  • 71. Data: 2012-01-20 10:55:02
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 10:52, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mnie dziwi co innego - ta przewijająca się listwa.
    > To są jeszcze tacy, co czytają peceta i nie mają wyłącznika
    > na zasilaczu?

    Listwa po to, żeby nie zaczęli o pobór wyłączonego monitora płakać...

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 72. Data: 2012-01-20 10:58:03
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-20 11:44, kamil wrote:

    > Zrobię to za Ciebie:
    >
    > http://michaelbluejay.com/electricity/computers.html

    > Ależ wcale nie jest kulawa, przeciętny biurowy desktop zużywa w trybie
    > stanby mniej niż te twoje 14W, a wyłączony 1-3W.
    >
    > http://h10010.www1.hp.com/wwpc/ca/en/sm/WF04a/121327
    08-12132884-12132884-12132884-80584512.html

    > Power Consumption in ES Mode - Suspend to RAM (S3) (Instantly Available
    > PC): <2.7 W
    >

    > Przejrzyj strony producentów sprzętu. I nie miej pretensji o większy
    > pobór, jeśli wpakujesz do komputera zasilacz 850W kręcący wentylatorem
    > po wyłączeniu, bo mój komputer uciągnie wszystkie nowe gry bez
    > najmniejszego problemu, a zasilacz mam o połowę słabszy. Chcesz
    > brandzlować się benchmarkami, to płać. Ty chciałbyś mieć sportowy
    > samochód z 5s do setki, ale żeby palił 10 litrów w mieście.

    Jestem jak najbardziej sklonny placic prace szybkich komponentow w
    komputerze, jednak tylko i wylacznie wtedy gdy z nich korzystam. Czy
    wypasiona karta graficzna i szybki procesor po wylaczeniu komputera
    pobiera prad?
    Wczesniej posluzyles sie przykladem alarmu i radia samochodowego; czy
    radio i alarm w Ferrari sa proporcjonalnie bardziej energochlonne w
    stanie spoczynku, od tego z przecietnego modelu Audi?
    Do zasilenia podtrzymania zycia plyty glownej nie potrzeba ogromnej
    ilosci energii i jesli zuzycie pradu w przez zasilacz w trybie standby
    jest proporcjonalne do jego mocy to ta technologia wymaga dopracowania.
    To ze ktos ma BMW z silnikiem 5 litrow, ktore pali 15l/100km wcale nie
    musi oznaczac, ze godzi sie rowniez na dziure w baku, przez ktora traci
    dodatkowe 2 litry.

  • 73. Data: 2012-01-20 11:07:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-20 11:44, kamil wrote:

    > Zrobię to za Ciebie:
    >
    > http://michaelbluejay.com/electricity/computers.html

    Tutaj jest przedstawiony pobor pradu przez zasilacze 850W:
    http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canuck
    s-reviews/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.h
    tml

  • 74. Data: 2012-01-20 11:13:46
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 10:58, atm wrote:

> [...]
    > radio i alarm w Ferrari sa proporcjonalnie bardziej energochlonne w
    > stanie spoczynku, od tego z przecietnego modelu Audi?

    A wiesz, że takim Ferrari zalecane są okresowe wymiany oleju nawet
    jeśli stoi pod domem i nie jeździ? Do V12 wejdzie go więcej i droższego,
    niż kowalski wleje do Audi TDI co 20.000km.

> [...]
    > To ze ktos ma BMW z silnikiem 5 litrow, ktore pali 15l/100km wcale nie
    > musi oznaczac, ze godzi sie rowniez na dziure w baku, przez ktora traci

    Jeśli ten właściciel przeczyta instrukcje, w której napisano "żeby nie
    palił 2 litrów więcej, naciśnij przycisk na desce rozdzielczej" -
    myślisz że go wciśnie czy raczej przyjdzie marudzić w usenecie?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 75. Data: 2012-01-20 11:20:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-20 12:07, atm pisze:

    > Tutaj jest przedstawiony pobor pradu przez zasilacze 850W:
    > http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canuck
    s-reviews/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.h
    tml

    Twój link pokazuje, że ktoś dostrzega problem. To cieszy.

