  • 1. Data: 2011-08-17 09:46:23
    Temat: Jak zrobić graficzny roll over?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Roll over ma być fotografią czarnobiałą. Po najechaniu robi się ona
    kolorowa. Zdjęcie w oryginale będzie tylko jedno - kolorowe. Czy jest jakiś
    sposób na spowodowanie aby fotka była monochromatyczna pod "istotnymi"
    przeglądarkami? Ostatecznie zastosuję Flash'a lecz wolałbym tego uniknąć.

  • 2. Data: 2011-08-17 11:37:49
    Temat: Re: Jak zrobić graficzny roll over?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 17 sierpnia 2011 11:46 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

> [...]
    > jakiś sposób na spowodowanie aby fotka była monochromatyczna pod
    > "istotnymi" przeglądarkami? Ostatecznie zastosuję Flash'a lecz wolałbym

    http://james.padolsey.com/javascript/grayscaling-in-
    non-ie-browsers/
    Autor tam pisze że nie działa w Chrome i Safari, ale to artykuł sprzed dwóch
    lat, więc może ta uwaga jest już nieaktualna. U mnie Konqueror z WebKitem
    (którego używają też Chrome i Safari) radzi sobie doskonale. Z kolei
    Konqueror z KHTML wyłącza się po wejściu na stronę z demem ;) .

    Zdaje się że można też nałożyć czarnego <div>-a z odpowiednio dobranym
    opacity. Kiedyś coś takiego robiłem, ale wymagało to strasznych kombinacji z
    JavaScriptem. No i nie wiem czy ten efekt który wtedy uzyskałem był
    dokładnie tym, którego Ty oczekujesz.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2011-08-17 11:38:03
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Wed, 17 Aug 2011 11:46:23 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > jakiś sposób na spowodowanie aby fotka była monochromatyczna pod
    > "istotnymi" przeglądarkami? Ostatecznie zastosuję Flash'a lecz wolałbym

    tu wprawdzie pisalem jak sprawic by wszystkie byly szare
    http://muzungu.pl/2010/04/12/jak-zrobic-zalobne-obra
    zki-na-stronie/
    muzungu-skomputeryzowany/

    ale jesli znasz jquery, z podpowiedzia ze przywracanie kolorow to metoda
    Pixastic.revert(element), na pewno sobie poradzisz :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 4. Data: 2011-08-17 12:56:23
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 17-08-2011 11:46, Marek pisze:
> [...]
    > sposób na spowodowanie aby fotka była monochromatyczna pod "istotnymi"
    > przeglądarkami? Ostatecznie zastosuję Flash'a lecz wolałbym tego uniknąć.

    Zobacz, jak to zrobione jest tutaj:
    http://bit.ly/q5Dr7l

    Wykorzystany został do tego <canvas>. Może to Ci podpasuje.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2011-08-17 13:33:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam wszystkich.

    Zerknijcie na to:
    http://www.boogdesign.com/examples/svg/desaturate.ht
    ml

    W międzyczasie znalazłem coś bardzo szybkiego w realizacji :-)

  • 6. Data: 2011-08-17 14:25:17
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 17 sierpnia 2011 15:33 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
> [...]

    ml

    > W międzyczasie znalazłem coś bardzo szybkiego w realizacji :-)

    I niedziałającego w Operze (11.50), chociaż nie wiem czy uznajesz ją za

  • 7. Data: 2011-08-17 16:54:25
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Wed, 17 Aug 2011 16:25:17 +0200, Mirosław Zalewski wrote:

    > środa, 17 sierpnia 2011 15:33 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    > spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    ml

    > I niedziałającego w Operze (11.50), chociaż nie wiem czy uznajesz ją za

    w chrome 15.0 tez to jest kolorowe. dziala chyba tylko w firefoksie

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 8. Data: 2011-08-17 19:01:09
    Od: "MarekF" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposób na spowodowanie aby fotka była monochromatyczna pod "istotnymi"
    > przeglądarkami? Ostatecznie zastosuję Flash'a lecz wolałbym tego uniknąć.
    Czy jest jakis specjalny powod, aby nie stosowac 2 zdjec, czarno bialego i
    kolorowego? Wiem, ze pytanie nie na temat, bo ma byc tylko zdjecie kolorowe.
    2 zdjecia i efekt taki sam.
    Jezeli dobrze pamietam, to w php bylo cos nt temat. 1 fotka.
    MarekF

  • 9. Data: 2011-08-17 19:05:46
    Od: Peter May <p...@o...pl>

> [...]
    > sposób na spowodowanie aby fotka była monochromatyczna pod "istotnymi"
    > przeglądarkami? Ostatecznie zastosuję Flash'a lecz wolałbym tego uniknąć.

    Zamiast SVG spóbuj canvas-a:

    http://www.ajaxblender.com/howto-convert-image-to-gr
    ayscale-using-javascript.html

    Wcześniej podałem Ci link gdzie to działa z dynamicznym tworzeniem
    obrazków w szarościach.

    --
    Peter

  • 10. Data: 2011-08-18 11:32:26
    Temat: Re: Jak zrobić graficzny roll over? [ot]
    Od: beherit <b...@g...com>

    hociaż nie wiem czy uznajesz ją za

    > w chrome 15.0 tez to jest kolorowe. dziala chyba tylko w firefoksie

    ooo.... a ja testuje serwisy Klientów na wersji bodajże 7 chroma :).