eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki SUV z 4x4 lock?Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
  • Data: 2010-12-12 22:09:26
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

    (...)

    Jesli chcesz cos wiecej niz auto z napedem na *2 osie*, to potrzebujesz
    przynajmniej tylnego dyferencjalu z ograniczonym uslizgiem, a najlepiej z
    pelna blokada. Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
    bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
    na tym nie jezdzi, bo zarzniesz napedy, a na sniegu/sliskim trzeba bardzo
    uwazac. Takie rozwiazanie jest bardzo dobre w teren albo do pokonania
    wyjatkowo trudnego odcinka, ale do zwyklej jazdy niespecjalnie.

    Idealem jest IMHO system SuperSelect z Pajero. W gen. II skrzynka
    rozdzielcza jest mechaniczna, ale ma dolozone sprzeglo wiskotyczne, ktore w
    trybie szosowego 4x4 ogranicza roznice momentu przekazywanego na tylna i
    przedniaa os. Masz wiec naped, ktory zawsze pogoni i tyl, i przod, ale nie
    postawi cie w poprzek. O ile wiem w nowszych Pajero jest podobnie, tylko
    wiecej elektroniki. Jesli kupisz sobie takiego miśka w wersji III lub IV to
    bedziesz mial SUV-a (bez ramy, wiecej miejsca w srodku), ale jeszcze ze
    wzglednie dobrymi wlasnosciami 4x4.

    --
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: