  • 31. Data: 2013-06-17 08:36:56
    Temat: Re: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-17 01:17, Maciej Bebenek pisze:

    > Panie, taka ładowarka, zgodna z Pańską normą, to by i ze 100 dolarów mogła
    > kosztować.

    Dolara w Chinach :-)
    Podobno jest scalak, który to realizuje. Oglądałem gdzieś w sieci ulotkę
    zainteresowany tematem. Pewnie za wspomnianego dolara można go kupić.

    > A kogo na to stać, w dzisiejszych czasach ;-)

    A tak na serio - jakoś to działa w HTC za 13zł. Zapewne na sztywno
    zaimplementowany jest jeden z tych "algorytmów" negocjacyjnych a raczej
    informacyjnych.

    Tak czy owak zupełnie nie rozumiem po co w ogóle tak się to komplikuje
    zamiast podawać stabilizowane napięcie plus (duży) prąd, który będzie
    odpowiednio sterowany przez układ ładowania w telefonach. Od dupy strony
    rozwiązanie.

    Marek

  • 32. Data: 2013-06-17 11:24:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." vtfw330fhtn0$....@4...net...

    > Napisz. Ciekawe czy odpowiedza cos poza "nie mozemy odpowiadac za
    > rozne ladowarki, dlatego polecamy nasz produkt XXXX"

    Ja nie potrzebuję tych informacji. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2013-06-17 12:00:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał
    Marek <p...@s...com> wrote:

    >Panie, taka ładowarka, zgodna z Pańską normą, to by i ze 100 dolarów
    >mogła
    >kosztować.
    >A kogo na to stać, w dzisiejszych czasach ;-)

    Chyba nie - bo z tego co widze to DCP ma po prostu zwarte linie D+/-
    Negocjacje dotycza zwyklego portu USB w komputerze i mocniejszego
    portu w komputerze.

    Zas zwykla ladowarka, no coz - jak pisalem, zapasu napiecia jest
    diablo malo ..

    J.

  • 34. Data: 2013-06-18 01:12:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 8...@4...net

    > Tylko ze to powinno byc wbudowane w telefon,
    > a nie w ladowarke,szczegolnie USB.

    I prawie na pewno jest w telefonie, nie w ładowarce zewnętrznej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2013-06-18 01:50:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" kpdfn1$t08$...@n...news.atman.pl

    > Bez przesady. Napisaliby o tym na obudowie :-) Poza tym radiator musiałby być
    wielkości buta :-D Ładowarki od HTC to maleństwa.

    Sztabka może mieć moc megawatową -- a radiatora nie będzie potrzebowała.
    Ważne, ile mocy odłoży się w ładowarce, nie zaś to, ile ładowarka odda;
    a owe 1000mA to wielkość charakteryzująca możliwość oddania mocy, nie
    zaś pozostawienia w sobie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2013-06-18 02:19:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kpo7ei$dm7$...@s...aioe.org

> [...]

    > Ważne, ile mocy odłoży się w ładowarce, nie zaś to, ile ładowarka odda;
    > a owe 1000mA to wielkość charakteryzująca możliwość oddania mocy, nie

    Oddanie nie w postaci bezużytecznego ciepła,
    ale w użytecznej elektryczności -- rzecz jasna.

    -=-

    IMO potrzebna jest mocna ładowarka -- dająca stabilne 5 woltów (lub nieco
    wyższe napięcie) także pod solidnym obciążeniem -- przykładowo 2 amperów. :)
    Można też zobaczyć, do czego jest wykorzystywany piąty (dodatkowy) pin we
    wtyczce USB -- być może jest jakoś połączony opornikiem z innym pinem,
    przez co mówi telefonowi o tym, że (UWAGA!!) ;) oto mamy do czynienia
    z oryginalną ładowarką -- tu nie trzeba zmyślnej elektroniki XXII wieku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2013-06-18 11:48:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w
> [...]
    >odda;
    >a owe 1000mA to wielkość charakteryzująca możliwość oddania mocy, nie

    No, zazwyczaj sa jakies straty, i nawet jak minimalne, to 1% od 1MW
    rozgrzeje sztabke do czerwonosci.

    Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke
    dosc dowolnie ksztaltowana moze miec ..

    J.

  • 38. Data: 2013-06-18 13:03:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51c02ce9$0$1220$6...@n...neostrada.pl

    > No, zazwyczaj sa jakies straty, i nawet jak minimalne, to 1% od 1MW rozgrzeje
    sztabke do czerwonosci.

    Jakoś elektrownie dają z siebie magawaty. A z elektrowni do domu są po drodze
    transformatory.
    Jakiego radiatora trzeba dla megawatów, skoro dla 25 watów trzeba tak dużego jak but?

> [...]

    > buta :-D Ładowarki od HTC to maleństwa.

    > Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke dosc dowolnie

    Są przetwornice na 300 watów z 12 woltów na 230 woltów małe jak pudełko papierosów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2013-06-18 13:52:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F" 51c02ce9$0$1220$6...@n...neostrada.pl
    >Jakoś elektrownie dają z siebie magawaty.

    Ale wiesz jakie sa duze ? Szczegolnie ze one ciepla to juz gigawaty
    produkuja i radiatory maja 100-200 m wysokosci :-)

    > A z elektrowni do domu są po drodze transformatory.

    takie malutkie jak sztabka, nieprawdaz ?

    Akurat transformatory maja swoje stare prawa i moc przenoszona zalezy
    od wielkosci (i czestotliwosci).

    >Jakiego radiatora trzeba dla megawatów, skoro dla 25 watów trzeba tak
    >dużego jak but?

    Dwie chlodnice samochodowe powiedzmy. Pod warunkiem ze wiatraki
    zapewnia 200km/h :-)

    >Są przetwornice na 300 watów z 12 woltów na 230 woltów małe jak
    >pudełko papierosów.

    Sprawdzone ?
    Bo zasilacz do notebooka ma ~2 paczki i 150W.

    J.

  • 40. Data: 2013-06-18 14:56:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51c04a05$0$1227$6...@n...neostrada.pl

    > Ale wiesz jakie sa duze ? Szczegolnie ze one ciepla to juz gigawaty produkuja i
    radiatory maja 100-200 m wysokosci :-)

    Mega -- to milion a milion połączonych butów nie daje powierzchni
    (czyli i skuteczności oddawania ciepła) milion razy większej niż
    jeden but.

    > takie malutkie jak sztabka, nieprawdaz ?

    Jeśli przez sztabkę dobrego przewodnika (nie żeliwa, ale czegoś lepszego)
    przepuścisz mały prąd (rzędu kilku amperów -- jak to czyni energetyka)
    uzyskasz bez trudu gigawaty -- na odpowiednio dużym napięciu.

> [...]

    but?

    > Dwie chlodnice samochodowe powiedzmy. Pod warunkiem ze wiatraki zapewnia 200km/h
    :-)

    Zobacz, jakie moce przesyłają linie najwyższych napięć.
    Dla 110 kV to kilkaset kW, ale są (albo choć były kiedyś)
    i napięcia rzędu 600 kV -- tam masz bez trudu megawaty
    a chłodnic samochodowych nie ma. I wiesz, z czego są
    przewody w energetyce? Ze złota, ze srebra, z miedzi?...

    Z aluminium raczej. :)

    dowolnie ksztaltowana moze miec ..

    > Sprawdzone ?

    Ja nie sprawdzałem.

    > Bo zasilacz do notebooka ma ~2 paczki i 150W.

    Są ładowarki (z przetwornicami) do akumulatorów samochodowych
    (kwasowych) dające 15 woltów i 10 amperów. A wiesz, jak są
    malutkie?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'