-
71. Data: 2012-03-04 15:44:37
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: to <t...@i...pl>
begin Laisar
>> Jak to może jeździć i to jeszcze z kompletem pasażerów? To się TOCZY.
>
> Ale jechałeś czy tak sobie tylko coś tam coś tam stukasz w klawisze? <:
Często jeżdżę dieslem ze 110 KM/1300 kg i to auto ma jakieś ślady
dynamiki z jednym pasażerem i najlepiej pustym bakiem i raczej poniżej
100 km/h. Z czterema osobami ledwo jedzie, wyprzedzanie czegokolwiek jest
męczące. Puste nie chce za bardzo jechać z prędkością powyżej 180 km/h, z
pasażerami jeszcze gorzej. W dodatku się buja.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
72. Data: 2012-03-04 15:45:37
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: to <t...@i...pl>
begin Laisar
> Staram się jeździć zgodnie z przepisami - i daćką można je łamać
> dokładnie tak samo jak autem z 250 KM, bo też potrafi się rozpędzić
> ponad prędkość dozwoloną nawet na naszych autostradach. I nie, nie trwa
> to 3 dni <: - bez względu na ładunek...
Och tak, zaraz dojdziesz do wniosku, że 70 KM powinno wystarczyć każdemu.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
73. Data: 2012-03-04 15:47:20
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: to <t...@i...pl>
begin Laisar
>> na autostradach moze i potrafi, ale pojedz 110/90 na zwyklej krajowce.
>> Da sie - no da. przez dwie minuty.
>
> No pacz pan, dokładnie jak tym z 250 KM...
Dokładnie nie tak, bo mając 250 KM masz 10x tyle możliwości do
wyprzedzenia niż mając 70 KM, gdzie potrzebujesz kilometra prostej na
każdego tira.
> Kokosy przeciwko kamieniom, że mało kto wpadłby na pomysł powątpiewania
> w "dawanie rady" przez Zafirę, Mazdę czy C-maxa - a Dacia jakoś jest
> podejrzana... <:
To są też muły.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
74. Data: 2012-03-04 15:48:44
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: to <t...@i...pl>
begin J.F.
> nawet nie - jedna zaladowana ciezarowka, i brak ochoty do wyprzedzania w
> ciemno.
Kup mocniejsze auto. :-)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
75. Data: 2012-03-04 15:55:19
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 02 Mar 2012 20:00:00 +0100, Artur Maśląg
> Kogo by nie posadził, to strefa zgniotu jest.
Nie twierdziłem że jej niema, ale jest bardzo mało bezpieczna.
--
Pozdor Myjk
-
76. Data: 2012-03-04 16:03:53
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2012-03-02 16:02, Ergie wrote:
>> Eurovany - to wspólny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np. 807,
>> Evasion - jechałem tym do Pragi - trasa w jedną stronę "na raz" i było
>> bez problemu, w nocy reszta spała milo i wygodnie - fotele można
>> ustawiac bliżej lub dalej od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy
>> masz przejście przez środek..., duża gama silników, w miarę ciche...
>
> Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
> Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.
No to mam wrażenie, że nie pogodzisz swojego budżetu z wymaganiami,
aczkolwiek warto gdybyś go chociaż przedstawił - aby nie pisać na próżno.
Towarzystwo 2+3+2 czy 2+2+2 i Grand Scenic czy Grand Picasso oraz wyjazd
na trasę to jest jakieś nieporozumienie, nawet dla dzieciaków - tych
siedzących z tyłu. To jest ośla ławka do przewożenia za karę, a nie do
podróżowania rodzinnego.
>> W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdziliśmy przez 2 lata trasy po
>> 700-900 km w 7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3
>> spalanie wychodził 17 litrów LPG...
>
> Oczekiwałem raczej czegoś w granicach 7l ON po mieście i 5 na trasie :-)
Tak to tylko w Erze, lub ... namiastka podróży rodzinnych i Logan MCV +
BOX na dach.
Mam bardzo podobną sytuację (2+2+2) i u mnie rozwiązaniem jest autko
miejskie (klasa Fiesty) na codzienne tłuczenie się po mieście i
prawdziwy VAN na podróże rodzinne czy wakacje.
--
MM
-
77. Data: 2012-03-04 16:06:02
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2012-03-02 15:30, Ergie wrote:
>>> Obecnie 2+3+2 (rodzice, dzieci, dziadkowie), ale nie wykluczamy
>>> zmiany w przyszłości na 2+5 :-)
>
>> To jeszcze sprawdź, czy ci nie grozi, że będziesz miał więcej dzieci w
>> wieku fotelikowym niż jest miejsc na foteliki w danym aucie.
