  • 431. Data: 2018-08-30 11:15:39
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ZeN <z...@n...pl> wrote:

    > Koniecznie sprawdź do którego mieszkania prowadzi ten telefoniczny -
    > najprawdopodobniej jest tak, że jakiś "magik" wykorzystał go jako
    > łączówkę, a urządzenie które "kradnie" ci prąd ma podłączone do gniazda
    > telefonicznego u siebie w domu...

    Fakt. Osłuchałem kable prowadzące do mieszkań na piętrze pode mną (parter)
    i nade mną (drugie piętro). Osłucham jeszcze na trzecim i czwartym.

  • 432. Data: 2018-08-30 11:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Btw, do czego służą dwa lewe styki w WT-4? Były kiedyś używane?

    IMO - do laczenia wielu aparatow, tylko w taki "priorytetowy" sposob.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1074569.html
    Moze odszukasz co oni mieli za pomysl :-)

    >Jak przez kondensator, a na linii jest DC (a jest), to nie :)

    Mozna mierzyc AC, ale to sie komplikuje

    >Był na stałe, czy był dołączany jakimś mechanizmem tylko po wyjęciu
    >wtyczki? Jak kiedyś rozbierałem gniazdo WT-4 to nie było tam ani
    >kondensatora ani mechanizmu, który wykrywałby włożenie wtyczki...

    Tylko po wyjeciu. Ten piaty "pin" wtyczki byl z plastiku i po wlozeniu
    rozwieral jeden prawy i lewy styk.

    O - nie tyle lewy styk, co osobna srubka
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2043833.html

    Kondensator byl miedzy prawym gornym a lewym na samym dole - ktory bez
    wtyczki byl laczony z prawym dolnym.

    >W sumie ciekawe, czy udało się wykręcić od zapłaty, czy trzeba było
    >zapłacić :) Dziś pewnie sprawdziliby "w systemie", ale wtedy...

    Sprawdziliby, ze polaczenie trwalo dlugo :-(

    Dzis mozna by z komorki zadwonic i juz po pol godziny zglosic awarie i
    reklamacje :-)

    Nawiasem mowiac - prepaid dobra rzecz, raz tato zapomnial sie
    rozlaczyc i tylko 20 zl go to kosztowalo :-)

    J.

  • 433. Data: 2018-08-30 11:18:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Dwie książki przeczytałem w życiu 3 razy: "Dzieci z Bullerbyn" i
    > "Niezwykłe perypetie odkryć i wynalazków". W tej drugiej podobał mi się
    > telefon w trumnie (chodziło o ukrywanie patentów).

    Zaciekawiłeś mnie, ściągnąłem .mobi i wrzuciłem na Kindla do przeczytania.
    Nie wiem wprawdzie kiedy, bo czeka jeszcze sporo innych, ale prędzej czy
    później przeczytam...

  • 434. Data: 2018-08-30 11:22:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Pawlacz. Nazywa się pawlacz.

    > Ten drugi bialy z lazienki.
    > Przeciez nikt go nie zamurowal po to, aby spalic centrale.
    >
    > Zazwyczaj tak sie prowadzilo do kolejnego gniazdka.

    W sumie ciekawe, czy inne gniazdka też mam tak poprowadzone (tzn. jedno do
    drugiego, drugie do trzeciego), sprawdzę.

    > Moze kiedys w lazience byly dwa, ale przy okazji remontu zlikwidowano
    > niepotrzebne.

    Może tak być...

    > Ewentualnie ... do zarowki prowadzilo, ale teraz lampa w pawlaczu.
    > Ale oswietlenie to raczej na innym obwodzie sie dawalo.

    Oświetlenie łazienki jest tu na tym samym obwodzie (mówiłem, że robił to
    magik?), włącznik jest na zewnątrz (ale diabli wiedzą, gdzie był
    wcześniej).

    W pawlaczu nie było prądu (nie było, bo doprowadziłem, mam tam router i
    różne komputerowe graty za UPS-em), jest tam tylko dzwonek.

    > Na jakiej wysokosci to gniazdko ?
    > Moze tam kiedys wylacznik swiatla byl, ale lampa zrobila sie
    > niepotrzebna i ktos przerobil na gniazdko ?

    Hmm... teraz jestem w pracy więc nie wiem na 100%, ale wydaje mi się że
    trochę niżej, niż wysokość włączników światła. Sprawdzę wieczorem.

  • 435. Data: 2018-08-30 11:29:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg pisze:

    > Domyślam się, że nie mógł się nie zgodzić? :)

    Może i mógł, ale wtedy ONI z kolei by mogli przyjśc i zabrać telefon.
    A skąd by wziął drugi? W sklepach nie było. Zresztą dużo za aparat
    nie chcieli, liczyli amortyzację. Przy okazji człowiek miał szansę
    dowiedzieć się ile kosztuje taki telefon z plastiku.

    > Nie było legalne podłączenie dodatkowego gniazdka, czy jedynie
    > podłączenie do gniazdka czegoś innego niż homologowany telefon?

    Póżniej to już tylko podłączanie niehomologowanych urządzeń. Tego
    się czepiali, szczególnie w przypadku faksów. Ale w teorii każda
    "modyfikacja sieci przez nieuprawnione osoby" była niedozwolona.
    A więc również dołączenie dodatkowego gniazka (od którego też by
    można wymagać homologacji).

    --
    Jarek

  • 436. Data: 2018-08-30 11:31:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg pisze:

    > Ale bebechy też własne, czy wyciągnięte z homologowanego telefonu?

    Własne.

    > Jeśli to drugie to pytanie, czy taka konstrukcja nadal mogła
    > być uważana za homologowaną, czy już nie :)

    Pewnie nie.

    --
    Jarek

  • 437. Data: 2018-08-30 11:38:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO - do laczenia wielu aparatow, tylko w taki "priorytetowy" sposob.
    >
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1074569.html
    > Moze odszukasz co oni mieli za pomysl :-)

    Tu piszą tylko o tarczy, ale jest schemat :) Kojarzę, że niektóre telefony
    faktycznie miały trzy przewody a nie dwa, i miało to coś wspólnego z
    dzwonkiem, ale nie wiem dokładnie o co chodziło i ze schematu nie jest to
    jasne na pierwszy rzut oka...

    > Mozna mierzyc AC, ale to sie komplikuje

    Tylko to AC musiałoby być niewielkie, bo dzwonek zacząłby dzwonić... ale
    nawet jak będzie niewielkie, a zamiast elektromechanicznego dzwonka jest
    elektroniczny piszczyk, to i tak mógłby zacząć.

    > Tylko po wyjeciu. Ten piaty "pin" wtyczki byl z plastiku i po wlozeniu
    > rozwieral jeden prawy i lewy styk.
    >
    > O - nie tyle lewy styk, co osobna srubka
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2043833.html

    Hmm, faktycznie.

    > Kondensator byl miedzy prawym gornym a lewym na samym dole - ktory bez
    > wtyczki byl laczony z prawym dolnym.

    Czyli:

    - prawy górny: wspólny
    - prawy dolny: do telefonu
    - lewy górny: ? (do łączenia wielu aparatów?)
    - lewy dolny: kondensator po odłączeniu telefonu

    I do centrali szły trzy przewody?

    Miałem takie gniazdko w 1991 r. ale były tylko dwa przewody (szły do dwóch
    prawych styków), reszta była niepodłączona, kondensatora też nie było.

    > Nawiasem mowiac - prepaid dobra rzecz, raz tato zapomnial sie rozlaczyc
    > i tylko 20 zl go to kosztowalo :-)

    Prepaid lub limity :)

  • 438. Data: 2018-08-30 11:38:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie :)

    Dobrze że nie kopie. Kopiel to taka kąpiel, tylko z suszarką.

    A kompiel z komputerem...

  • 439. Data: 2018-08-30 11:53:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zalezy co sie uszkodzilo, ale powinien byc to niezawodny sposob
    > rozlaczenia rozmowy.
    > Telefon na widelkach rozwiera obwod DC, a wyjecie wtyczki tez
    > rozwiera.
    > No chyba, ze cos przywiera na linii ... np woda w kablu.

    Na linii albo np. na centrali...

    > Za to we wspolczesnych czasach widzialem cos takiego, ze telefon
    > dzwoni, dzwonek szybko milknie, a za drugim razem juz zajety.
    > Musi jakis warystor sie od wysokiego napiecia otwieral i potem nie
    > calkiem zamykal, i centrala myslala, ze sluchawka podniesiona ..

    A widziałeś coś takiego?

    1. Abonent A dzwoni do abonenta B
    2. U abonenta B nie dzwoni telefon, ale zaczyna szczekać pies
    3. Abonent A nadal dzwoni, i dzwoni...
    4. U abonenta B telefon w końcu zaczyna dzwonić
    5. Następuje rozmowa

    Wyjaśnienie zagadki:

    #v+
    A Kansas farm wife called the local phone company to report her
    telephone failed to ring when her friends called and that on the few
    occasions, when it did ring, her dog always moaned right before the
    phone rang.

    A telephone repairman proceeded to the scene, curious to see this
    psychic dog or senile lady.

    He climbed a telephone pole, hooked in his test set, and dialed the
    subscriber's house. The phone didn't ring right away, but then the dog
    moaned and the telephone began to ring.

    Climbing down from the pole, the telephone repairman found:
    1. The dog was tied to the telephone system's ground wire with a steel
    chain and collar.

    2. The wire connection to the ground rod was loose.

    3. The dog was receiving 90 volts of signaling current when the number
    was called.

    4. After a couple of jolts, the dog would start moaning and then urinate.

    5. The wet ground would complete the circuit, thus causing the phone to
    ring.

    This demonstrates that some problems CAN be fixed by pissing and moaning.
    #v-

  • 440. Data: 2018-08-30 11:53:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-30 o 10:51, Queequeg pisze:
    > W sumie ciekawe, czy udało się wykręcić od zapłaty, czy trzeba było
    > zapłacić :) Dziś pewnie sprawdziliby "w systemie", ale wtedy...

    Reklamacji nie uznali.
    P.G.