-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
<he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
<pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
<jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
<pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
<12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
<pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
<8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
<pr53tn$kmq$1@node1.news.atman.pl>
<1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
<pr5f7s$vgg$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<pr7n49$tmo$1@node2.news.atman.pl>
<5bd837ba$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Date: Tue, 30 Oct 2018 19:38:12 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 101
Message-ID: <5bd8a542$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.187.94
X-Trace: 1540924738 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.26.187.94:57130
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5592
X-Received-Body-CRC: 440791629
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642626
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pra1uh$26p$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-10-30 o 11:50, J.F. pisze:
>>> Jakie cięższe obiekty miałby sterownik turbiny podnosić?
>> sterownik turbiny to nie, ale rozne napedy bywaja.
>> O takie np otwieranie bagaznika.
>Ale tu szybkości nie trzeba przecież. A wręcz przeciwnie. Nie bardzo
>łapię do czego zmierzasz. Miałeś wykazać, że pneumatyczne rozwiązania
>do sterowania silnikiem czy urządzeniami "komfortowymi" są lepsze.
>Więc pogubiłem się teraz :-)
To inaczej - takie mieszane napedy byly w przeszlosci uzywane do
bardziej wymagajacych zadan ... bo szybsze.
Teraz elektronika zrobiła postep i juz taki pewny bym nie byl.
>> Ale rozroznijmy pare rzeczy:
>> -np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,
>Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się
>dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma
>takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.
Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza
dwa :-)
We wspomnianym mondeo klapka do dawkowania cieplego powietrza z
nagrzewnicy byla sterowana elektrycznie.
Ale wspomaganie kierownicy przez lata bylo hydrauliczne i nikt na
predkosc nie narzekal :-)
>> -ustawianie tejze klapki na potrzebny
>> -stabilizacja temperatury w pojezdzie.
>> Pierwsze sie robi pneumatyka prosto i dobrze.
>Serio ciągnięcie węży pneumatycznych po kabinie jest lepsze zamiast 3
>przewodów elektrycznych (zasilanie + magistrala), do których są
>wszystkie klapki podłączone?
Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.
Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej
konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.
Fakt - zbyt szybko to nie dzialalo.
Ale tez nie musialo szybko dzialac.
A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i
tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i
mikroprocesorem.
Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest
wiecej wiecej :-)
>Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak
>to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A
>jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"?
>Czy na ucho czy syczy?
Na ucho, na palec ...
Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest
uszkodzone, i trzeba rozebrac.
Diagnostyka bylaby prosta ... tylko niestety - nie mialem dokladnego
opisu, reverse engineerig okazal sie mylacy, a byc moze zawor był
uszkodzony i mylil dodatkowo - bo funkcjonalnosc okazala sie dosc
skomplikowana.
Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami,
wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)
>> A krok nastepny - zaciski elektryczne ... bo po co jakas pompa ...
>To już się robi od dawna choć nieco inaczej. Hamulce
>elektrodynamiczne to się nazywa :-) W elektryku używałem ich. Klocki
>też są ale prawie nie używane, pajęczyną porosły :-D Pewnie
>wytrzymają tyle co samochód bez wymiany :-)
Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla
potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.
Ale ja o zwyklych samochodach - pomysl elektrycznego zacisku sie
pojawil wiele lat temu, o prosze, jeden patent juz pewnie wygasl
http://www.freepatentsonline.com/6412610.pdf
a jakos sie nie przebil. A moze i przebil - na razie w parkingowych
hamulcach.
Przy calym narzekaniu na hydraulike, cos producenci z niej nie
zrezygnowali.
No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka,
ze hydraulika nie wyrabia :-)
P.S. pierwsze ABS byly zdaje sie czysto hydrauliczno-mechaniczne. Ale
tez sie nie przyjely.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 20:49 Marek S
- 30.10.18 23:53 J.F.
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
- 31.10.18 23:24 Cavallino
- 01.11.18 21:57 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=