eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Date: Mon, 29 Oct 2018 00:03:23 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 75
    Message-ID: <pr5f7s$vgg$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <1f2q50pzfppcd$.zymyq1lghxyi.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <pr2g20$24g$1@node1.news.atman.pl>
    <he809x88g4ml$.3bh5vg7sofvf$.dlg@40tude.net>
    <pr2k4j$669$1@node1.news.atman.pl>
    <jnu2lysudo1p.d9yu0d9yi2ep$.dlg@40tude.net>
    <pr2mub$8vp$1@node1.news.atman.pl>
    <12qnc9vzl5kqq.r3oiml1v1svp$.dlg@40tude.net>
    <pr4fav$b7$1@node1.news.atman.pl>
    <8k46kp483pzw$.yazaac4ioabs.dlg@40tude.net>
    <pr53tn$kmq$1@node1.news.atman.pl>
    <1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1540767804 32272 89.70.94.204 (28 Oct 2018 23:03:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Oct 2018 23:03:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.2.1
    In-Reply-To: <1lxi29b6qxmyd$.1w9foc13v1ro.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642493
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-28 o 21:46, J.F. pisze:


    > W opisie wyglada pieknie, ale:
    > -komputer masz, aby ten test uruchomic ?

    Pewnie! Kupiłem sobie takowy na Allegro. Przydał się parę razy.

    > -ile kosztuje jedna klapka ... a moze jednej nie sprzedaja ?

    Zależy jaką kupisz. Oryginał, podróba, używka. Cen nie znam. Nigdy
    klapki się u mnie nie zepsuły.

    > -klapka ... a moze sie zepsul silnik, albo czujnik, albo zaciela
    > przekladnia ...

    Klapka to całość.

    > -ile trzeba rozebrac, zeby sie do tych klapek dobrac ...

    Zależy, która padnie. Jedną mogę wyjąć bez specjalnego grzebania.
    Właśnie gdy miałem kłopot z zaworem nagrzewnicy, musiałem zgłębić temat.
    Druga przed dmuchawą - trzeba wyjąć dmuchawę. Jakieś 10 minut pracy.
    Pozostałe - mogą stanowić problem, ale pewności nie mam.

    >
    > O ile masz odpowiedni komputer sterujacy. ASO ma, ale nie da :-)

    To se kupujesz za 500zł :-) Taki wystarczy. Malutki, poręczny.

    >> Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
    >> Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.
    >
    > Masz przeplywomierz gdzies w ukladzie ?

    Tak. Każdy z cylindrów ma mnóstwo parametrów w komputerze. Nie pamiętam
    już czy na moim czy na Star Diagnosis. Widać tam parametry pracy
    wtryskiwaczy (każdego z osobna). Można nawet ręcznie korygować coś przy
    nich. Fajna rzecz.


    >>
    >> Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
    >> pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
    >> niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.
    >
    > Elektronika poszla mocno do przodu, ale jakbys mial 10kg przestawic
    > bardzo szybko ...

    Jakie 10kg? Sprawna zwrotnica w turbinie nie stawia praktycznie żadnego
    oporu. Zapieczona, to co innego. Wtedy turbinę trzeba regenerować.

    > Tylko tu masz racje - pieknie dziala, dopoki sie cos nie
    > zepsuje/zuzyje, a potem nikt nie naprawi.

    No coś Ty! Przecież naprawiałem turbinę. Właśnie zwrotnica się zapiekła
    częściowo i doprowadziło to do uszkodzenia mechaniki nastawnika.
    Zdemontowałem go więc, zaniosłem do speców od tych rzeczy, po 2h
    odebrałem. Zapłaciłem 300zł za wymianę zębatek i elementu sterującego
    silnikiem (scalak).

    > Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne,

    Serio? Ja mam w zasadzie elektryczne (bez wdawania się w opisy). :-)

    > choc to
    > chyba juz zaszlosc historyczna, ciagle sie uzywa hydraulicznego
    > wspomagania kierownicy - choc tu sie pojawily elektryczne.

    Więc właśnie. Odchodzi się od logiki gumowej.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: