  • Data: 2013-10-02 12:30:32
    Temat: Re: Jaki OS do Cortexa ?
    Od: Marek Borowski <m...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/30/2013 8:22 PM, Sebastian Biały wrote:

    > System realtime mają masę innych klopotów, np. czas allokacji albo
    > zajmowanie timerów na własne potrzeby. Ogólnie RT to raczej cooperative
    > niż preemptive.

    > Forbid()/Permit() zalatwiało sprawę RT na Amidze :P

    > Zawsze można wyłączyć przerwania. Tylko wtedy możliwe że OS jest zbedny.

    Oczywiscie OS bywa zbedny i mozna odpowienie "taski" poprzypinac do
    obslugi przerwan od timerow. Ale jak chce sie dodac do tego duzo
    dodatkowej pracy ktora nie jest juz czasowo krytyczna to IMO OS
    warto miec. Co do wczesniejszych uwag to oczywiscie zgoda ale
    mozna nie miec dynamicznej obslugi pamieci lub stosowac proste
    algorytmy alokacji (tylko potem co z ta fragmetacja robic :-)
    no i uzywac opoznione procedury oblugi przerwan.

    Spotkalem sie z teza ze mozna dowolny OS i CPU ktory jest 10x szybszy
    niz potrzeba, ryzyko opoznienia teoretycznie isntnieje ale
    w praktyce nie wystepuje.

    > O widzisz. Mnie interesuje aby API było w C++. Obecnie 0% systemow
    > spelnia to kreyterium, aż napisałem własny ( po czym projekt umarł) :/

    Uparles sie na to API w C++. W przypadku OSa z 50 publicznymi funkcjami
    wrapper mozesz sobie napisac w 1 dzien. Ja tam bym wolal aby nie
    mialo makr z C i 10 typedefow na inta.

    No popatrz ja tez.

    Pozdrawiam

    Marek