  • Data: 2009-01-15 14:16:50
    Temat: Re: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:gklqob$e4p$1@news.wp.pl...

    > Ściema. Przykładowo iSuppli kiedyś liczyła, ile kosztują same elementy >
    8GB iPhona (gdy pierwsza wersja weszła na rynek USA). Wyszło $266 a
    > Apple to sprzedawał w sklepach za $599.

    Śmiem twierdzić, że przy takiej kalkulacji Apple w ogóle by się za to nie
    zabrał. Prawdę mówiąc nigdy nie słyszałem o tak małym zarobku w przypadku
    masówki. Są 2 wyjścia: albo jest to wyjątek (bo nie masówka ? - 14mln to
    jednak masówka, bardzo nietypowe ? Apple nie ciął kosztów ?) albo nie mamy
    możliwości dotarcia do prawdziwych cen. Jeśli rezerwujesz całą produkcję
    jakiejś kostki nie obowiązuje Cię oficjalna cena z netu, nawet hurtowa. A
    jeśli wynegocjowałeś naprawdę dobrą cenę, to ani Ty ani producent się z tym
    nie obnosi, żeby mniejsi klienci nie czuli się oszukani.
    Przyznasz zresztą, że publicznie podana informacja, o godziwym zysku
    wynoszącym 50% ceny końcowej jest dla klientów do przełknięcia natomiast
    taka sama informacja o zysku na poziomie np. 90% ceny mogłaby nawet u
    zagorzałych fanów marki wywołać niemiłe wrażenia przekładające się na
    mniejszą sprzedaż lub nie daj Boże bojkot czy jakieś zorganizowane formy
    narzekania. Idąc dalej, nawet mam wrażenie, że iSuppli podał dokładnie taką
    informację, jakiej przeciętny klient się spodziewał - nie masz takiego
    wrażenia ?

    e.