    From: Marian <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki DSLR/SLT: Sony - a580 czy A65, coś innego?
    Date: Thu, 24 May 2012 15:43:32 -0700 (PDT)

    On 21 Maj, 15:26, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > On woli jednak coś nowego, z pełną gwarancją. Wiem, że niby używki są
    > nieporównanie tańsze - ale pomijając kwestie problemów przy ew. awarii,
    > szwagier ani ja nie poczuwamy się do ocenienia czy oglądany aparat nie ma
    > jakichś wad ukrytych. Niby to nie samochód, ale... ;)

    > 24-105 to już trochę za duża ogniskowa na dole - przy fotografowaniu w
    > pomieszczeniu można w zasadzie zapomnieć o np. zbiorowym zdjęciu (chyba że
    > będą to trzy osoby :)

    > Bez autofocusa to raczej do zabawy i eksperymentowania, niestety...
> [...]

    W opisywanym przeze mnie przypadku, wymieniałem matówkę na taką z
    większym ziarnem. Szału nie ma, ale ostrzy się lepiej. Zrobiłem masę
    zdjęć ostrzonych manualnie i szczerze mówiąc, często się zdarza, że
    oko jest bardziej precyzyjne niż autofocus. Wiadomo, czasem autofocus,
    i to szybki, jest wymagany, dlatego do tej pory nie wyzbyłem się tych
    AF zoomów, niemniej uważam, że ograniczanie się do obiektywów z
    autofocusem jest co najmniej śmieszne. Bez urazy, ale myślę, że jeśli
    ktoś nie umie ostrzyć manualnie to niech się pobawi samochodami, pogra
    w tenisa, a aparat odda komuś zdolniejszemu. Kiedyś autofocusów nie
    było, ludzie żyli, zdjęcia były znakomite. Teraz każde zdjęcie
    wychodzi z ręki, zdjęć mamy 100000000000000x tyle co kiedyś, ale
    szacuję, że jakoś procent naprawdę dobrych zdjęć niezbyt się
    podniósł...

    Wracając do tematu - ja bym wybrał A580 tylko i wyłącznie ze względu
    na lustro, a nie jakiś syf, który ma miejsce w a65. Poza tym mega
    istotną kwestią jest to, jak aparat leży w dłoni. Może się okazać, że
    nie leży i trzeba będzie szukać u konkurencji... Np moja alfa 300 leży
    mi w ręku znakomicie, przyciski są umiejscowione świetnie, ale już
    alfa 450 mojej siostry to tragedia. W ogóle mi nie leży w dłoni. Palec
    jakoś dziwnie muszę wyginać do spustu, przyciski niewygodne.... I to
    bynajmniej nie jest kwestią przyzwyczajenia, bo są inne aparaty Canona
    i Nikona, które leżą w dłoni o niebo lepiej.