  • Data: 2013-06-14 23:35:51
    Temat: Re: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-14 22:44, ToMasz pisze:

    > nie.

    No więc to niedobrym jest objawem jak sobie odpowiedziałeś :-)

    >PRzykład: ogniwa w samochodach na prąd, mozesz naładować szybko,

    Ale to innego typu ogniwa więc i inne reguły tam obowiązują.

    > za wygodę płacisz trwałością.

    No dobrze, ale ja prawie zawsze ładowałem szybko. Telefon mam 2 lata a
    bateria działa tak jak byłaby nowa. Nie zauważyłem drastycznego
    uszczerbku na kondycji baterii.

    > mniej więcej się zgadzało, tylko że ja podłączyłem baterie do telefonu
    > jednym kabelkiem, a drugim był amperomierz. nie trzeba ciąć....

    W HTC bateria jest zakamuflowana. Musiałbym rozebrać telefon a to
    wyczyn. Pewnie jakieś ukryte śruby i zaczepy.

    > jak działa to wystarczy. nie w każdym telefonie działa, jak nie działa
    > to pokazuje zero amper.

    No to mam pierwszy test na wolnej ładowarce 1A. Rozładowałem telefon do
    zera a pomiar robiłem widgetem. No i wygląda to tak, że zaraz po
    podłączeniu prąd ładowania to 7mA i rośnie powoli przez kilka minut do
    nieco ponad 400mA. Potem następuje spadek po ok 10 minutach do 340mA,
    trzyma tak spory odcinek czasu i w końcowej fazie po kilku godzinach
    maleje aż do zera. Załóżmy, że ta końcowa faza rozciąga się na ostatnią
    godzinę ładowania.

    Nie do końca wiem co widget pokazuje. Przypuszczam, że prąd płynący do/z
    baterii - niezależnie od kierunku. Gdy nie ładuję telefonu, to potrafi
    mi pokazać np. 100...220mA. Czyli domyślam się, że chodzi o rozładowywanie.

    Marek