  • Data: 2009-12-30 21:17:24
    Temat: Re: Jaki Netbook
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** A_Zet <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak na marginesie, bo nie odpowiadam na pytanie... Zastanawia mnie
    > niepomiernie, dlaczego wbudowanie modemu 3G jest taką rzadkością w sprzęcie
    > przeznaczonym z samej idei do podróżowania?

    Nie jest aż taką rzadkością skoro są takie komputery w ofercie konsumenckiej
    operatorów GSM np. oraz wifi jest powszechnie dostępne. Raczej rzadko widuję
    ludzi np. w autobusach z netbookami, w kafejkach itd. raczej z reguły jest
    wifi, w domu jest wifi itd. Ale masz rację - wbudowany modem nie zaszkodzi,
    chociaż wpłynęłoby to na cenę.

    Większość netbooków posiada wolny slot wewnątrz (i czasami nawet wyprowadzoną
    do obudowy antenę) tylko po prostu bez modemu.

    > Za to każdy wyposażony w kartę ethernetową, potrzebną zazwyczaj jak dziura w
    > moście.

    Ja bym nie kupił netbooka bez ethernetu.

    > Mając właśnie na uwadze głównie podróżne wykorzystanie a nie stacjonarne.

    Ale w podróży jest wifi. Np. w niemieckich pociągach... ;)

    > Pewno, nie zaszkodzi, ale praktycznie niezbędny jest modem zewnętrzny USB w
    > każdym netbooku, więc to siłowe ograniczenie ciężaru o moduł konieczny wydaje
    > mi się nieporozumieniem.

    Ty jakiego ciężaru? 100g? Ile waży pendrive? Poza tym jeżeli chcesz koniecznie
    netbooka z modemem 3G to bez problemu takiego dostaniesz.

    > Piszę to dlatego, że noszę się z zamiarem kupna netbooka właśnie do podróży,
    > bo ciąży mi zwyczajnie notebook (w torbie, z zasilaczem około 5 kg...). :-(

    No to kup takiego z modemem w czym masz problem?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )