eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
    <he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
    <pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
    <jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
    <pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
    <12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
    <pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
    <8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
    <pr53tn$kmq$1@node1.news.atman.pl>
    <1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
    <pr5f7s$vgg$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pr7n49$tmo$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd837ba$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Date: Tue, 30 Oct 2018 19:38:12 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 101
    Message-ID: <5bd8a542$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.187.94
    X-Trace: 1540924738 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.26.187.94:57130
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5592
    X-Received-Body-CRC: 440791629
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642626
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pra1uh$26p$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-10-30 o 11:50, J.F. pisze:
    >>> Jakie cięższe obiekty miałby sterownik turbiny podnosić?
    >> sterownik turbiny to nie, ale rozne napedy bywaja.
    >> O takie np otwieranie bagaznika.

    >Ale tu szybkości nie trzeba przecież. A wręcz przeciwnie. Nie bardzo
    >łapię do czego zmierzasz. Miałeś wykazać, że pneumatyczne rozwiązania
    >do sterowania silnikiem czy urządzeniami "komfortowymi" są lepsze.
    >Więc pogubiłem się teraz :-)

    To inaczej - takie mieszane napedy byly w przeszlosci uzywane do
    bardziej wymagajacych zadan ... bo szybsze.

    Teraz elektronika zrobiła postep i juz taki pewny bym nie byl.

    >> Ale rozroznijmy pare rzeczy:
    >> -np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,

    >Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się
    >dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma
    >takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.

    Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza
    dwa :-)

    We wspomnianym mondeo klapka do dawkowania cieplego powietrza z
    nagrzewnicy byla sterowana elektrycznie.

    Ale wspomaganie kierownicy przez lata bylo hydrauliczne i nikt na
    predkosc nie narzekal :-)

    >> -ustawianie tejze klapki na potrzebny
    >> -stabilizacja temperatury w pojezdzie.
    >> Pierwsze sie robi pneumatyka prosto i dobrze.

    >Serio ciągnięcie węży pneumatycznych po kabinie jest lepsze zamiast 3
    >przewodów elektrycznych (zasilanie + magistrala), do których są
    >wszystkie klapki podłączone?

    Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.
    Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
    I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej
    konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.

    Fakt - zbyt szybko to nie dzialalo.
    Ale tez nie musialo szybko dzialac.

    A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i
    tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i
    mikroprocesorem.
    Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest
    wiecej wiecej :-)

    >Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak
    >to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A
    >jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"?
    >Czy na ucho czy syczy?

    Na ucho, na palec ...
    Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest
    uszkodzone, i trzeba rozebrac.

    Diagnostyka bylaby prosta ... tylko niestety - nie mialem dokladnego
    opisu, reverse engineerig okazal sie mylacy, a byc moze zawor był
    uszkodzony i mylil dodatkowo - bo funkcjonalnosc okazala sie dosc
    skomplikowana.

    Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami,
    wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)

    >> A krok nastepny - zaciski elektryczne ... bo po co jakas pompa ...

    >To już się robi od dawna choć nieco inaczej. Hamulce
    >elektrodynamiczne to się nazywa :-) W elektryku używałem ich. Klocki
    >też są ale prawie nie używane, pajęczyną porosły :-D Pewnie
    >wytrzymają tyle co samochód bez wymiany :-)

    Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla
    potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.

    Ale ja o zwyklych samochodach - pomysl elektrycznego zacisku sie
    pojawil wiele lat temu, o prosze, jeden patent juz pewnie wygasl
    http://www.freepatentsonline.com/6412610.pdf

    a jakos sie nie przebil. A moze i przebil - na razie w parkingowych
    hamulcach.

    Przy calym narzekaniu na hydraulike, cos producenci z niej nie
    zrezygnowali.

    No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka,
    ze hydraulika nie wyrabia :-)

    P.S. pierwsze ABS byly zdaje sie czysto hydrauliczno-mechaniczne. Ale
    tez sie nie przyjely.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: