  • Data: 2013-06-16 11:11:35
    Temat: Re: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1s8jdniamx096.oh0zpbuxzz49$....@4...net

    > Bo napiecie tez wazne, i tu sie moze kazde 0.1V liczyc :-)

    Może. Telefon może mierzyć napięcie podawane na wtyczkę USB
    i w razie spadku tegoż (na przykład już o 0.1V) może zmniejszyć
    prąd ładowania akumulatora, ale że ładowarka (zewnętrzna -- to
    co jest na zewnętrz telefonu; to, co podaje napięcie za wtyczkę
    USB) może mieć solidny stabilizator napięcia, stosownie dostosuje
    się i pomimo zmniejszenia obciążenia w telefonie, napięcie na
    wtyczce USB będzie nadal stałe, czyloi nadal za małe, co sprawi,
    że telefon będzie uważał, iż nadal zbyt mocno drenuje ładowarkę
    zewnętrzną i (aby ją uchronić przed spaleniem) zmniejszy pobór
    prądu... I tak aż do minimalnego ładowania...

    Sama różnica 0.1V na wtyczce niczego nie zmieni!
    Ale może zmienić poprzez sterowanie ładowarką zasadniczą/wewnętrzną.

    Ładowarka zewnętrzna może być wydajna -- może dać i 10A dla 5V,
    ale być może telefon wymaga takiej ładowarki, która daje 5.1V
    w trakcie obciążenia i 5V potraktuje jako spadek możliwości
    ładowarki, co skwituje zmniejszeniem poboru prądu.

    -=-

    Ale to jedna z hipotez -- IMO nierealna.

    -=-

    Raczej telefon chce uchronić gniazdka USB w komputerze, które
    bez dodatkowego żądania dają tylko 100mA. Jeśli z jakiegoś
    powodu napięcie na wtyczce USB spada poniżej określonego
    poziomu (ładowarka zewnętrzna nie daje rady) telefon przechodzi
    na powolne ładowanie, aby uchronić port USB, który zbyt mocno
    obciążony wyłączy się zupełnie. I czyni tak nie zważając na
    to, z czego jest ładowany -- z AC czy z USB.

    To kolejna hipoteza.

    -=-

    I można takich namnożyć całą masę.
    Czysta filozofia.

    -=-

    IMO trzeba wziąć dokumentację -- można po prostu napisać do HTC. :)
    [i zagrozić wstrzymaniem pomocy humanitarnej w razie odmowy
    udzielenia wszelkich informacji technicznych dotyczących
    budowy i działania telefonów HTC]

    Jak pojmuję -- telefon nie jest rozbieralny i raczej nie można
    śledzić warunków na samym akumulatorze -- temperatury, prądu
    ładowania i napięcia panującego na zaciskach akumulatora.
    można co najwyżej zmierzyć prąd i napięcie na wtyczce USB.

    Można? Też nie można. Bo trzeba mieć solidny miernik. ;)

    Ładowanie jest impulsowe, mierniki za 5 plnów są
    niemiarodajne, cierpliwość ma swoje granice,
    gniazdo USB ma nie 4, ale więcej pinów/drutów...

    Chyba wiesz, ile informacji można przesłać po jednym dodatkowym
    drucie stojącym obok jakiejś masy? A nawet i po zasilaniu można
    słać informację -- słynne PLC idzie wprost po drutach zasilających.

    Powolną transmisję można mieć za kilka groszy!
    (a tu szybszej nie trzeba)

    Chińczycy to cwani ludzie -- zawsze coś wykombinują. ;)
    A już zwłaszcza Chińczycy z Tajwanu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'