eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka, ku*wa, prędkość?! › Re: Jaka, ku*wa, prędkość?!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Wed, 13 Oct 2010 20:28:20 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaka, ku*wa, prędkość?!
    References: <4cb43531$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    <i932fc$f1n$1@node1.news.atman.pl> <i93okg$i0c$1@news.onet.pl>
    <i946le$spp$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <i946le$spp$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <4cb5fa40$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.141.83
    X-Trace: 1286994496 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22792 83.11.141.83:53936
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2317936
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-13 13:54, J.F. pisze:

    > A artykulik ciekawy. Z jednej strony nie dziwi ze obciazenie zmienia
    > zachowanie, z drugiej - ciekawe na ile naprawde drastycznie.
    > Bo z drugiej strony mi sie wydaje ze w wielu przypadkach roznica powinna
    > byc minimalna - wzrasta masa, wzrasta nacisk, wzrasta tarcie - i
    > wszystko proporcjonalnie, wiec przyspieszenie zostaje.

    Im cięższy samochód tym mniejszy wpływ na jego stabilność mają
    amortyzatory i stabilizatory.
    Do tego jak zawieszenie już nie nowe, a sprężyny udeptane, to wystarczą
    z tyłu dwie osoby i już się tył zacznie odbijać na odbojach, a takie
    atrakcje przy wyższej prędkości to już problemy.
    No i pasażerowie podnoszą środek ciężkości, więc wszystko zaczyna się
    bardziej bujać na boki.

    Co do wniosków to zgadzam się że samochód który z pustą tylną kanapą
    będzie jeszcze zdecydowanie podsterowny, z pełną tylną kanapą może już
    wystawić tył na zakręcie, zwłaszcza jak pomoże w tym jakaś nierówność.

    > Mysle ze jednak tu dziala presja kolegow [szybciej szybciej] plus brak
    > umiejetnosci - i to nie rajdowych tylko zwyklej oceny bezpiecznej
    > predkosci i spokojnej jazdy po luku.

    To by tłumaczyło zjawisko tylko do pewnego stopnia.
    Bo kierowca mając dwóch kolegów na pokładzie będzie już świrował równie
    mocno jak wtedy kiedy kolegów będzie miał na pokładzie czterech.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: