    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaka powinna byc iskra?
    Date: Mon, 27 Sep 2010 18:33:18 +0000 (UTC)

    Pan Piotrne napisał:

    > Szukałem, ale na razie bez efektów...

    Wątek "Radia retro, brakuje lampy? Zrob ja sobie sam.", rozpoczęty
    11 stycznia 2008 13:30:23 CET wiadomością <flqhku$h6t$1@online.de>
    -- nawet nie trzeba po archiwaliach łazić, bo leży jeszcze na przykład
    na serwerze news.onet.pl.

    > Myślałem, że może ktoś zna odpowiedź i tylko poda szacunkowe
    > parametry iskry, która potrafi zainicjować rozładowanie
    > takiego kondensatora

    A nie, to nie było o jonizowanej iskrze, tylko o myszołapkach
    i o tyrystorach. Ale też do zgrzewania.

    > (ewentualnie napisze, że się nie da).

    Podstawowy problem widzę w dociśnięciu zgrzewanych elementów przed
    odpaleniem tego "tyratronu na powietrze atmosferyczne". Pomysł może
    ciekawy, ale mało praktyczny -- jak już czyms dociskać, to po co
    kombinacje z zamykaniem obwodu przez zjonizowane powietrze?

    --
    Jarek