupic go jeszcze raz, zaczalbym od CM przy pierwszym
    uruchomieniu.

  • 226. Data: 2012-05-04 03:37:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnu7nn$2fb$1@node2.news.atman.pl...
    > Przyklad ze sliderem w Nokiach podalem po to, zeby unaocznic iz patent
    > zastosowany w iP wcale nie pokrywa sie z Twoim zdaniem z jednego z
    > powyzszych postow : "Dziwny jesteś Łatwość zmiany czegoś to dla Ciebie
    > wada??? "
    > Slider Nokii jest wlasnie takim ulatwieniem w stosunku do tego co oferuje
    > iP, ale w tym wypadku to dla Ciebie nie stanowi problemu. Szukasz za to
    > problemu w przypadkowym oblokowywaniu Nokii.

    Nie wiem co w tym trudnego do zrozumienia... :-)

    Łatwość PRZYPADKOWEGO włączenia telefonu w kieszeni
    i wykręcenia do kogoś numeru po czym udostępnieniu mu
    przypadkiem całej Twojej prywatnej rozmowy z kimś innym
    jest tutaj wyjątkiem generalnej reguły że "łatwiej => lepiej".
    W tym jednym przypadku łatwość jest wadą i producenci się
    przed nią bronią w różny sposób. I dotyczy to wszystkich funkcji,
    nie tylko włączania telefonu - również np. przypadkowego
    usuwania zdjęć/applikacji/plików.

    > Napisales tez, ze glosnosc telefonu/alarmow mozesz zmienic dopiero po
    > odblokowaniu telefonu (wczesniej zrozumialem Cie, ze mozesz to zrobic
    > rowniez przy zablokowanym).

    Bez odblokowania można ściszać/zgłaśniać dźwięk produkowany
    przez wetknięte słuchawki.

    > Zatem to co oferuje iP w tym zakresie jest w miare rozsadnym
    > kompromisem miedzy latwoscia a pewnoscia, ze nic sie nie zmieni bez zgody
    > uzytkownika. Choc to do konca nie jest prawda, kilka razy podczas grania
    > czy odtwarzania mediow zdarzylo mi sie nacisnac zbyt wczesnie (obawiajac
    > sie za chwile halasu) lub zbyt pozno guziki glosnosci co skutkowalo
    > poglosnieniem/sciszeniem dzwonka telefonu. Pozniej juz sie na to
    > wyczulilem jednak poczatkowo irytowalo mnie to.

    Zgadza się - też mi się to czasem zdarza w czasie czekania np na film
    z youtube: faktem jest że telefon jeszcze nie gra, ale będzie grał i tu
    jest rozdźwięk między tym oczekuje użytkownik a tym co robi program.

    > Alarm jest dla mnie kluczowa sprawa i nie chce, zeby przy takich badz
    > innych okazjach zmieniala mi sie jego glosnosc. Dla mnie to wielka zaleta,
    > jesli dla Ciebie to wada bedze musial z tym jakos zyc ;]
    > Oczywiscie moge zmienic jego glosnosc, sa to trzy ruchy.

    Nie jest to wada - to raczej niedogodność bo nie lubię przerostu
    opcji i ustawień ponad niezbędną ich ilość. Tutaj trafia do mnie
    filozofia Apple: nie dawać wydumanych czy zdublowanych opcji
    aby nie zaciemniać klarowności user interface.

    > Wracajac do slidera Nokii: jeszcze NIGDY nie zdarzylo mi sie, ze
    > odblokowalem go przypadkiem. Niektore patenty calkiem
    > dobrze udaja sie Nokii.

    To co się dzieje w kieszeni Twoich spodni niekoniecznie dziać
    się będzie w kieszeni moich spodni czy torebce pełnej gratów
    jakiejś panienki... Nie oceniałbym więc całego telefonu na
    podstawie Twoich spodni :-)

    > Takie rozwiazanie alarmow bylo jednym z glownych przyczynkow dla ktorych
    > pozbylem sie ipoda Touch, irytowaly mnie rowniez te kolka do ustawiania
    > czasu, dobrze ze Stefan nie podpial pod nie efektu skrzypienia ;] Idealnie
    > jest to rozwiazane w PalmOS, szybko i skutecznie.

    Nie tylko czas - wszystkie listy z ustaloną liczbą opcji wyboru takie są.
    Te kółka mają swój urok i pasują bardzo dobrze do koncepcji touchscreen.
    Jak działają takie listy wyboru w Androidzie?

  • 227. Data: 2012-05-04 04:06:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    > słucham multimediów w telefonie tylko na słuchawkach. (białe słuchawki z
    > iPhona). Czy to na ulicy kiedy Ivona mi czyta książkę, czy przed snem, gdy
    > oglądam national g. Wtedy zawsze, codziennie, niezmiennie mam 20%
    > głośności. Dlatego że mam słuchawkami zatkane uszy i niczego innego nie
    > słyszę.

    Do słuchawek iPhone też ma osobne ustawienie głośności.

    > Bez słuchawek też bym tak miał, bo wtedy jestem blisko telefonu, trzymam
    > go w ręce.

