  • 1. Data: 2009-07-16 07:28:46
    Temat: Netbook - długa praca baterii, co wybrać
    Od: "b...@o...pl" <b...@o...pl>

    Witam,

    Jestem zdecydowany na zakup netbooka (mam tutaj na myśli małego laptopa z
    ekranem nie większym niż 10,1'').

    Chcę wydać maksymalnie 1500 zł brutto (optymalnie 1200 zł) i chciałbym prosić o
    Waszą radę, jaki netbook mieści się w tym zakresie cenowym i spełnia poniższe
    warunki:

    1. Ekran 10,1'' lub 10''
    2. Duże i wygodne (oczywiście w miarę możliwości) klawisze - 90% użycia
    komputera to pisanie tekstów,
    3. Maksymalnie długi czas pracy na bateriach (realnie - minimum 4 godziny
    pisania)
    4. (a w zasadzie ad. 3) Dysk flash - nawet 8 GB mi wystarczy, jeżeli tylko
    spowoduje to przedłużenie pracy na bateriach.
    5. Windows XP (lub ewentualnie bezproblemowa instalacja tego systemu).
    6. Mała waga - do 1,5 kilograma.
    7. (Ewentualnie) Wbudowany modem hsdpa lub łącze PCMCI (lub inny prosty sposób
    na uzuskanie dostępu do internetu z karty sim bez telefonu)

    Punkt od 1 do 4 są warunkiem koniecznym,
    Punkt 5 bardzo pożądanym
    Punkt 6 jest w zasadzie załatwiony
    a punkt 7 nie jest taki ważny.

    Będę wdzięczny za pomoc.

  • 2. Data: 2009-07-16 07:53:16
    Temat: Re: Netbook - długa praca baterii, co wybrać
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    b...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > 7. (Ewentualnie) Wbudowany modem hsdpa lub łącze PCMCI (lub inny prosty
    > sposób na uzuskanie dostępu do internetu z karty sim bez telefonu)
    Praktycznie masz tylko dwa modele do wyboru. Asus EeePC z serii tysiąc,
    tylko pamiętaj, aby kupić wyłącznie takiego z baterią 6600, bo w sklepach
    widziałem także modele z dużo słabsza baterią. Druga opcja to samsung nc10.
    Jak chcesz taniej to jeszcze EeePC 901, ale te mają ekran mniejszy nieco i
    klawiaturę mniej wygodną.

    --
    Maciek
    Polska Grupa Freesco

  • 3. Data: 2009-07-16 08:38:42
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    b...@o...pl wrote:
> [...]
    > na uzuskanie dostępu do internetu z karty sim bez telefonu)
    >
    > Punkt od 1 do 4 są warunkiem koniecznym,

    3. To już praktycznie na większości urządzeń wyposażonych w baterie
    6-komorowe. Na swoim Aspire One przy jasności 2/3 ekranu spokojnie mogę
    pisać przez 4.5h (przy wyłączonym Wifi nawet ponad 5).
    4. dysk flash nie oznacza mocno zmniejszonego poboru/

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2009-07-16 09:32:50
    Od: "b...@o...pl" <b...@o...pl>

> [...]
    > widziałem także modele z dużo słabsza baterią. Druga opcja to samsung nc10.

    Dzięki za informacje. Może nie mam racji, ale jakoś Asus mnie nie przekonuje.
    Tak więc z zaproponowamej przez Ciebie pary wybrałbym raczej Samsunga nc10.
    Widzę, że na allegro mieści się w górnej granicy kwotym którą chce wydać, ale
    też wygląda solidnie. Tak czy inaczej dziękuję, będę musiał zobaczyć go na żywo.

  • 5. Data: 2009-07-16 09:36:32
    Od: b...@o...pl

    > 3. To już praktycznie na większości urządzeń wyposażonych w baterie
    > 6-komorowe. Na swoim Aspire One przy jasności 2/3 ekranu spokojnie mogę
    > pisać przez 4.5h (przy wyłączonym Wifi nawet ponad 5).

    To już jest satysfakcjonujący mnie wynik. Zapisuje sobie też, że może trzeba
    przekonać się do Asusa, bo w porównananiu z polecanym przez Maćka samsungiem
    jest jednak sporo tańszy...

    > 4. dysk flash nie oznacza mocno zmniejszonego poboru/

    Nie znam się, tak sobie założyłem :?

  • 6. Data: 2009-07-16 10:55:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl wrote:

    > 3. To już praktycznie na większości urządzeń wyposażonych w baterie
    > 6-komorowe.

    6-cio ogniwowe.

    > Na swoim Aspire One przy jasności 2/3 ekranu spokojnie
    > mogę pisać przez 4.5h (przy wyłączonym Wifi nawet ponad 5).

    Jakiej pojemności w Wh jest bateria?!

    > 4. dysk flash nie oznacza mocno zmniejszonego poboru/

    Konkretnie o ile?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-07-16 13:02:50
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Chcę wydać maksymalnie 1500 zł brutto (optymalnie 1200 zł) i
    > chciałbym prosić o Waszą radę, jaki netbook mieści się w tym zakresie

    Np. MSI Wind U100

> [...]
    > użycia komputera to pisanie tekstów,

    Np. MSI Wind U100

    > 3. Maksymalnie długi czas pracy na bateriach (realnie - minimum 4

    Np. MSI Wind U100 z powiekszonym fabrycznie do 6 ogniw akumulatorem.

    ?

    > 5. Windows XP (lub ewentualnie bezproblemowa instalacja tego systemu).

    Np. MSI Wind U100 zakupiony wraz systemem XP

    > 6. Mała waga - do 1,5 kilograma.

    Np. MSI Wind U100 z powiększonym akumulatorem(jak w pkt.3) ~1,2kg

    > 7. (Ewentualnie) Wbudowany modem hsdpa lub łącze PCMCI (lub inny
    > prosty sposób na uzuskanie dostępu do internetu z karty sim bez
    > telefonu)

    Np. MSI Wind U100 z wetknietym w port USB modemem (sprzedawanym
    za przysłowiową złotówkę z abonamentem na dostęp np. w PLAY).

    ~1300zł
    http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/394134

    miab

  • 8. Data: 2009-07-16 16:33:21
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Najlepszym rozwiązaniem chyba będzie Samsung NC10 (ew. NC20).
    NC10 miał najdłuższą pracę na baterii o ile dobrze pamiętam
    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=472
    8

  • 9. Data: 2009-07-16 17:10:40
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Najlepszym rozwiązaniem chyba będzie Samsung NC10 (ew. NC20).
    > NC10 miał najdłuższą pracę na baterii o ile dobrze pamiętam
    > http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=472
    8

    Potwierdzam.

    zyga

  • 10. Data: 2009-07-16 18:09:55
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 12:55:05 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Konkretnie o ile?!

    Normalny dysk pobiera max 2.5 W. Flash (w zależności od typu) 0.8 - 2.5 W.
    Przy normalnym laptopie różnica poboru mocy jest pomijalna (0 - 5%). Przy
    netbooku i energoosczędnym flashu można przekroczyć 10%.