    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <1...@g...com>
    <2...@4...net>
    <e...@g...com>
    <4...@t...no1>
    <1em4ux23z3ema$.1nrq68f0dfp2e$.dlg@40tude.net>
    <d...@t...no1>
    <4990578314$20180826134031@squadack.com>
    <5b82a9c5$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 26 Aug 2018 17:06:52 +0200

    W dniu 2018-08-26 o 15:23, (c)RaSz pisze:

    > Onegdaj jacyś poprawiacze (nie pamiętam, ale niewykluczone, że w naszym
    > kraju) wymyślili, aby robić przewody Cup-Al-owe (wydaje mi się, że
    > spajanie Al-owego przewodu, z Cuprum-ową powłoką, to dość trudna
    > zabawa?). Chyba większość nie-młodych tu-bywalców ów pomysł pamięta.
    > Jak napisałem: technologia zbyt banalną raczej nie jest, bo nie wydaje
    > mi się, aby to dało radę robić elektrolitycznie? A pewne doświadczenie w
    > tym zakresie mam, "na praktykach" pracowałem w galwanizerni, no ale
    > szerszej teorii tam nie zapodawali.

> [...]
    W przypadku instalacji elektrycznych nie ma to najmniejszego sensu. Prąd
    niskiej częstotliwości płynie całym przekrojem przewodu, a robiąc takie
    przewody plastikowe z powłoką z miedzi po prostu będą miały zbyt mały
    przekrój. Czo innego prądy w.cz., które płynął po powierzchni przewodu
    tzw. efekt naskórkowości. Takie przewody od dawna już się stosuje.

    Poza tym Ameryki nie odkryłeś, bo już chyba w latach 60-tych zeszłego
    stulecia, albo i wcześniej produkowano przewody z nylonu pokrytego
    miedzią w formie spiralki. Produkowano go na masową skalę i z całą
    pewnością każdy miał z nim do czynienia. Tak kiedyś produkowano przewody
    do słuchawek telefonicznych. Z tym, ze tu nie chodziło o właściwości
    elektryczne, ale o dużą giętkość takiego przewodu. Nie dało się go
    lutować. Trzeba było używać złączek oczkowych zaciskanych specjalnymi
    szczypcami.