  • Data: 2010-10-13 20:28:20
    Temat: Re: Jaka, ku*wa, prędkość?!
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-13 13:54, J.F. pisze:

    > A artykulik ciekawy. Z jednej strony nie dziwi ze obciazenie zmienia
    > zachowanie, z drugiej - ciekawe na ile naprawde drastycznie.
    > Bo z drugiej strony mi sie wydaje ze w wielu przypadkach roznica powinna
    > byc minimalna - wzrasta masa, wzrasta nacisk, wzrasta tarcie - i
    > wszystko proporcjonalnie, wiec przyspieszenie zostaje.

    Im cięższy samochód tym mniejszy wpływ na jego stabilność mają
    amortyzatory i stabilizatory.
    Do tego jak zawieszenie już nie nowe, a sprężyny udeptane, to wystarczą
    z tyłu dwie osoby i już się tył zacznie odbijać na odbojach, a takie
    atrakcje przy wyższej prędkości to już problemy.
    No i pasażerowie podnoszą środek ciężkości, więc wszystko zaczyna się
    bardziej bujać na boki.

    Co do wniosków to zgadzam się że samochód który z pustą tylną kanapą
    będzie jeszcze zdecydowanie podsterowny, z pełną tylną kanapą może już
    wystawić tył na zakręcie, zwłaszcza jak pomoże w tym jakaś nierówność.

    > Mysle ze jednak tu dziala presja kolegow [szybciej szybciej] plus brak
    > umiejetnosci - i to nie rajdowych tylko zwyklej oceny bezpiecznej
    > predkosci i spokojnej jazdy po luku.

    To by tłumaczyło zjawisko tylko do pewnego stopnia.
    Bo kierowca mając dwóch kolegów na pokładzie będzie już świrował równie
    mocno jak wtedy kiedy kolegów będzie miał na pokładzie czterech.