    Subject: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 20 May 2013 21:19:05 +0200
    From: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jura>

    W dniu 20.05.2013 o 18:48 Kosu <K...@n...com> pisze:

> [...]
    RAM zawsze można dołożyć w miarę potrzeb. Gorzej wymienić procek... i7
    biorę pod uwagę właśnie na przyszłość, by już nie kombinować z wymianą,
    tym bardziej, że lada dzień wchodzi nowa podstawka... Aczkolwiek i5 nie
    jest wcale gorsze. Różnica w cenie też niewielka, więc pomyślałem, że może
    warto dać obecnie mocniejszy procek na przyszłość, bo a nuż kiedyś go
    wykorzysta, kosztem ciutkę słabszej grafiki (+/- 200-300zł). Trzeba też
    wziąć pod uwagę, że na cały zestaw, ktoś (w tym przypadku ja) ma
    ograniczony budżet i musi się w nim zmieścić ;-P

    > Od razu 100 GB. Ciekawe jaki będzie zysk w wydajności...
    >
    > Podstawowe pytanie w wątku brzmi: jakie gry, jakie wymagania dzieciaka
    > i przede wszystkim: jaka rozdzielczość.

    Na chwilę obecną, dzieciak to mały "komunista" (po komunii), aczkolwiek
    chcę skompletować w miarę taki sprzęt, by za 2-3 lata, gdy już podrośnie,
    nie będzie trzeba zmieniać całego kompa, tylko ew samą grafikę + więcej
    RAM. Dlatego nie chcę wsadzać tam Bóg wie jakiej grafiki, bo na dzień
    dzisiejszy i tak jej nie wykorzysta, a jak podrośnie, to sam już
    zdecyduje... W zasadzie to się zastanawiam, czy jest nawet sens wsadzać
    tam oddzielne GPU, bo na tym co jest w procku, też część starszych gier
    pochodzi.

    > Do grania w mniej wymagające gry przy rozdzielczości 1600x900 starczy
    > spokojnie karta za 500 zł. Do grania na 2 dużych monitorach taka
    > karta nie nada się zupełnie i nawet milion GB RAMu nie pomoże.

    Monitor ma być 23", ale nie znana jest jeszcze rozdzielczość. Możliwe, że
    FullHD.

    > Może chłopak jest fanem Diablo III i naprawdę nie ma sensu pakować
    > takiej ilości kasy w głupią elektronikę (lepiej mu kupić rower, żeby
    > za 20 lat jeszcze miał siłę przynieść zakupy z Biedronki).

    Też się nad tym zastanawiałem ;-) Ba! Brałem nawet pod uwagę konsolę, ale
    uparli się na mocnego kompa, więc musi być komp, bo "koledzy w szkole"
    mają, toteż ma to być sprzęt taki, by "młody" nie miał problemu z
    odpaleniem jakiejś gry, gdy przyniesie ją od kumpla :-)

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.