  • 1. Data: 2010-12-27 11:14:27
    Temat: Jak zmierzyć dużą pojemność 100 000 uF ?
    Od: "komar" <k...@o...eu>

    Chodzi mi o pomiar metodą techniczną, np czas ładowania kondensatora przez
    rezystor, przy danym napięciu.

  • 2. Data: 2010-12-27 11:42:59
    Temat: Re: Jak zmierzyć dużą pojemność 100 000 uF ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.12.2010 12:14, komar pisze:
    > Chodzi mi o pomiar metodą techniczną, np czas ładowania kondensatora przez
    > rezystor, przy danym napięciu.
    Ładujesz stałym prądem i mierzysz zmianę napięcia w czasie.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-12-27 12:37:38
    Od: "komar" <k...@o...eu>

    Podłączyłem baterię kondensatorów do zasilacza stabilizowanego 20V przez
    rezystor 1 kom. Czas naładowania do wartości 63,2% (12,64V) wynosi ok
    83s. Czy pojemnośt tej baterii to 83000 uF ?

  • 4. Data: 2010-12-31 00:22:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik komar napisał:
    > Chodzi mi o pomiar metodą techniczną, np czas ładowania kondensatora przez
    > rezystor, przy danym napięciu.

    Z definicji.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-12-31 00:58:06
    Temat: Re: Jak zmierzy? du?? pojemno?? 100 000 uF ?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Pod??czy?em bateri? kondensator?w do zasilacza stabilizowanego 20V przez
    > rezystor 1 kom. Czas na?adowania do warto?ci 63,2% (12,64V) wynosi ok
    > 83s. Czy pojemno?t tej baterii to 83000 uF ?

    Tak (nie biorąc pod uwagę oporu wewnętrznego kondensatora).

    ł=RC

    zyga
    --
    --force --nodeps --all