    Pamiętam, gdy na studiach zastanawiałem się, dlaczego marnuje się prąd w
    procesorach w czasie, gdy nie wykonują dużych obliczeń. Kilka lat
    później zaczęły się pojawiać procesory oszczędzające energię.

    Wtedy jednak nie było nagonki na ekologię. Dzisiaj mamy ją na każdym
    kroku, dlatego zdumiewa mnie to, co się dzieje z komputerem w nocy w
    czasie, gdy powinien spać jak zabity.

  • 76. Data: 2012-01-20 11:21:59
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-20 12:13, kamil wrote:

> [...]
    > palił 2 litrów więcej, naciśnij przycisk na desce rozdzielczej" -
    > myślisz że go wciśnie czy raczej przyjdzie marudzić w usenecie?

    Z tym informacjami jest problem, przejrzalem pobieznie pdfa z manualem
    do mojego zasilacza i nie doszukalem sie informacji ile bierze pradu w
    trybie standby. W tej materii nawet polskie konkursy smsowe wydaja sie
    bardziej rzetelne.
    Wiesz, wlasnie takie glosy (moze nie w usenecie, ktory umiera) czesto
    wplywaja na rozwoj technologii.
    Jesli wszyscy beda siedzieli cicho zadowoleni z tego, ze zasilacz zre
    bez wiekszego uzasadnienia energie (ponizej znajdziesz zestawienie
    850-tek, ten na pierwszy miejscu zuzywa tylko 4W wiec jak sie chce to
    mozna) a monitor IPS przeklamuje kolory w Windowsie poza profilowanymi
    programami (ktorych jest jak na lekarstwo) to bedziemy sie bujac z tymi
    niedorobkami wieki cale.

  • 77. Data: 2012-01-20 11:28:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zlotowinfo napisa?(a):

    > a jak można inaczej aniżeli przez listwę z wyłącznikiem?
    > nie ma innej logicznej możliwości

    Tak, sensem istnienia tych listw jest właśnie wyłącznik (o ile jest
    dobrze przyłączony) - i nic więcej :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 78. Data: 2012-01-20 12:29:31
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 20 Jan 2012 10:41:19 +0100, atm <...@v...pl> wrote:

    >Powiedz czego tu nie rozumiesz. To tak jakbys mial samochod, parkowal go
    >na noc i jesli chcialbys uruchomic go rano kluczykiem w stacyjce
    >musialbys sie liczyc z tym, ze w nocy wciagnie z baku ze 2 litry paliwa.
    >W przeciwnym wypadku powinienes wieczorem spuscic paliwo do kanistra.

    Raczej: zje parę (mili)amperogodzin z akumulatora, i żeby się przed
    tym uchronić, należałoby na noc odłączyć akumulator. Abominacja!

  • 79. Data: 2012-01-20 12:47:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    > Matko jedyna, przecież to jakieś 15W bierze 24/7. Wiesz ile lobbyści zarobili?

    Maksymalnie może brać 18 W. Gdy nie jest podłączony dysk to pewnie ~11W.
    Miesięcznie wychodzi 4 zł Faktycznie dużo... Trzeba brać nadgodziny...

  • 80. Data: 2012-01-20 12:57:08
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Budzenie przez LAN mam wyłączone. Wybudzić klawiaturą się nie da. Zmusić
    > go przez BIOS, żeby powyłączał te bzdety, które biorą 7W - chyba się nie
    > da - w każdym razie nie umiem.
    >
    > Zgaduję, że 99% użytkowników oczekuje, że gdy wyłączy komputer, to będzie
    > on brał ZERO i nie zamierza budzić go przez LAN. Może warto nagłośnić
    > problem?

    Ja mam na to prosty sposób. Taki dynks pod nogą...
    Nie koniecznie z oszczędności (choć właściwie to z oszczędności).
    Jak pieron palnął to u sąsiadów parę sprzętów się sprzeciwiło
    dalszemu działaniu,...a teraz wyłączają z gniazdka:).

    Artur(m)