    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaka komórka do Internetu w laptopie?
    Date: Sat, 28 Aug 2010 16:55:55 +0200

    On 2010-08-28 16:16, WAON wrote:

    > Jest.
    >
    > Czyli 3G nie jest absolutnie niezbędne, jednak dla przyzwoitej
    > szybkości lepiej gdyby to było 3G HSDPA min. 1,8 Mbps.

    Tak, przypuszczam, że wszystkie nowe urządzenia oferują co najmniej 3.6
    lub 7.2 Mbit przy HSDPA, jeżeli jakiś starszy telefon będzie oferował
    tylko 1.8 - moim zdaniem będzie już to zadowalające.

    Poza tym pamiętajmy - max. prędkość jest czysto teoretyczna, bardzo dużo
    zależy gdzie korzystasz z komórki (poza większymi miastami jest tylko
    GPRS/EDGE) Tak czy owak ja bym uznał HSDPA jako niezbędnik nie ze
    względów technicznych a ze względu na wygodę.

    Jeżeli możesz, nie baw się w GPRS/EDGE (oczywiście każde urządzenie z
    HSDPA ma GPRS, EDGE).

    R.