  • Data: 2010-09-27 20:15:05
    Temat: Re: Jaka powinna byc iskra?
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Podstawowy problem widzę w dociśnięciu zgrzewanych elementów przed
    > odpaleniem tego "tyratronu na powietrze atmosferyczne". Pomysł może
    > ciekawy, ale mało praktyczny -- jak już czyms dociskać, to po co
    > kombinacje z zamykaniem obwodu przez zjonizowane powietrze?

    Ale właśnie nie ma być wcale dociskane. Urządzenie ma służyć
    nie do zgrzewania, tylko spawania drobnych elementów. Ogólnie,
    ma być podobne do takiego czegoś:
    http://pattech.pl/produkt.php?pid=2
    Ta spawarka (PUK3) spawa właśnie impulsami prądu o natężeniu
    ok. 200A i czasie trwania od kilku do 30 milisekund. Ale
    zapłon następuje przez dotknięcie ostrą elektrodą spawanego
    materiału. Elektroda jest umocowana na mechaniźmie odciągającym ją
    od spawanego miejsca na odległość kilku milimetrów, natychmiast
    po rozpoczęciu wyładowania. Nie wiem, z jaką prędkością
    (tj. w jakiej odległości od materiału jest po 30 ms).
    Przy dotykaniu elektroda jest jednak nadtapiana i szybko się
    zużywa.

    Chciałem sprawdzić, czy da się zbudować podobną spawarkę,
    ale z wyładowaniem inicjowanym iskrą. Jak pisałem, są z tym
    problemy. Nie wiem, czy napięcie powodujące iskrę jest zbyt
    niskie, czy iskra za krótko trwa, czy w ogóle to będzie działać
    nawet jeśli iskra będzie większa...

    P.