  • 231. Data: 2018-08-22 12:21:13
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Chociaż rzeczywiście, niektóre są odporne, trochę inna skala:
    > https://www.youtube.com/watch?v=MlBpvS7AS6g
    > https://www.youtube.com/watch?v=Zrnq1FwCq0A
    > Coprawda, trochę to naciagane, ale pokazuje, że odporny może być.
    > A dym po...
    > https://www.youtube.com/watch?v=kZy9YMkfgbQ

    Chyba nie ogarnąłem, co tu się stało i jak, tzn. czemu te TV się
    zapaliły...

  • 232. Data: 2018-08-22 12:41:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > U Ciebie w gniazdku podpięty jest jakiś zwykły drut.
    > Masz jakieś pojęcie gdzie on się może z tą skrętką łączyć?
    > P.G.

    Jest podpięty biały, trzyżyłowy przewód. Na klatce w moim szachcie (jest
    otwarty, nie ma kłódki) wychodzi czarny, dwużyłowy, którym wchodzi albo
    wychodzi (nie wiem) ten prąd. Może łączy się w jakiejś puszce...

    To idzie w dół do szachtu na dole, który jest zamknięty (jest kłódka, nie
    mam klucza). Z niego wychodzi ta skrętka.

  • 233. Data: 2018-08-22 12:54:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 11:41, Queequeg pisze:

    > Kolejne podejście: konserwator (elektryk) z administracji budynku.
    > Poniedziałek po 18.

    I on będzie sprawdzał instalację w mieszkaniu?
    Obawiam się, że jeśli coś sprawdzi, to co najwyżej klatkę schodową.
    Wydaje mi się, że do sprawdzenia instalacji w mieszkaniu konieczne
    będzie zatrudnienie fachowca, któremu trzeba zapłacić za tę pracę.
    Fachowcy z administracji którzy w czasie pracy (w mojej spółdzielni
    mieszkaniowej) wykonywaliby jakieś usługi lokatorom, szybko by się z
    pracą pożegnali.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 234. Data: 2018-08-22 12:57:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 12:41, Queequeg pisze:

> [...]
    >
    > To idzie w dół do szachtu na dole, który jest zamknięty (jest kłódka, nie
    > mam klucza). Z niego wychodzi ta skrętka.

    Namotane.
    Najbardziej mnie zastanawia jak ktoś połączył normalny drut/kabel
    elektryczny ze skrętką.
    Takie połączenie wydaje mi się nie może zostać zrobione 'przez pomyłkę'.
    Ktoś kto ma klucze do tej kłódki powinien chyba odpowiadać, za
    połączenia wewnątrz.
    P.G.

  • 235. Data: 2018-08-22 13:53:30
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Chyba nie ogarnąłem, co tu się stało i jak, tzn. czemu te TV się
    > zapaliły...

    Tu akurat pomoc człowieka. Ale nie zawsze jakiś gość ładuje pochodnię, czy
    petarde do środka. Czasem kurz, czasem zdekomponowany laminat na płytkach
    chyba ch*jem drukowanych (jak Rubin), czasem zimny lut w zasilaczu, jak u
    mojej ś.p. Babci w Szczecinku (a mówiłem, żeby zawołali fachowca, bo coś się
    dzieje..., wyjechałem - wakacje zakończone, za niedługi czas TV w końcu
    spłonął, kto by tam dzieciaka słuchał...), iskrzenie było co jakiś czas dość
    dobrze widoczne przez otwory w dupie, obraz w tym czasie świrował.
    U mnie raz Rubin by się zjarał wskutek zwarcia w trafo WN (anoda 6P45S już
    świeciła na ciemnoczerwono, 4 minuty mnie w pokoju nie było), raz wskutek
    zwarcia w okablowaniu, raz jedynie powielacz., najpierw zgasło, głos był,
    nagle po kilkunastu sekundach ciche puff i niesamowity smród zjaranego
    prostownika selenowego... parę godzin musiałem pokój wietrzyć. Sam wstawiłem
    nowy powielacz. Ogólnie, TV ten zaliczył 2, czy 3 wymiany trafo, 2 wymiany
    kineskopu (odpowiedzialne to wieźć taką niczym nie osłoniętą bombę na
    kolanach Syreną przez całą Warszawę? Waży 18 kg szkła ołowiowego) :)
    Drobniejszych napraw nie zliczę.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 236. Data: 2018-08-22 14:28:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > I on będzie sprawdzał instalację w mieszkaniu?
    > Obawiam się, że jeśli coś sprawdzi, to co najwyżej klatkę schodową.

    Niech sprawdza klatkę. W mieszkaniu, oprócz tego kabla, który idzie na
    klatkę, jest OK.

    > Wydaje mi się, że do sprawdzenia instalacji w mieszkaniu konieczne
    > będzie zatrudnienie fachowca, któremu trzeba zapłacić za tę pracę.

    Tylko pytanie, co ten fachowiec miałby w mieszkaniu sprawdzać.

  • 237. Data: 2018-08-22 14:37:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 14:28, Queequeg pisze:

    > Niech sprawdza klatkę. W mieszkaniu, oprócz tego kabla, który idzie na
    > klatkę, jest OK.

    Ciekawi mnie, gdzie ten przewód się kończy, co to za odbiornik
    zużywający tyle, ile ja w swoim domu?

    > Tylko pytanie, co ten fachowiec miałby w mieszkaniu sprawdzać.

    No właśnie.
    Należałoby wyjaśnić kto, kiedy i dlaczego wyprowadził przewód z
    mieszkania na klatkę schodową.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 238. Data: 2018-08-22 14:48:29
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Queequeg wrote:

    > Hmm... chyba nie, od licznika do mieszkania idzie dwużyłowy, aluminiowy
    > przewód. Zmienia się w miedziany dopiero w rozdzielnicy. Czyli pewnie
    > jest stary.
    Widziałem na własne oczy taką modyfikację, tzn. obwód oświetlenieowy od
    licznika do mieszkania pozostawiono aluminiowy.
    Obwód gniazdek został zdublowany przewodem miedzianym, natomiast stary
    aluminiowy wisiał sobie na klatce (w starym szachcie), nigdzie nie
    podłączony. Przy czym u mnie był w puszce (w mieszkaniu) rozłączony więc nic
    nie miało prawa wyciekać poza lokal.

    Stąd myślę, że u Ciebie mogło być podobnie.

    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 239. Data: 2018-08-22 15:09:51
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Aug 2018 10:07:50 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Jest piwnica ale nie mam do niej kluczy. Właścicielka twierdzi, że
    > tam
    > jest tylko światło z klatki, ale... cóż, nie zobaczę, to nie
    > uwierzę...
    > a nie zobaczę, bo nie mam kluczy :(

    A czy ten pobór prądu ma charakter ciągły czy są jakieś przerwy?
    Badales to przez min. 24h?

    --
    Marek

  • 240. Data: 2018-08-23 01:27:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-22 o 12:10, Queequeg pisze:
    [...]

    > Tu liczniki wody też są śmiesznie podłączone, bo niebieski jest od ciepłej
    > a czerwony od zimnej, w jednym kranie ciepła z zimną też są zamienione.
    > Nie wiem, jak można to tak sp...lić. Chyba celowo, bo nie widzę innej
    > opcji.

    Kolor jest umowny :) Czasem wystarczy w kranie zamienić zaślepki, żeby
    było logicznie.

    > Osobna sprawa to to, czy nie liczą mi ciepłej wody jako zimnej a zimnej
    > jako ciepłej (jest pomiar zdalny) :) Ale za wodę nie mam zawyżonych
    > rachunków, więc w sumie się tym nie przejmuję, choć może wyjaśnić też
    > byłoby warto.

    Hmm, gorzej jakbyś miał jak w Irlandii/Anglii. Dwa krany na jednej
    umywalce. W jednym prawie wrzątek a w drugim lodówka.
    http://podroze.onet.pl/ciekawe/dlaczego-kazdy-brytyj
    czyk-ma-przy-zlewie-2-krany-odpowiedz-moze-cie-zasko
    czyc/84frd7

    Wracając do tematu. Osobiście już dawno bym otworzył szafkę TP (Orange)
    i rozkminił gdzie MI ten prąd spierdala, bom to MÓJ prąd. Wiadomo, że
    jeśli za moim licznikiem to jest to MOJA sprawa w priorytecie. Szafkę
    otworzyć "bezinwazyjnie" też można, nawet płaskim wkrętakiem/siłowo
    zamiast klucza (zamek się obraca czasem) ale są inne opcje.

    Gorzej, jeśli się okaże, że z szafki TP spierdala po kablu TP (głowica)
    gdzieś w nieustalonym kierunku na kablach telefonicznych/dziwne raczej
    bo przydźwięk/itp...wtedy Orange ma władanie nad tym, gdzie to idzie i
    tutaj może być problem bo jeśli "opiekun" tego rewiru ma to we władaniu
    to on dobrze wie gdzie to lezie :)

    Później bym przygotował plan "napaści" w sensie obciążenia. Albo
    właściciela lokalu, że mnie wjebał na "minę" i proszę to uwzględnić w
    opłatach albo zgłoszę to jako próbę oszustwa/negocjacja...albo
    złodzieja/policja/sprawa/inne. Nie wierzę w jakieś zwarcia z równym
    prądem 1,6A nawet po skrętce czy innych wydumaniach. Coś musi ładnie,
    sumiennie i bezproblemowo ciągnąć to obciążenie, które bezpiecznika nie
    wywala a dom nie "kopie". OK, wolisz być w porządku z prawem w sytuacji
    nieustalonej ale jednak dziwnej, że ktoś kiedyś podłączył jakieś kabelki
    w łazience do gniazdka i na zewnątrz, nie było to nieumyślne raczej,
    rozumiem.
    Czekam jednak na rozwój akcji bo interesuje mnie rozwiązanie, znaczy CO
    TO KURWA JEST :)...No to muszę poczekać do poniedziałku :)
    --
    LordBluzg(R)