  • 1. Data: 2009-10-17 08:40:07
    Temat: Jaki CMS wybrać (a la www.ocen.pl)
    Od: "Rysiek" <t...@t...pl>

    Witam.

    Szukam CMSa pozwalającego założyć coś w stylu ocen.pl.
    Ponieważ jestem kompletnym lajkonikiem jeśli chodzi o CMSy,
    to utonąłem w wyborze :). Co polecacie? Które rozwiązanie (open source)
    mogłoby być najwygodniejsze, najłatwiejsze w obsłudze, a jednocześnie
    najbardziej dedykowane do projektów w tym stylu?

    Pozdrawiam,
    Rysiek

  • 2. Data: 2009-10-17 14:07:06
    Temat: Re: Jaki CMS wybrać (a la www.ocen.pl)
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Rysiek pisze:
> [...]
    > mogłoby być najwygodniejsze, najłatwiejsze w obsłudze, a jednocześnie
    > najbardziej dedykowane do projektów w tym stylu?

    Jeśli miałbym postawić na CMS do takiego zastosowania to byłby to Drupal - jednak nie
    obejdzie się
    bez modyfikacji, a już napewno nie bez znajomości PHP

    Jeśli jednak nie miałbym żadnego pojęcia to zlecił bym stworzenie CMS jakiejś firmie
    lub osobie
    trzeciej, wtedy jest gwarancja że otrzyma się dokładnie to czego się oczekuje - bez
    potrzeby
    korzystania z półśrodków (np. pluginów)

    Zasadniczo tego typu serwisy/portale korzystają właśnie z autorskich systemów, rzadko
    kiedy są to
    jakieś darmowe CMSy, bo rzadko kiedy oferują one dokładnie taką funkcjonalnośc jakiej
    się oczekuje,
    no i oczywiście kwestia bezpieczeństwa, autorskie systemy CMS są z reguły znacznie
    bezpieczniejsze,
    ale to już oczywiście zależy od programistów

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 3. Data: 2009-10-17 17:09:26
    Od: "Rysiek" <t...@t...pl>

> [...]
    jakiej się oczekuje, no i oczywiście kwestia
    > bezpieczeństwa, autorskie systemy CMS są z reguły znacznie bezpieczniejsze, ale to

    Dzięki za odpowiedź i linka w stopce ;). Natomiast zanim bym coś odpalił,
    to prędzej wolałbym się pobawić z różnymi rzeczami, głównie po to, żeby samemu
    się czegoś nauczyć, czyli raczej w celach edukacyjnych. Rozumiem, że taka platforma
    jest możliwa tylko do zbudowania samodzielnego?

    Naprawdę brakuje gotowych rozwiązań?

    Rysiek

  • 4. Data: 2009-10-17 19:40:44
    Od: HaWaN <H...@g...com>

    Rysiek pisze:

> [...]
    > taka platforma
    > jest możliwa tylko do zbudowania samodzielnego?

    Bawić się możesz z CMS'ami do tego celu, ale tak jak poprzednik napisał,
    raczej gotowej modyfikacji przypominającej to ocen.pl nie znajdziesz (co
    najwyżej jakiś system ankiet, który mógłbyś zmodyfikować do tego celu -
    ale potrzebna tutaj już znajomość PHP/Baz danych)

  • 5. Data: 2009-10-18 04:09:06
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Rysiek pisze:

> [...]
    > taka platforma
    > jest możliwa tylko do zbudowania samodzielnego?

    Brakuje gotowych rozwiązań które oferują dokłądnie to czego oczekujesz, zawsze
    funkcjonalnośc będzie
    niewystarczająca lub zbyt rozbudowana i koniec końców na serwerze będziesz miał
    potworka którego
    wykorzystujesz w 10%, żaden ze znanych mi systemów CMS nie oferuje dokładnie takiej
    funkcjonalności
    jakiej oczekujesz

    Możesz jednak poszukać gotowców pod hasłem "Product review script"
    http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=product
    +review+script&btnG=Szukaj&lr=

    Tutaj jest plugin do Mambo / Joomla umożliwiający ocenianie np. artykułów
    http://www.reviewsforjoomla.com/
    Ale niestety nie jest darmowy

    Tak czy inaczej korzystając z tego typu rozwiązań bez podstawowej znajomości PHP się
    nie obejdzie,
    zawsze trzeba coś poprawić lub zmienić

    Możesz też nauczyć się podstaw php i skorzystać z CakePHP ( http://cakephp.org/ ),
    frameworka który
    umozliwia szybkie tworzenie aplikacji internetowych, nauka php ~2tyg, ~3dni
    opanowanie frameworka

  • 6. Data: 2009-10-18 07:24:30
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    vcore pisze:
    Możesz też nauczyć się podstaw php i skorzystać z CakePHP (
    > http://cakephp.org/ ), frameworka który umozliwia szybkie tworzenie
    > aplikacji internetowych, nauka php ~2tyg, ~3dni opanowanie frameworka

    To się uśmiałem pod koniec... 2 tygodnie.... chyba na poznanie składni...

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 7. Data: 2009-10-18 08:52:40
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Daniel Stalica pisze:
    > vcore pisze:
    > Możesz też nauczyć się podstaw php i skorzystać z CakePHP (
    >
    > To się uśmiałem pod koniec... 2 tygodnie.... chyba na poznanie składni...

    Znam ludzi którzy po 2 tygodniach byli w stanie stworzyć blog wraz z panelem
    administracyjnym

  • 8. Data: 2009-10-18 09:00:43
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Daniel Stalica pisze:
    > vcore pisze:
    > Możesz też nauczyć się podstaw php i skorzystać z CakePHP (
    >
    > To się uśmiałem pod koniec... 2 tygodnie.... chyba na poznanie składni...

    Oczywiście 2 tygodnie nauki, a nie 2 tygodnie po 2 godziny dziennie :-)

  • 9. Data: 2009-10-18 10:13:05
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    vcore pisze:

    > Znam ludzi którzy po 2 tygodniach byli w stanie stworzyć blog wraz z
    > panelem administracyjnym

    To nic nowego, wystarczy, że mieli cokolwiek wspólnego z programowaniem,
    autor wątku, jak sam przyznaje, jest laikiem...

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 10. Data: 2009-10-18 10:47:29
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

    > Znam ludzi którzy po 2 tygodniach byli w stanie stworzyć blog wraz z
    > panelem administracyjnym

    Albo umieli już programować w czym innym, ale przerobili gotowce, albo im
    ktoś pomógł albo zrobili totalnego koszmarka, do którego włamać się każdy
    debil będzie potrafił. Opanowanie HTML+CSS+PHP+MySql w 2 tygodnie od zera
    jest nierealne.

    lamer