>
> Z tego co widziałem to w tych autach są dwa lub trzy miejsca z
> mocowaniem isofix, ale to nie problem bo większość fotelików dostępnych
> na rynku i tak przypina się pasami :-) no i mniej więcej w wieku 5 lat
> dziecko przesiada się z fotelika na podstawkę.
I w efekcie dzieciaki zajmują w miarę przestronny środkowy rząd, a
dziadki siedzą z tyłu "za karę" pokurczeni na oślej ławce...
--
MM
-
78. Data: 2012-03-04 16:15:29
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2012-03-02 15:13, Ergie wrote:
> Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jiqima$9pi$...@i...gazeta.pl...
>
>> Ciężka sprawa. Ja bym poszukał 2-3 letniego VW Sharana/Seata Alhambry,
>> Forda Galaxy/S-MAX, Opla zafiry, Peugeot807/Citroen C8/Fiat Ulyesse
>> (ale to chyba koniec produkcji był w 2008), Citroen C4 Grand Picasso...
>> Na ta chwilę tylko to mi przychodzi do głowy
>
> Te które wymieniłeś są nawet 2 letnie droższe od tych które ja znalazłem
> :-(
>
> Zastanawiałem się mocno nad Alhambrą i Zafirą, ale jednak ceny są spore,
To są dwie różne klasy aut... najpierw zdecyduj się, który segment
wybierasz.
> a naprawdę nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l. Na co dzień
> będę jeździł w 5 osób bez bagażu, na weekendy 7 z małym bagażem
> (zwiedzanie i jeden nocleg), a tylko na wakacje mogę potrzebować coś
> więcej, ale wtedy mogę zamontować jakiś box na dachu.
Jeśli to ma być tanie w zakupie i relatywnie ekonomiczne, to zapomnij o
japończykach czy niemcach, zostają ci francuzy z silnikiem maksymalnie 2
litry - i to raczej jak już LPG.
Czyli:
- Phedra/C8/807/Ulysee 2.0 16v 136KM
- krótki Espace IV 2.0 lub 2.0T (136, 160, 170KM)
- skrzynia manualna
- box na dach jak miejsca zabraknie
przy czym wariant eurovana będzie zapewne ciut tańszy całościowo w
utrzymaniu, niż Renault.
O mniejszych autach się nie wypowiadam, bo długoterminowo nie mamy o
czym rozmawiać - IMHO na zdrowy rozsądek to muszą być to samochody z
pełnymi 7 fotelami.
--
MM
-
79. Data: 2012-03-04 16:20:52
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 4 Mar 2012 13:23:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>>>> Skleroza czy co - zapomniales jak wyglada droga za Bolkowem ?
>>> Doskonale pamiętam. Jest tam parę miejsc do wyprzedzania - w czym
>>> widzisz problem?
>> w tym ze za ta ciezarowka jedzie juz kilka osobowych, ze w tych paru
>> miejscach moze akurat byc ruch z naprzeciwka, w tym ze trzeba droge znac na
>> pamiec zeby wiedziec ze za chwile okazja ...
>
> Ale Ty ja znasz przecież...
Dawno nie jechalem i juz troche zapomnialem
>> no i w tym ze majac 50KM pod pedalem
>
> Dopiero co stwierdziłeś, że 200 za mało a teraz cofasz się do 50. 50
> faktycznie przy obecnym ruchu nie starczy ale 100+ w lekkim
> samochodziku czy 200 w cięższym?
To Ty pisales ze w dacii nie byles zawalidroga, a dacia nie miala 100+ :-)
A droga tam kreta, pagorkowata - w wielu miejscach i te 200KM nie pomoze.
>> ilosc mniejsc do wyprzedzania sie zmniejsza, wiec jedziesz za
>> ciezarowka i utrudniasz ruch szybszym :-)
>
> Iluż szybszych masz na tej trasie?
No wiesz - jedzie ciezarowka, za nia kilka osobowych, potem ja, i klne na
tych kapelusznikow ktorzy wyprzedzic sie boja.
A za mna znow kilka - i tez pewnie klna :-)
choc nie - polowa to pewnie ci co to "wyprzedzal mnie na ciaglej, a potem
sie na swiatlach spotkalismy" :-)
J.
-
80. Data: 2012-03-04 16:21:51
Temat: Re: Jaki 7-osobowy
Od: "Darek" <b...@w...pl>
> Dokładnie nie tak, bo mając 250 KM masz 10x tyle możliwości do
> wyprzedzenia niż mając 70 KM, gdzie potrzebujesz kilometra prostej na
> każdego tira.
I właśnie takich baranów się boję na drodze - wyprzedzanie na widoczności
50m bo mam moc - w sobotę takiego widziałem - musiałem dąć po hamulcach