  • 1. Data: 2010-08-28 05:35:24
    Temat: Jaka komórka do Internetu w laptopie?
    Od: "WAON" <W...@O...pl>

    Witam!

    Chcę używać komórki jako modemu do laptopa
    gdzie połączenie odbywałoby się przez BT.

    Jakie minimalne warunki powinna taka komórka
    spełniać (poza BT oczywiście)?
    W szczególności czy niezbędne jest 3G?

    Bardzo proszę o rady.

    Pozdrawiam
    WAON

  • 2. Data: 2010-08-28 06:14:36
    Temat: Re: Jaka komórka do Internetu w laptopie?
    Od: r...@m...com

> [...]
    >
    > Chcę używać komórki jako modemu do laptopa
    > gdzie połączenie odbywałoby się przez BT.
    >
    > Jakie minimalne warunki powinna taka komórka

    Nie jest niezbędne.

    potrzebny jest jeszcze GPRS.

    Na laptopie warto zainstalowac opere mini

    jakaś prosta nokia z BT i GPRS wystarczy
    im prostszy model, tym lepszy bedzie miał zasięg poza miastem.

  • 3. Data: 2010-08-28 06:35:18
    Od: "WAON" <W...@O...pl>

    > Nie jest niezbędne.
    >
    > potrzebny jest jeszcze GPRS.
    >
    > Na laptopie warto zainstalowac opere mini
    >
    > jakaś prosta nokia z BT i GPRS wystarczy
    > im prostszy model, tym lepszy bedzie miał zasięg poza miastem.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    Jeśli chodzi o Nokie, to mam do wyboru:
    Nokia 2330 Classic: GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots) 32-48 kbps i BT v2.0
    Nokia 2700 Classic: GPRS Class 32 i BT v2.0

    Czy GPRS Class 32 jest dużo lepsze niż Class 10?
    Przy niektórych komórkach jest napisane BT v2.0 with A2DP, czy to A2DP
    ma istotne znaczenie przy łączeniu komórki z komputerem?

    Pozdrawiam
    WAON

  • 4. Data: 2010-08-28 07:15:33
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Pamiętaj o tym, że;
    -GPRS jest najwolniejszy
    -EDGE trochę szybciej
    -3G, UMTS, itp to najszybciej
    Wszędzie nawet "daleko od szosy" jest GPRS, najnowsze technologie w
    centrum miast.
    Nowe technologie szybciej zżerają baterię.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 5. Data: 2010-08-28 07:38:21
    Od: "WAON" <W...@O...pl>

> [...]
    > Wszędzie nawet "daleko od szosy" jest GPRS, najnowsze technologie w centrum miast.
    > Nowe technologie szybciej zżerają baterię.

    Zatem jak bardzo będzie się różniło korzystanie z Internetu np. w centrum Warszawy
    łącząc komputer przez komórkę w zależności od tego czy ma ona:
    - tylko GPRS
    - EDGE
    - 3G
    Czy będzie się to objawiało w szybkości otwierania stron?

    Czy przy omawianym zastosowaniu ma znaczenie czy komórka ma:
    - HSDPA
    - HSCSD

    Pozdrawiam
    WAON

  • 6. Data: 2010-08-28 08:00:04
    Od: ToMasz <n...@g...pl>

    W dniu 2010-08-28 09:38, WAON pisze:

> [...]
    > Czy będzie się to objawiało w szybkości otwierania stron?
    >
    > Czy przy omawianym zastosowaniu ma znaczenie czy komórka ma:

    dlaczego komórka? nowe modemy, wmiarę przyzwolite kosztują ok 100zł.
    tanie, globetrotter pcmcia wifi+gsm dostaniesz za 50, albo i taniej.
    Brak problemu z kablami, ładowaniem baterii, oprogramowaniem..
    Co do telefonów. jak żyje nie słyszałem zeby ktoś mając wybór i
    doświadczennie chwalił nokie w tej roli. ja bym raczej szedł w sony
    eryka. kiedyś dawno temu w tej roli dobrze sprawowału sie siemensy.
    Podobnie z BT. tez system komunikacji taki ze jak coś nie zadziała to
    nie bardzo jest jak przeprowadzić diagnoze.
    jeśli chcesz korzystać z Playa, to musisz mieć telefon/modem g3, chćby
    najwolniejszy. i to by było chyba minimum. GPRS zawsze dostaniesz
    "gratis" Różnica pomiędzy szybkim g3, a GPRS jest kolosalna, ale w
    momencie transferu. jeżeli możesz czytać, i czekać ta różnica jest, i
    koniec jeśli sciagasz pliki i spieszy Ci sie- przy gprsie - zanudzisz sie.

    ToMasz

    Polecam modem. naprawde.

  • 7. Data: 2010-08-28 08:17:00
    Od: "WAON" <W...@O...pl>

    > Polecam modem. naprawde.
    Bardzo dziękuję za odpowiedź.
    Łączenie przez modem albo przez komórkę, ale za pośrednictwem USB
    odpada. Nie chcę jednak tego tutaj rozwijać.
    Interesuje mnie tylko komórką przez BT.
    Metoda sprawdzona, ale z komórką z 3G. Mogę mieć za darmo komórkę,
    ale bez 3G. Stąd moje pytanie.

    Pozdrawiam
    WAON.

  • 8. Data: 2010-08-28 09:34:56
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "WAON" <W...@O...pl> napisał

    > Jakie minimalne warunki powinna taka komórka
    > spełniać (poza BT oczywiście)?

    Poza obsługą modemu via BT, oczywiście miałeś na myśli. Bo nie każda to
    potrafi.

  • 9. Data: 2010-08-28 10:12:49
    Od: "WAON" <W...@O...pl>

    > Poza obsługą modemu via BT, oczywiście miałeś na myśli. Bo nie każda to potrafi.

    Nie rozumiem.
    Jeśli komórka ma BT i może się łączyć z laptopem wyposażonym przez BT
    np. przy pomocy One Touch Access w programie Nokia PC Suite, to może
    to nie wystarczyć by na laptopie surfować po Internecie?

    Pozdrawiam
    WAON

  • 10. Data: 2010-08-28 10:22:57
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-08-28 10:17, WAON pisze:
> [...]
    > Interesuje mnie tylko komórką przez BT.
    > Metoda sprawdzona, ale z komórką z 3G. Mogę mieć za darmo komórkę,

    Te telefony, które wymieniłeś nadają się w najlepszym przypadku do
    oglądania stron na nich samych - nie osiągniesz odpowiedniej prędkości
    łącza do tego aby oglądać pełne serwisy www - takie jak normalnie w
    przeglądarkach na komputerze, rozbudowana skrypty, dożo grafiki etc przy
    tym najwolniejszym połączeniu to będzie gorzej niż tragedia - nie
    przesadzam.

    Nie chcesz napisać z jakiego powodu nie usb ok ale jeśli już ma być
    przez telefon to tylko z 3G