  • 1. Data: 2012-01-19 15:03:43
    Temat: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

    Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.
    Pytam się: PO CO?

    Gdy policzyć, że komputera używa się 6 godzin na dobę, to ZBĘDNY pobór
    energii prądu wynosi 46 kWh rocznie, czyli ponad 23 zł.

    Niby niewiele, ale przy dwóch komputerach to już prawie 50 zł rocznie, a
    przy 30 mln komputerów w kraju (niektórzy nie mają wcale, niektórzy mają
    kilka - w tym w pracy) - to ponad 650 mln zł rocznie.

    650 mln to kawał pieniądza.

    Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie
    uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd? I po co w ogóle te
    7W? Czy to jakaś zmowa producentów?

  • 2. Data: 2012-01-19 15:11:53
    Od: "Michał \"Roykssop\" Paszek" <r...@g...pl>

    W dniu 2012-01-19 16:03, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie
    > uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd? I po co w ogóle te

    W żołnierskich słowach:
    1: stand by
    2: 0-Watt PC

  • 3. Data: 2012-01-19 15:12:56
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.
    > Pytam się: PO CO?

    Żebyś mógł go wybudzać przez LAN lub z klawiatury i inne tego typu bzdety.
    Fakt, że włącznik nie jest połączony bezpośrednio z zasilaczem, tylko idzie
    przez płytę główną też ma znaczenie.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 4. Data: 2012-01-19 15:16:54
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.
    >
    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest
    > CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.

    ATX z definicji NIE JEST "calkowicie" wylaczany
    (chyba, ze wylacznikiem na tyle zasilacza).

    > Pytam się: PO CO?

    Zebys mogl go wlaczyc mysza lub klawiatura chocby,
    i zebys nie musial zmieniac CR2023 co roku ;)

    BTW: jakbys przeczytal instrukcjie uniknalbys
    teraz "odkrywania Ameryki"...

    > Gdy policzyć, że komputera używa się 6 godzin na dobę,
    > to ZBĘDNY pobór energii prądu wynosi 46 kWh rocznie,
    > czyli ponad 23 zł.

    Dolicz do tego TV, ladowarke do telefonu, sprzet audio, etc...

    > Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera
    > (nie uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd?

    Oczywiscie, pstryczek na listwie zasilajacej.

    > I po co w ogóle te 7W?
    > Czy to jakaś zmowa producentów?

    Oczywiscie. A takze cyklistow. Oni zawsze sa winni...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2012-01-19 15:18:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 16:12, =Marcos= pisze:

    > Żebyś mógł go wybudzać przez LAN lub z klawiatury i inne tego typu
    > bzdety. Fakt, że włącznik nie jest połączony bezpośrednio z zasilaczem,
    > tylko idzie przez płytę główną też ma znaczenie.

    Budzenie przez LAN mam wyłączone. Wybudzić klawiaturą się nie da. Zmusić
    go przez BIOS, żeby powyłączał te bzdety, które biorą 7W - chyba się nie
    da - w każdym razie nie umiem.

    Zgaduję, że 99% użytkowników oczekuje, że gdy wyłączy komputer, to
    będzie on brał ZERO i nie zamierza budzić go przez LAN. Może warto
    nagłośnić problem?

    Niech ekoterroryści przydadzą się na coś.

  • 6. Data: 2012-01-19 15:20:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 15:18, Marcin N wrote:

> [...]
    > będzie on brał ZERO i nie zamierza budzić go przez LAN. Może warto
    > nagłośnić problem?
    >
    > Niech ekoterroryści przydadzą się na coś.

    To nic nie da.. GAZPROM przekupił polskich hurtowników już dawno i biorą
    tylko sprzęt, który pobiera jak najwięcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-01-19 15:21:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 16:16, Vituniu pisze:

    > Dolicz do tego TV, ladowarke do telefonu, sprzet audio, etc...

    Doliczyłem. NIC nie bierze 7W w uśpieniu. Wszystko góra 1W. Wszystkie
    pozostałe urządzenia razem wzięte biorą mniej niż jeden wyłączony komputer.

  • 8. Data: 2012-01-19 15:22:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 16:20, kamil pisze:

    > To nic nie da.. GAZPROM przekupił polskich hurtowników już dawno i biorą
    > tylko sprzęt, który pobiera jak najwięcej.

    Widzę, że z jakiegoś powodu próbujesz bronić taki stan rzeczy. Dlaczego?
    Setki mln zł rocznie idą w powietrze z tak błahego powodu.

  • 9. Data: 2012-01-19 15:24:57
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 15:22, Marcin N wrote:

    > Widzę, że z jakiegoś powodu próbujesz bronić taki stan rzeczy. Dlaczego?
    > Setki mln zł rocznie idą w powietrze z tak błahego powodu.

    A bo to moje miliony? Ja mam listwę i po problemie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-01-19 15:27:51
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Doliczyłem. NIC nie bierze 7W w uśpieniu. Wszystko góra 1W. Wszystkie
    > pozostałe urządzenia razem wzięte biorą mniej niż jeden wyłączony
    > komputer.

    To zmierz dekoder-rekorder n-ki :) Wtedy się dopiero zdziwisz :)