-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Date: Tue, 30 Oct 2018 20:49:58 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 103
Message-ID: <pracl8$cj0$1@node2.news.atman.pl>
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
<he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
<pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
<jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
<pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
<12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
<pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
<8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
<pr53tn$kmq$1@node1.news.atman.pl>
<1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
<pr5f7s$vgg$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<pr7n49$tmo$1@node2.news.atman.pl>
<5bd837ba$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl>
<5bd8a542$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1540929000 12896 89.70.94.204 (30 Oct 2018 19:50:00 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Oct 2018 19:50:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.2.1
In-Reply-To: <5bd8a542$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642635
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-10-30 o 19:38, J.F. pisze:
>>> Ale rozroznijmy pare rzeczy:
>>> -np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,
>
>> Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się
>> dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma
>> takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.
>
> Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza
> dwa :-)
Przykro mi, klapki mają tyle stanów bo są zrealizowane na silnikach
krokowych lub jakimś serwo. Nie zagłębiałem się.
A co do regulacji nadmuchu na szybę, to ta konkretna klapka nie
przyjmuje 2 pozycji, jak sugerujesz. W zależności od wilgotności i
temperatury powietrza i stanu rozgrzania chyba nagrzewnicy, płynnie
dzielony jest nadmuch na poszczególne kierunki. Zmienia się w takt pracy
elektronicznej inteligencji.
> Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.
Wiem o tym, że to węże akwarystyczne bardziej.
> Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
> I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej
> konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.
Ja mówię o całości w postaci logiki pneumatycznej. A więc turbina, zamek
centralny i wszystko cholera wie co jeszcze. Dmuchniesz w jeden - auto
przyspieszy, dmuchniesz w drugi - drzwi się zamkną. Daj spokój. Brakuje
tylko odtwarzacza wałka Edisona jako systemu audio.
A nawet jeśli mówimy o w/w gałce. Dajmy na to, że chcesz zaprojektować
aby ten wężyk zyskał ciśnienie i ustawił jakąś klapkę wentylacyjną w
chwili gdy na pilocie wciśniesz przycisk szybkiego schładzania auta
zaparkowanego na słońcu (otwieranie okien i centralnego zamka,
uruchomienie odpowiednich nawiewów, wentylacja foteli i inne). I co
wtedy? Skrzyżowania wężyków robisz? Inteligentne zaworki imitujące
bramki logiczne? Butlę podtrzymującą ciśnienie instalacji logicznej na
postoju?
> A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i
> tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i mikroprocesorem.
> Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest wiecej
> wiecej :-)
Kabli jest zawsze, konsekwentnie 3: zasilanie i magistrala. W tym
układzie pracuje chyba każdy czujnik, każdy zamek, światła tak są
sterowane. Nawet cały zespół ambient light gdzie pierdylion jest źródeł
światła, reaguje na światło z zewnątrz, na guziki przyciskane przez
kierowcę itp a do sterownika tym zarządzającego dochodzą ... 3 kabelki.
To nie te czasy, o których piszesz.
>> Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak
>> to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A
>> jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"?
>> Czy na ucho czy syczy?
>
> Na ucho, na palec ...
> Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest uszkodzone,
> i trzeba rozebrac.
A dmucha tak mocno jak ma dmuchać? A czy to dmuchanie jest poprawnie
zmienne? W końcu niektóre dmuchania mogą być uzależnione np. od
obciążenia silnika. A to z kolei podczas jazdy można sprawdzić jedynie.
I wtedy co? Z silnika do kabiny ciągniesz wężyk i podłączasz do swojego
ucha by stwierdzić czy syczenie jest ok, czy o oktawę wyżej powinno? :-)
> Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami,
> wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)
Jak widać na rynku: komputerki do grupy VAG są tanie i chyba nawet
kompletne. Więc sporo tych informacji wyciekło skoro one powstały.
Z innymi markami jest gorzej, ale warsztat stać na kupienie lepszego
sprzętu. Są nawet takie, które aktualizują się poprzez GSM (pobieranie
nowych bibliotek) i mają interfejsy do wszelkich marek. Ceny nawet tych
oryginalnych mocno spadły. To nie jest żaden problem.
>
> Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla
> potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.
Nawet Nissan Leaf potrafi mocno hamować w ten sposób... powodując
zagrożenie bo hamowanie poprzez zdjęcie nogi z gazu jest bez świateł
stopu. Przynajmniej było za czasów kiedy ja nim jeździłem. Może to
poprawili.
> No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka, ze
> hydraulika nie wyrabia :-)
Mówiliśmy o pneumatyce. Hydraulika to zupełnie coś innego. Chociażby
potrafi ciepło odprowadzać, potrafi też smarować, można ją wymienić
poprzez wylanie i wlanie - żadna elektronika tego nie umie.
Natomiast o szybkości działania tej hydrauliki w ABS decyduje wyłącznie
elektronika a nie pneumatyka :-)
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 23:53 J.F.
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
- 31.10.18 23:24 Cavallino
- 01.11.18 21:57 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=