    A ja nie mam, bo czasem używam telefonu jako radyjka z głośnikiem
    i leży sobie na biurku grając głośno a ja chodzę po mieszkaniu.
    Bardzo czesto używam guzików +/- do zgłaśniania - są bardzo wygodne.
    Być może dlatego ich używam bo są pod ręką i nie musze mieć setki
    suwaków do każdej głupoty i ustawiać ich na stałe aby nie trzeba było
    ich szukać i grzebać.

    > Mój sen łatwo przerwać, więc aby nie budzić wszystkich domowników, mam
    > ustawiony alarm na 50%. Za to dzwonek telefonu na 100%. Dlaczego na maksa?
    > bo często telefon jest dobre parę metrów odemnie. czasami jest w etui i
    > plecaku. W takim przypadku na 20% głośności nic bym nie usłyszał, 50%
    > raczej już tak, 100% - zawsze usłyszę.
    > Bardziej z życia wziętych przykładów nie znajduję.

    Dla mnie z tej rozmowy wynika jeden wniosek - inne używanie
    głośności w iPhone wynika z łatwości i dostępności guzików
    ściszania/zgłaśniania i ich kontekstowości działania...
    Wy doceniacie zaletę możliwości ustawiania NA STAŁE czegoś
    co łatwo się ustawia doraźnie guzikami w iPhone i nie potrzebna
    jest opcja którą Wy potrzebujecie bo u Was się to trudniej ustawia.

    > JEdnak jak to mawiał doktor House - pacjent zawsze kłamie. I tu widzę
    > przejaw Twojej trolowatości i tego że koledzy mają wyłączone detektory.
    > Jak widzę używasz windowsa? Po jasną cholerę masz w nim mikser i fafnoście
    > suwaków?

    Nie mam zielonego pojęcia po co. A używam tylko jednego: master volume.

  • 228. Data: 2012-05-04 04:11:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > kieszeni /etui naciska mi na klawisz? ten konkretny? A potem co robi z
    > tym pojemnościowym ekranem? Parodia jakaś. Wciskanie bezmyślnym tłumom

    Po pierwsze - kto nosi telefon w etui? Czy to jakiś przedmiot wielbienia
    i troszczenia się? Telefon się nosi goły w kieszeni... A jeśli jest goły to
    ekran pojemnościowy możesz "nacisnąć" udem i mam kolegę który
    ma jakiegoś Androida i ciągle do mnie dzwoni a potem cisza i tylko
    szumienie spodni. Nawet wymyślił określenie na to "sorry, I pocket
    dialed you yesterday" :-) Z tym że on zapomina wyłączyć telefon po
    użyciu i udem wykręca ostatnio wybrany numer...
    Wiadomo że jak nosisz telefon w etui to ryzyka nie masz, ale nie oceniaj
    bo inni nie noszą telefonów w etui.

> [...]
    > kieszeni. nie muszę na telefon patrzeć. Mało tego. jak zapomnę go
    > pogłośnić to nazajutrz budzik będzie działał!

    Znaczy się nawet jak telefon jest uśpiony w kieszeni i ściszony to
    odpowiednio siadając tak że jakaś kryza spodni w kieszeni naciśnie
    guzik zgłaśniania po prostu zgłośnisz sobie ściszony telefon...
    No jeśli Tobie to nie przeszkadza :-)) Acha, no Ty nosisz w "etui" :-)

  • 229. Data: 2012-05-04 04:14:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > ale to inna sprawa. każdy telefon ma taką przekreśloną nutkę, i wtedy
    > _WSZYSTKIE_ dzwięki zamienia na wibrator.

    No ale ja nie chce zmieniać na wibrator tylko przyciszyć na 20%.
    Dziecka to nie obudzi, bez względu czy to SMS, telefon czy alarm.
    A ja usłyszę nawet gdy telefon mam gdzieś gdzie wibratora nie czuć.

> [...]
    > tematu, trolu jeden. :)
    > Wyciszenie telefonu na spotkanie to jedno, a możlwość ustawienia różnych

    Ściszenie nie jest równoznaczne z przęłaczeniem na wibracje.
    Do tego przestawienia służy jeden suwak na obudowie iPhone.
    Oprócz tego mogę ŁATWO ściszyć (nie wyciszyć!) DŹWIĘKI SMSów,
    Telefonu i alarmów do np. 10% lub zgłośnić do 90% guzikami +/-.

  • 230. Data: 2012-05-04 04:17:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > i daje napięcie przemienne...

    W gniazdku sieciowym też masz przemienne a jakoś
    ładowarka nie narzeka :-)

    > jaka upierdliwa? klapkę zdjąć?

    Przy okazji trzeba zresetować telefon... a nie zawsze to jest opcja.

    > Panowie, poczekajcie, bo w moim HTC muszę bateryjkę wymienić.
    > Pozatym nie tak szybko bo smsa nie umiem napisać... :) :) :)

    SMS'a podyktujesz Siri nie przerywając jazdy na rowerze, nawet
    przez słuchawkę BT :-)