  • 1. Data: 2009-07-16 10:19:15
    Temat: Jaki Kontroler SATA ?
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    witam,

    chce 2 raptory spiac w RAID0
    mozecie polecic jakis *sprzetowy* kontroler SATA?

    dzieki z gory

  • 2. Data: 2009-07-16 16:27:30
    Temat: Re: Jaki Kontroler SATA ?
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:h3muqu$5mo$1@news.task.gda.pl...
    > witam,
    >
    > chce 2 raptory spiac w RAID0
    > mozecie polecic jakis *sprzetowy* kontroler SATA?

    Podłącz te Raptory najpierw do kontrolera zintegrowanego w płycie głównej, a
    potem do kontrolera na PCI. I porównaj czy było warto.

  • 3. Data: 2009-07-20 17:00:13
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.07.2009 12:19, Dexter-Labolatory pisze:
    > chce 2 raptory spiac w RAID0
    > mozecie polecic jakis *sprzetowy* kontroler SATA?

    Ależ każdy dysk twardy ma sprzętowy kontroler SATA. Bo na
    płytach głównych nie ma kontrolerów, ino mostki.

    A jeżeli chodzi Ci o kartę macierzującą na SATA z własnym
    mikroprocesorem (aczkolwiek nie do końca wiem po co), to
    Adaptec takie coś robi. Kosztuje chyba z 1200 zł i wymaga
    szybkiego PCIe.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-07-21 08:27:46
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 19:00:13 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >A jeżeli chodzi Ci o kartę macierzującą na SATA z własnym
    >mikroprocesorem (aczkolwiek nie do końca wiem po co), to
    >Adaptec takie coś robi. Kosztuje chyba z 1200 zł i wymaga
    >szybkiego PCIe.

    Mam coś takiego - dostałem "w spadku". Kontroler na PCI-X wstawiłem w
    paruletnią płytę TYAN-a z takim złączem. Muszę powiedzieć że działa to
    całkiem fajnie. Mam 4 dyski 500GB podpięte do tego w RAID5 i robiące
    za NAS-a pod FreeNAS w jednej z lokacji. Zapis na to leci na to z
    pełną prędkością na jaką pozwala interfejs sieciowy - niestety ten
    fragment jest na 100Mbps.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-07-22 19:34:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 10:27, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > za NAS-a pod FreeNAS w jednej z lokacji. Zapis na to leci na to z
    > pełną prędkością na jaką pozwala interfejs sieciowy - niestety ten
    > fragment jest na 100Mbps.

    10 MiB/s nie jest trudno wysycić, byle nowoczesny serwer z
    programowym RAIDem pewnie jest w stanie osiągnąć dużo więcej :)

    PS. A po jakim protokole warstwy aplikacji? Bo z doświadcze-
    nia wiem, że na przykład Samba ma straszliwe problemy z
    wydajnością sieci, na gigabitowym segmencie ledwie co
    wyciągam 10-12 MiB/s na serwerze na Duronie 1 GHz.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-07-23 07:33:57
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 22 Jul 2009 21:34:33 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >10 MiB/s nie jest trudno wysycić, byle nowoczesny serwer z
    >programowym RAIDem pewnie jest w stanie osiągnąć dużo więcej :)

    Wiem - tu ograniczeniem jest niestety prędkość sieci - właściciel nie
    widzi potrzeby wymiany switcha na szybszy. jak bee miał chcile czasu
    to podepnę kabelkiem na gigaethernet i zobaczę jak wtedy sie
    prędkościowo wyrabia.

> [...]
    > wydajnością sieci, na gigabitowym segmencie ledwie co
    > wyciągam 10-12 MiB/s na serwerze na Duronie 1 GHz.

    FTP - przy czym tradycyjnie masakrycznie wolno dla małych plików a dla
    dużych stabilny transfer na pełnej prędkości jaką oferuje sieć. Na
    szczęście tam lądują jako podręczne archiwum (poza normalnym backupem
    na taśmę bo czasami trza coś szybko przywrócić klientowi i tak mi po
    prostu wygodniej) pliki po kilkaset MB wiec nawet tego wolniejszego
    transferu nie widzę. Maszyna z odzysku - tzn. elemnty znalezione w
    firmie w różnych miejscach: Xeon 3,2GHz, 512MB pamięci, płyta Tyan
    S5350, kontoler Adaptec AAR-2420SA, dyski 4x Seagate .ES2. FreeNAS
    siedzi na 1GB flashu na IDE. Samba mi nie była tam potrzebna ale
    pamiętam ze tez gdzieś się zpotkałem z tym że było nienaturalnie
    wolno. I to też chyba w połączeniu z FreeNAS-em - nie wiem czy nie
    podczas jakichs eksperymentów dla obejrzenia czy takei coś nadaje się
    do normalnego wykorzystania.

    Zdrówko