eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów? › Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Date: Tue, 30 Oct 2018 20:49:58 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 103
    Message-ID: <pracl8$cj0$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
    <he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
    <pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
    <jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
    <pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
    <12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
    <pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
    <8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
    <pr53tn$kmq$1@node1.news.atman.pl>
    <1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
    <pr5f7s$vgg$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pr7n49$tmo$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd837ba$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd8a542$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1540929000 12896 89.70.94.204 (30 Oct 2018 19:50:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Oct 2018 19:50:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.2.1
    In-Reply-To: <5bd8a542$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642635
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-30 o 19:38, J.F. pisze:

    >>> Ale rozroznijmy pare rzeczy:
    >>> -np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,
    >
    >> Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się
    >> dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma
    >> takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.
    >
    > Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza
    > dwa :-)

    Przykro mi, klapki mają tyle stanów bo są zrealizowane na silnikach
    krokowych lub jakimś serwo. Nie zagłębiałem się.

    A co do regulacji nadmuchu na szybę, to ta konkretna klapka nie
    przyjmuje 2 pozycji, jak sugerujesz. W zależności od wilgotności i
    temperatury powietrza i stanu rozgrzania chyba nagrzewnicy, płynnie
    dzielony jest nadmuch na poszczególne kierunki. Zmienia się w takt pracy
    elektronicznej inteligencji.

    > Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.

    Wiem o tym, że to węże akwarystyczne bardziej.

    > Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
    > I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej
    > konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.

    Ja mówię o całości w postaci logiki pneumatycznej. A więc turbina, zamek
    centralny i wszystko cholera wie co jeszcze. Dmuchniesz w jeden - auto
    przyspieszy, dmuchniesz w drugi - drzwi się zamkną. Daj spokój. Brakuje
    tylko odtwarzacza wałka Edisona jako systemu audio.

    A nawet jeśli mówimy o w/w gałce. Dajmy na to, że chcesz zaprojektować
    aby ten wężyk zyskał ciśnienie i ustawił jakąś klapkę wentylacyjną w
    chwili gdy na pilocie wciśniesz przycisk szybkiego schładzania auta
    zaparkowanego na słońcu (otwieranie okien i centralnego zamka,
    uruchomienie odpowiednich nawiewów, wentylacja foteli i inne). I co
    wtedy? Skrzyżowania wężyków robisz? Inteligentne zaworki imitujące
    bramki logiczne? Butlę podtrzymującą ciśnienie instalacji logicznej na
    postoju?

    > A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i
    > tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i mikroprocesorem.
    > Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest wiecej
    > wiecej :-)

    Kabli jest zawsze, konsekwentnie 3: zasilanie i magistrala. W tym
    układzie pracuje chyba każdy czujnik, każdy zamek, światła tak są
    sterowane. Nawet cały zespół ambient light gdzie pierdylion jest źródeł
    światła, reaguje na światło z zewnątrz, na guziki przyciskane przez
    kierowcę itp a do sterownika tym zarządzającego dochodzą ... 3 kabelki.
    To nie te czasy, o których piszesz.

    >> Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak
    >> to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A
    >> jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"?
    >> Czy na ucho czy syczy?
    >
    > Na ucho, na palec ...
    > Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest uszkodzone,
    > i trzeba rozebrac.

    A dmucha tak mocno jak ma dmuchać? A czy to dmuchanie jest poprawnie
    zmienne? W końcu niektóre dmuchania mogą być uzależnione np. od
    obciążenia silnika. A to z kolei podczas jazdy można sprawdzić jedynie.
    I wtedy co? Z silnika do kabiny ciągniesz wężyk i podłączasz do swojego
    ucha by stwierdzić czy syczenie jest ok, czy o oktawę wyżej powinno? :-)

    > Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami,
    > wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)

    Jak widać na rynku: komputerki do grupy VAG są tanie i chyba nawet
    kompletne. Więc sporo tych informacji wyciekło skoro one powstały.

    Z innymi markami jest gorzej, ale warsztat stać na kupienie lepszego
    sprzętu. Są nawet takie, które aktualizują się poprzez GSM (pobieranie
    nowych bibliotek) i mają interfejsy do wszelkich marek. Ceny nawet tych
    oryginalnych mocno spadły. To nie jest żaden problem.

    >
    > Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla
    > potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.

    Nawet Nissan Leaf potrafi mocno hamować w ten sposób... powodując
    zagrożenie bo hamowanie poprzez zdjęcie nogi z gazu jest bez świateł
    stopu. Przynajmniej było za czasów kiedy ja nim jeździłem. Może to
    poprawili.

    > No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka, ze
    > hydraulika nie wyrabia :-)

    Mówiliśmy o pneumatyce. Hydraulika to zupełnie coś innego. Chociażby
    potrafi ciepło odprowadzać, potrafi też smarować, można ją wymienić
    poprzez wylanie i wlanie - żadna elektronika tego nie umie.

    Natomiast o szybkości działania tej hydrauliki w ABS decyduje wyłącznie
    elektronika a nie pneumatyka :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: