  • 31. Data: 2017-11-30 17:06:14
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-30 o 14:57, jedrek pisze:

    > Jak rozumiem był to dysk SSD a nie tradycyjny magnetyczny talerzowiec?

    Nie, był to klasyczny Seagate 1TB. Przestał się zgłaszać po podłączeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2017-11-30 17:09:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-30 o 15:56, z pisze:

    > HDD w grubym metalowym sejfie? :-)

    Pozwolę sobie sparafrazować wieszcza:

    "Kto jeszcze używa napędów magnetycznych w dzisiejszych czasach?" :-D

    albo jeszcze inaczej

    "Jaką masz gwarancję że te dyski zamknięte w sejfie przeczytasz?" :-D

    > Jeśli już bierzemy pod uwagę  takie przypadki to faktycznie HDD w innej
    > lokalizacji. Dzięki za przestrogę zapamiętam sobie :-)

    A tak już bez tych drobnych uszczypliwości: zapis optyczny póki co jest
    najbardziej odporny na "znikanie" wskutek różnych sytuacji życiowych.
    Gdy płyta zostanie zalana, trafi na pole elektryczne/magnetyczne,
    spadnie na podłogę przy przenoszeniu to nic się jej nie stanie. Do tego
    jest bardzo pojemna (do 50GB) do domowych i mało-firmowych zastosowań.

    Mam płyty CD/DVD/BR sprzed wielu lat. Powiedzmy, że z okolic 2000r
    najstarsze. Przed momentem sprawdziłem - są czytane bez przeszkód. Nie
    widzę też kłopotu z przegrywaniem ich co parę lat aby odświeżyć zapis.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2017-11-30 17:09:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-30 o 17:05, ń pisze:

    > Powinna wystarczyć klatka Faradaya :-o

    Wodoszczelna oczywiście :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2017-11-30 21:24:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-30 o 17:09, Marek S pisze:
> [...]
    > najstarsze. Przed momentem sprawdziłem - są czytane bez przeszkód. Nie
    > widzę też kłopotu z przegrywaniem ich co parę lat aby odświeżyć zapis.

    Ja jestem leniwy i wygodny. A skoro nic nie daje pewności to pozostaje
    szybki automatyczny backup na kilku nośnikach

    Za dużo w życiu się nawku... próbując coś odczytać optycznego czy
    szarpać się ze starzejącą się nagrywarką

  • 35. Data: 2017-11-30 23:30:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-30 o 21:24, z pisze:

    > Ja jestem leniwy i wygodny. A skoro nic nie daje pewności to pozostaje
    > szybki automatyczny backup na kilku nośnikach

    Super... a potem się zdziwić jak w parę chwil wszystko zniknie ze
    wszystkich dysków bo np. ktoś używa popularnego w Windows protokołu SMB
    v1 i akurat wirus mu się przytrafił.

    Albo usługi cloud, gdzie w każdym regulaminie piszą, że wszystko, co tam
    jest umieszczone jest Twoje ale "my możemy to i to" :-)

    > Za dużo w życiu się nawku... próbując coś odczytać optycznego czy
    > szarpać się ze starzejącą się nagrywarką

    Problem techniczny ze wszystkim może wystąpić. Pamiętam jak SSD padały
    jak muchy na początku. W zasadzie co miesiąc wymieniałem swój. Albo
    pamiętam też wtopę Intela z przegrzewającymi się dyskami. Seagate miał
    również trefną serię. Zapewne o 99.99% innych przypadków nic nie wiem.
    Zawsze trzeba z czymś walczyć, coś naprawiać, zmieniać konfiguracje itd.
    Dotyczy to wszelkich technologii. Nic za darmo.

    Ja jednak preferuję zapis backupów permanentny oprócz codziennego,
    łatwego do unicestwienia na nośnikach magnetycznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 36. Data: 2017-12-01 18:05:46
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-30 o 12:03, z pisze:

    > kup sobie drugi na allegro za grosze :-)

    Nie kupię. Chcę ten (mało używany) jaki mam. Jak będę miała za dużo
    pieniędzy to oddam go do reperacji.

    --
    animka

  • 37. Data: 2017-12-01 18:09:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-30 o 17:06, Marek S pisze:

    > Nie, był to klasyczny Seagate 1TB. Przestał się zgłaszać po podłączeniu.

    W BIOS-ie też go nie było widać?

    --
    animka

  • 38. Data: 2017-12-01 19:00:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-01 o 18:09, Animka pisze:

    > W BIOS-ie też go nie było widać?

    Dokładnie tak. Jakbym niczego nie podłączył.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 39. Data: 2017-12-01 21:03:30
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-12-01 o 19:00, Marek S pisze:

    > Dokładnie tak. Jakbym niczego nie podłączył.

    Weź sobie zainstaluj Everest Ultimate Edition (pl). Ten program wszystko
    Ci "powie". Nawet poda numery modułów pamięci jeśli Ci to będzie potrzebne.

    --
    animka

  • 40. Data: 2017-12-03 14:46:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-01 o 21:03, Animka pisze:

    > Weź sobie zainstaluj Everest Ultimate Edition (pl). Ten program wszystko
    > Ci "powie". Nawet poda numery modułów pamięci jeśli Ci to będzie potrzebne.

    W jaki niby sposób jakikolwiek program mógłby przeczytać cokolwiek ze
    spalonej elektroniki dysku po strzale pioruna????

    Sugeruję abyś przed każdą wypowiedzią zastanowiła się nad jej sensem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek