-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs
4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
r01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
<he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
<pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
<jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
<pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
<12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
<pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
<8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
<pr53tn$kmq$1@node1.news.atman.pl>
<1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
<pr5f7s$vgg$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<pr7n49$tmo$1@node2.news.atman.pl>
<5bd837ba$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl>
<5bd8a542$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<pracl8$cj0$1@node2.news.atman.pl>
Date: Tue, 30 Oct 2018 23:53:11 +0100
Message-ID: <m0jyhigf4yqb$.18f921y1yns2z.dlg@40tude.net>
Lines: 68
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1540939986 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 486 82.143.187.50:61468
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4457
X-Received-Body-CRC: 3907989343
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642652
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 30 Oct 2018 20:49:58 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-30 o 19:38, J.F. pisze:
>>>> Ale rozroznijmy pare rzeczy:
>>>> -np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,
>>
>>> Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się
>>> dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma
>>> takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.
>>
>> Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza
>> dwa :-)
>
> Przykro mi, klapki mają tyle stanów bo są zrealizowane na silnikach
> krokowych lub jakimś serwo. Nie zagłębiałem się.
>
> A co do regulacji nadmuchu na szybę, to ta konkretna klapka nie
> przyjmuje 2 pozycji, jak sugerujesz. W zależności od wilgotności i
> temperatury powietrza i stanu rozgrzania chyba nagrzewnicy, płynnie
> dzielony jest nadmuch na poszczególne kierunki. Zmienia się w takt pracy
> elektronicznej inteligencji.
Widac jest roznica miedzy mercedesem a fordem :-)
>> Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.
>
> Wiem o tym, że to węże akwarystyczne bardziej.
>
>> Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
>> I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej
>> konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.
>
> Ja mówię o całości w postaci logiki pneumatycznej. A więc turbina, zamek
> centralny i wszystko cholera wie co jeszcze. Dmuchniesz w jeden - auto
> przyspieszy, dmuchniesz w drugi - drzwi się zamkną. Daj spokój. Brakuje
> tylko odtwarzacza wałka Edisona jako systemu audio.
No ale widzisz - tak robili.
> A nawet jeśli mówimy o w/w gałce. Dajmy na to, że chcesz zaprojektować
> aby ten wężyk zyskał ciśnienie i ustawił jakąś klapkę wentylacyjną w
> chwili gdy na pilocie wciśniesz przycisk szybkiego schładzania auta
> zaparkowanego na słońcu (otwieranie okien i centralnego zamka,
> uruchomienie odpowiednich nawiewów, wentylacja foteli i inne). I co
> wtedy? Skrzyżowania wężyków robisz? Inteligentne zaworki imitujące
> bramki logiczne? Butlę podtrzymującą ciśnienie instalacji logicznej na
> postoju?
Widziales strone - akumulator podcisnienia tam jest.
Choc pewnie nieszczelnosci szybko go wypelnia.
No i maly + dla projektantow mondeo - po awarii podcisnienia ustawia
sie do nadmuchu na szybe.
Moze mily chlodek nie dmuchnie ci po twarzy, ale szyba nie zaparuje
:-)
>> No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka, ze
>> hydraulika nie wyrabia :-)
>
> Mówiliśmy o pneumatyce. Hydraulika to zupełnie coś innego. Chociażby
> potrafi ciepło odprowadzać, potrafi też smarować, można ją wymienić
> poprzez wylanie i wlanie - żadna elektronika tego nie umie.
>
> Natomiast o szybkości działania tej hydrauliki w ABS decyduje wyłącznie
> elektronika a nie pneumatyka :-)
Zdaje sie robia ciezarowki z ABS.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
- 31.10.18 23:24 Cavallino
- 01.11.18 21:57 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=