  • Data: 2010-04-21 23:45:33
    Temat: Re: Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Kazda pasywna kart amusi gdzies oddac cieplo.

    To prawda, tylko 30W jest latwiej wyeksportowac radiatorem bez smigla,
    niz np. 100W.
    Skoro nacisk jest na coraz wieksza wydajnosc, to mozna to osiagnac
    zwiekszajac ilosc tranzystorow w ukladzie i zwiekszajac taktowanie. Oba
    te zabiegi nieuchronnie prowadza do strat w postaci ciepla. Jedyna droga
    na poprawienie sytuacji, to zmiana technologii. O ile w prockach cos sie
    dzieje, 32 nm juz banglaja, to w grafice ciagle jakos o 2 kroki z tylu.
    Wiec, jak autor watku, ja tez czekam. Tyle, ze mi na wydajnosci az tak
    nie zalezy, a bardziej na oszczednosci energii i bezproblemowej pracy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa