    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki Kontroler SATA ?
    Date: Thu, 23 Jul 2009 09:33:57 +0200

    On Wed, 22 Jul 2009 21:34:33 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >10 MiB/s nie jest trudno wysycić, byle nowoczesny serwer z
    >programowym RAIDem pewnie jest w stanie osiągnąć dużo więcej :)

    Wiem - tu ograniczeniem jest niestety prędkość sieci - właściciel nie
    widzi potrzeby wymiany switcha na szybszy. jak bee miał chcile czasu
    to podepnę kabelkiem na gigaethernet i zobaczę jak wtedy sie
    prędkościowo wyrabia.

    >PS. A po jakim protokole warstwy aplikacji? Bo z doświadcze-
    > nia wiem, że na przykład Samba ma straszliwe problemy z
    > wydajnością sieci, na gigabitowym segmencie ledwie co
    > wyciągam 10-12 MiB/s na serwerze na Duronie 1 GHz.

    FTP - przy czym tradycyjnie masakrycznie wolno dla małych plików a dla
    dużych stabilny transfer na pełnej prędkości jaką oferuje sieć. Na
    szczęście tam lądują jako podręczne archiwum (poza normalnym backupem
    na taśmę bo czasami trza coś szybko przywrócić klientowi i tak mi po
    prostu wygodniej) pliki po kilkaset MB wiec nawet tego wolniejszego
    transferu nie widzę. Maszyna z odzysku - tzn. elemnty znalezione w
    firmie w różnych miejscach: Xeon 3,2GHz, 512MB pamięci, płyta Tyan
    S5350, kontoler Adaptec AAR-2420SA, dyski 4x Seagate .ES2. FreeNAS
    siedzi na 1GB flashu na IDE. Samba mi nie była tam potrzebna ale
    pamiętam ze tez gdzieś się zpotkałem z tym że było nienaturalnie
    wolno. I to też chyba w połączeniu z FreeNAS-em - nie wiem czy nie
    podczas jakichs eksperymentów dla obejrzenia czy takei coś nadaje się
    do normalnego wykorzystania.

    Zdrówko