-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Wed, 13 Oct 2010 20:28:20 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jaka, ku*wa, prędkość?!
References: <4cb43531$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
<i932fc$f1n$1@node1.news.atman.pl> <i93okg$i0c$1@news.onet.pl>
<i946le$spp$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i946le$spp$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 27
Message-ID: <4cb5fa40$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.141.83
X-Trace: 1286994496 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22792 83.11.141.83:53936
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2317936
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-13 13:54, J.F. pisze:
> A artykulik ciekawy. Z jednej strony nie dziwi ze obciazenie zmienia
> zachowanie, z drugiej - ciekawe na ile naprawde drastycznie.
> Bo z drugiej strony mi sie wydaje ze w wielu przypadkach roznica powinna
> byc minimalna - wzrasta masa, wzrasta nacisk, wzrasta tarcie - i
> wszystko proporcjonalnie, wiec przyspieszenie zostaje.
Im cięższy samochód tym mniejszy wpływ na jego stabilność mają
amortyzatory i stabilizatory.
Do tego jak zawieszenie już nie nowe, a sprężyny udeptane, to wystarczą
z tyłu dwie osoby i już się tył zacznie odbijać na odbojach, a takie
atrakcje przy wyższej prędkości to już problemy.
No i pasażerowie podnoszą środek ciężkości, więc wszystko zaczyna się
bardziej bujać na boki.
Co do wniosków to zgadzam się że samochód który z pustą tylną kanapą
będzie jeszcze zdecydowanie podsterowny, z pełną tylną kanapą może już
wystawić tył na zakręcie, zwłaszcza jak pomoże w tym jakaś nierówność.
> Mysle ze jednak tu dziala presja kolegow [szybciej szybciej] plus brak
> umiejetnosci - i to nie rajdowych tylko zwyklej oceny bezpiecznej
> predkosci i spokojnej jazdy po luku.
To by tłumaczyło zjawisko tylko do pewnego stopnia.
Bo kierowca mając dwóch kolegów na pokładzie będzie już świrował równie
mocno jak wtedy kiedy kolegów będzie miał na pokładzie czterech.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.10 20:29 LEPEK
- 13.10.10 20:46 Tomasz Pyra
- 13.10.10 21:12 cef
- 13.10.10 23:07 J.F.
- 13.10.10 22:59 LEPEK
- 13.10.10 23:05 LEPEK
- 13.10.10 23:08 Tomasz Pyra
- 13.10.10 23:09 J.F.
- 13.10.10 23:10 J.F.
- 13.10.10 23:23 Tomasz Pyra
- 13.10.10 23:27 Tomasz Pyra
- 13.10.10 23:29 jerzu
- 13.10.10 23:31 cef
- 13.10.10 23:32 jerzu
- 14.10.10 00:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Najlepszy akumulator 12V
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk