  • Data: 2011-08-25 15:32:59
    Temat: Re: Jakby ktoś myślał, że od sprzętu nic nie zależy...
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Tak było, jest i będzie. Nie da się inaczej. Ludzie zawsze będą
    > kombinować i jeśli tylko nie przynosi to wielkich publicznych strat,
    > niech sobie będzie.

    Skoro jest już taki offtop, no to trochę abecadła zanim dyskusja
    skręci na jakieś zupełne herezje... ;-)

    "Zgodnie ze spostrzeżeniem laureata Nagrody Nobla z ekonomii,
    nieżyjącego już Miltona Friedmana, są cztery sposoby wydawania
    pieniędzy: pierwszy - gdy wydajemy własne pieniądze na nas samych. Wtedy
    wydajemy oszczędnie, a także celowo, bo doskonale znamy własne potrzeby.
    Sposób drugi - gdy wydajemy własne pieniądze na kogoś innego. Nadal
    wydajemy oszczędnie, ale już nie tak celowo, jak w sposobie pierwszym,
    bo potrzeb tego innego nie znamy tak dobrze, jak własnych. Sposób
    trzeci - kiedy wydajemy cudze pieniądze na nas samych. Wydajemy
    rozrzutnie, ale przynajmniej celowo, bo to są nasze, znane nam potrzeby.
    I wreszcie sposób czwarty - gdy wydajemy cudze pieniądze na kogoś
    innego. Rozrzutnie i nieracjonalnie, zwłaszcza, gdy tych "innych" jest
    38 milionów."

    Mariusz [mr.]