  • 551. Data: 2018-09-04 09:35:40
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Monday, September 3, 2018, 3:17:48 PM, you wrote:

    > Czy na pewno?

    Na pewno. Chodzi o kontekst:
    - A dla kogo ten wywiad?
    - Dla Dziennika Telewizyjnego.
    - No to bez Kozery powiem Pińcet

    > https://gazetawroclawska.pl/jan-miodek-nie-bez-kozer
    y-od-siedmiu-bolesci-pal-go-szesc/ar/442102

    Ależ znam związki frazeologiczne. To jednak była komuna, język DTV
    to był język propagandy a kabarety rządziły się trochę innymi prawami,
    musząc przebijać się przez cenzurę. Na papierze było na pewno ,,kozery"
    ale widownia doskonale wiedziała, o co chodzi.

    Coś, jakbyś dzisiaj w kontekście Wiadomości bąknął o ziemniakach lub
    ziemiankach. Bo trudno wymyślić teks bezpośrednio o Ziemcu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 552. Data: 2018-09-04 09:59:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]

    >Ależ znam związki frazeologiczne. To jednak była komuna, język DTV
    >to był język propagandy a kabarety rządziły się trochę innymi

    A ogladales DTV ostatnio ? Pardon, Wiadomosci TVP :-)

    J.

  • 553. Data: 2018-09-04 12:02:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > trudno wymyślić teks bezpośrednio o Ziemcu.

    No jak to, nie słyszałeś o cudzołożniku, cudzo-Ziemcu? :)

  • 554. Data: 2018-09-04 12:18:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Na pewno. Chodzi o kontekst:
    > - A dla kogo ten wywiad?
    > - Dla Dziennika Telewizyjnego.
    > - No to bez Kozery powiem Pińcet

    Ok, teraz jasne. Czasy nie moje, tekstu nie znałem :)

  • 555. Data: 2018-09-04 12:34:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

    > No jak to, nie słyszałeś o cudzołożniku, cudzo-Ziemcu? :)

    Ja nawet nie słyszałem o Ziemcu, nie mam pojęcia kto to jest.

    --
    Jarek

  • 556. Data: 2018-09-04 12:40:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Żeby nie trzeba było dodatkowego kondensatora. I żeby go odłączało po
    > podniesieniu słuchawki.

    Mówiąc "dzwonek" mam na myśli dzwonek z kondensatorem. Czemu ma odłączać
    dzwonek (z kondensatorem) po podniesieniu słuchawki?

  • 557. Data: 2018-09-04 12:46:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg pyta:

    > Mówiąc "dzwonek" mam na myśli dzwonek z kondensatorem. Czemu ma odłączać
    > dzwonek (z kondensatorem) po podniesieniu słuchawki?

    Żeby nie pobrzękiwał przy kręceniu tarczą.

    --
    Jarek

  • 558. Data: 2018-09-04 13:04:44
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A to był efekt uboczny, czy zamierzony takiego działania?

    Wówczas, powiedzmy, po połowie.
    Upraszczało to budowę urządzeń, że tak powiem.
    CHoć w niektórych strowgerach na centralkach zakładowych, nie wiem, czy nie
    na wiejskich AGatkach (AG - automat gromadzki), oraz na części łącznic
    krzyżowych, można było z dowolnej ze stron, jednak to była znaczna
    mniejszość. NB. w kodzie R2 jest przewidziany sygnał, że połaczenie ma
    trzymać Ab.B... (para w tył A3B1).
    Robiło się, zadzwonić na jakiś numer i np. zewrzeć przewody w swoim
    gniazdku, aby nie było nic słychać. Gdy się nie płaciło za czas, a nie było
    też kontroli czasowej... To nie kosztowało to nic, poza niedostępnością
    telefonu dla innych połaczeń. I tak do momentu, aż zrzuciło to BN, lub
    centrala. Albo Ab.A rozłączył się.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 559. Data: 2018-09-04 13:06:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ja nawet nie słyszałem o Ziemcu, nie mam pojęcia kto to jest.

    To taki Kozera dzisiejszych czasów, chociaż nawet gorzej. Kozera od
    początku miał jedną linię i był jej wierny. Ziemiec to sprzedawczyk.
    Polecam filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=OmN6M7lE6Fc

    --
    LordBluzg(R)

  • 560. Data: 2018-09-04 13:07:09
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Przecież 10 nA przy prądach stosowanych w telefonii (grube mA) to tyle co
    > nic...

    Ajj... zapomniałem powiedzieć, że to był kawałek całkowicie odpięty od
    linii, sam dawał zasilanie, przez SEM polaryzacji zapewne. Upływność była
    taka, że linia nie była w stanie prawidłowo funkcjnować. Dopiero jak po
    prostu wyschło, mógł wrócić do pracy.