  • Data: 2010-09-28 17:21:59
    Temat: Re: Jaka powinna byc iskra?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale właśnie nie ma być wcale dociskane. Urządzenie ma służyć
    > nie do zgrzewania, tylko spawania drobnych elementów. Ogólnie,
    > ma być podobne do takiego czegoś:
    >    http://pattech.pl/produkt.php?pid=2
    > Ta spawarka (PUK3) spawa właśnie impulsami prądu o natężeniu
    > ok. 200A i czasie trwania od kilku do 30 milisekund. Ale
    > zapłon następuje przez dotknięcie ostrą elektrodą spawanego
    > materiału. Elektroda jest umocowana na mechaniźmie odciągającym ją
    > od spawanego miejsca na odległość kilku milimetrów, natychmiast
    > po rozpoczęciu wyładowania. Nie wiem, z jaką prędkością
> [...]
    Takie buty. Trzeba było tak od razu. Tam jest na 100% transformator spawalniczy
    z charakterystyką dla spawania metodą TIG. I do tego jonizator wcz o napięciu
    kilku kilowoltów. Z kondensatorami da się zrobić bez problemu urządzenie
    spawalnicze do przypawania kołków, zgrzewarkę i ile będzie się dysponowało
    odpowiednim włącznikiem. Przy takiej zgrzewarce nie należy wymagać cudów bo
    napięcie pracy będzie nieodpowiednie. Typowa zgrzewarka ma napięcie pracy
    wynoszące pojedyncze wolty. W zgrzewarce pracuje prąd nie napięcie.