  • 1. Data: 2010-02-16 16:11:23
    Temat: Jak zrobić, żeby klapa nie wygaszała VGA?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    chciałbym móc zamykać klapę w swoim klapku tak, żeby w tym czasie nie
    było wygaszane wyjście VGA. Niestety po zamknięciu klapy gaśnie nie
    tylko LCD, ale także VGA. Czy to problem sprzętowy, czy da się jakoś
    ugryźć od strony systemu?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-02-16 16:47:10
    Temat: Re: Jak zrobić, żeby klapa nie wygaszała VGA?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:hleef1$s0e$...@n...interia.pl...
> [...]
    > było wygaszane wyjście VGA. Niestety po zamknięciu klapy gaśnie nie
    > tylko LCD, ale także VGA. Czy to problem sprzętowy, czy da się jakoś

    Nie przechodzi wtedy w S3? Nie możesz wyłączyć panelu w laptopie i używać tylko
    VGA?

  • 3. Data: 2010-02-16 18:45:51
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > także VGA. Czy to problem sprzętowy, czy da się jakoś ugryźć od strony

    Jaki laptop (czemu tego nie napisałeś)? W niektórych np. z tego co pamiętam
    starszych ThinkPadach wyłączanie ekranu po zamknięciu klapy było "mechaniczne"
    tzn. ramka ekranu dociskała przycisk i on wygaszał ekran bez udziału
    oprogramowania (swoją drogą też pewnie wysyłał event ACPI).

    Tak czy inaczej u Ciebie to raczej kwestia programowa skoro nie tylko wyłącza
    ekran, ale też sygnał na wyjściu - dobrze rozumiem?

    Musisz to wyłączyć w ustawieniach zarządzania energii, sterownika lub w BIOS -
    nie napisałeś ani jaki to laptop ani jaki system operacyjny, więc więcej
    napisać się nie da.

    Generalnie JEST możliwe aby po zamknięciu klapy zewnętrzny monitor nadal
    działał - kwestia konfiguracji.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2010-02-16 19:48:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-16 17:47, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hleef1$s0e$...@n...interia.pl...

    > Nie przechodzi wtedy w S3?

    W co przechodzi?

    > Nie możesz wyłączyć panelu w laptopie i
    > używać tylko VGA?

    No właśnie pytam, jak zrobić, żeby VGA się nie wygaszało przy zamknięci
    klapy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-02-16 19:53:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-16 19:45, Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > tzn. ramka ekranu dociskała przycisk i on wygaszał ekran bez udziału
    > oprogramowania (swoją drogą też pewnie wysyłał event ACPI).

    Lenovo thinkpad r61e. Nie ma widocznego przycisku (w Acerze taki
    miałem), ale jakiś przycisk mechaniczny musi być na 100%, a nie tak jak
    piszesz, że w starszych. W każdym, bo inaczej jak by wykrywało :D

    > Tak czy inaczej u Ciebie to raczej kwestia programowa skoro nie tylko wyłącza
    > ekran, ale też sygnał na wyjściu - dobrze rozumiem?

    No właśnie wyłącza, dlatego szukam rozwiązania, żeby nie.

    > Musisz to wyłączyć w ustawieniach zarządzania energii, sterownika lub w BIOS -
    > nie napisałeś ani jaki to laptop ani jaki system operacyjny, więc więcej
    > napisać się nie da.

    Windows Vista.

    > Generalnie JEST możliwe aby po zamknięciu klapy zewnętrzny monitor nadal
    > działał - kwestia konfiguracji.

    Tylko czego szukać i gdzie? W power Manager mam coś takiego:

    Lid closed: Do Nothing (jest do wyboru jeszcze sleep, hibernate i shutdown)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-02-16 19:54:54
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-02-16 20:48, Przemysław Adam Śmiejek napisał/a:

    > W co przechodzi?

    Tu jest dość ładnie wyjaśnione:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/ACPI#Stany_globalne

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2010-02-16 21:03:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-16 20:54, Czarek pisze:

    > Tu jest dość ładnie wyjaśnione:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/ACPI#Stany_globalne

    Nie. W nic nie przechodzi. Normalnie system działa. Jedyne co wyłącza to
    wyświetlanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-02-17 08:40:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:hler5e$bnm$...@n...interia.pl...
    > W co przechodzi?

    Uśpienie.

    > No właśnie pytam, jak zrobić, żeby VGA się nie wygaszało przy zamknięci
    > klapy.

    Nie możesz FN+F5 (czy jaki masz tam odpowiedni klawisz funkcyjny). Przełącz na
    monitor zewnętrzny i nie zamykaj do końca klapy.

  • 9. Data: 2010-02-17 11:03:21
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Lenovo thinkpad r61e. Nie ma widocznego przycisku (w Acerze taki
    > miałem), ale jakiś przycisk mechaniczny musi być na 100%, a nie tak jak
    > piszesz, że w starszych. W każdym, bo inaczej jak by wykrywało :D

    Jak w komórkach.

  • 10. Data: 2010-02-17 16:16:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-17 09:40, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hler5e$bnm$...@n...interia.pl...
    >
    > Uśpienie.

    Nie. Ale co ciekawe, np. wczoraj pomimo zamknięcia klapy nie wygasiło
    VGA. Nie czaję od czego to zależy. Za to VLC się wysypał przy zmianie
    filmu na kolejny z listy, ale to chyba jakiś błąd VLC.

    > Nie możesz FN+F5 (czy jaki masz tam odpowiedni klawisz funkcyjny).
    > Przełącz na monitor zewnętrzny i nie zamykaj do końca klapy.

    No to przełączam. Ale właśnie chodzi o zamknięcie klapy. Jest mi to z
    kilku powodów potrzebne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek