    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki Smartphone?
    Date: Thu, 03 May 2012 17:20:22 +0200
    <j...@p...onet.pl> <jnhc1q$p7s$1@mx1.internetia.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jnhdko$bkl$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jnheoa$cpb$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jnhisl$hip$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jnl8ut$m3p$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jnm296$met$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jno76t$sui$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jnoldg$brn$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jnp6lf$tui$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@p...onet.pl>

    On 2012-05-03 06:25, Pszemol wrote:

    > Nie miałem w ręku N8, ale w jaki sposób slider z boku miałby
    > być prostszy niż slider z przodu? Tu i tam ten sam ruch...
    > Na dodatek slider z boku możesz włączyć w kieszeni przypadkowo.
    > Więc jak zwykle Nokia zrobiła coś "inaczej" czyli gorzej...

    Przyklad ze sliderem w Nokiach podalem po to, zeby unaocznic iz patent
    zastosowany w iP wcale nie pokrywa sie z Twoim zdaniem z jednego z
    powyzszych postow : "Dziwny jesteś Łatwość zmiany czegoś to dla Ciebie
    wada??? "
    Slider Nokii jest wlasnie takim ulatwieniem w stosunku do tego co
    oferuje iP, ale w tym wypadku to dla Ciebie nie stanowi problemu.
    Szukasz za to problemu w przypadkowym oblokowywaniu Nokii.
    Napisales tez, ze glosnosc telefonu/alarmow mozesz zmienic dopiero po
    odblokowaniu telefonu (wczesniej zrozumialem Cie, ze mozesz to zrobic
    rowniez przy zablokowanym). Zatem to co oferuje iP w tym zakresie jest w
    miare rozsadnym kompromisem miedzy latwoscia a pewnoscia, ze nic sie nie
    zmieni bez zgody uzytkownika. Choc to do konca nie jest prawda, kilka
    razy podczas grania czy odtwarzania mediow zdarzylo mi sie nacisnac zbyt
    wczesnie (obawiajac sie za chwile halasu) lub zbyt pozno guziki
    glosnosci co skutkowalo poglosnieniem/sciszeniem dzwonka telefonu.
    Pozniej juz sie na to wyczulilem jednak poczatkowo irytowalo mnie to.
    Alarm jest dla mnie kluczowa sprawa i nie chce, zeby przy takich badz
    innych okazjach zmieniala mi sie jego glosnosc. Dla mnie to wielka
    zaleta, jesli dla Ciebie to wada bedze musial z tym jakos zyc ;]
    Oczywiscie moge zmienic jego glosnosc, sa to trzy ruchy.
    Wracajac do slidera Nokii: jeszcze NIGDY nie zdarzylo mi sie, ze
    odblokowalem go przypadkiem. Niektore patenty calkiem dobrze udaja sie
    Nokii.

    > Niekorzystna jest łatwość zmiany głośności guzikami na obudowie?
    > Dlaczego? Co w niej niekorzystne?

    Pisalem o tym wiele razy powyzej jak rowniez wsponiam o tym w tej
    odpowiedzi.

    > Nie bardzo rozumiem dlaczego łatwość zmiany głośności guzikami
    > z boku uważasz za wadę i porównujesz do slidera...
    > Guziki nie działają bez uprzedniego odblokowania telefonu oczywiście.
    > Z wyjątkiem sytuacji gdy słuchasz rozmowy/muzyki przez słuchawki.
    > A więc nie ma możliwości przypadkowego zgłośnienia/ściszenia.
    > W przypadku zewnętrznego slidera w N8 istnieje już możliwość
    > odblokowania urządzenia przypadkiem w kieszeni, insza inszość.

    O tym rowniez wspomnialem nieco wyzej.
    Najchetniej zablokowalbym rowniez dzwonek/smsy na okreslonym poziomie.
    Aplikacja, ktora zainstalowalem obsluguje ta funkcje tyle, ze gdy
    testowalem to na starym Androidzie okazalo sie, ze mute przepuszcza
    wtedy dzwiek smsow. Musze sprawdzic czy dziala to jak powinno po
    aktualizacji. Ja potrzebuje glosnosc alarmow/smsow/dzwonka na zasadzie
    zerojedynkowej. Ustawiam przy konfiguracji optymalna glosnosc plus
    wibracje i to mi wystarcza. Zaden podany przez Ciebie teoretyczny
    autobus itd tego nie zmieni... a jesli mialbym telefon gdzies gleboko w
    plecaku (czego nie robie) to i tak jest mala szansa, ze uslyszalbym
    cokolwiek. Dochodzi tez kwestia pamietania, ze w autobusie telefon dalem
    na maxa wiec wchodzac do biura musze go sciszyc, zeby nikogo nie
    przyprawic o zawal... Jak dla mnie zbyt duzo w tym wszystkim kombinacji.
    Takie rozwiazanie alarmow bylo jednym z glownych przyczynkow dla ktorych
    pozbylem sie ipoda Touch, irytowaly mnie rowniez te kolka do ustawiania
    czasu, dobrze ze Stefan nie podpial pod nie efektu skrzypienia ;]
    Idealnie jest to rozwiazane w PalmOS, szybko i skutecznie.