  • 1. Data: 2011-01-07 14:52:31
    Temat: Jak xls zapisac w XML ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ewentualnie skierujcie mnie na inną grupę.

    Ministerstwo Finannsów udostępnia na swojej stronie formularz
    sad_sadbis_w_1_00.xls
    który w Urzędzie Celnym należy złożyć w formacie XML.

    Rzecz w tym, że nie udaje mi się żadnym "ogólnoarkuszowym" programem zapisać
    tego arkusza xls w formacie XML.

    Jak/czym ten problem zapisu do XML obejść, przeskoczyć?

  • 2. Data: 2011-01-07 15:06:46
    Temat: Re: Jak xls zapisac w XML ?
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ig79bf$4sn$...@i...gazeta.pl,
    666 <j...@g...pl> nastukał:
    > Jak/czym ten problem zapisu do XML obejść, przeskoczyć?

    office też to robi bez problemu, zapisz jako... wybierasz xml.

    --
    VSS

  • 3. Data: 2011-01-07 17:05:57
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Sprawdzisz, jak ten plik:

    http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/dokument_s
    ad/sad_sadbis_w_1_00.xls

    się otwiera (m.in. polskie czcionki) i czy zapisuje się jako XML ??
    U mnie (OpenOffice 3.2.1) przy próbie zapisu jako XML wyskakuje bład zapisu
    niestety.

    -----

    > Normalnie otwieram arkusz e formacie xls, po czym wybieram "Zapisz jako..."
    i z listy dostepnych formatow wyklikuje sobie "Microsoft Excel 2003 (.xml)" i
    po sprawie.

  • 4. Data: 2011-01-07 17:16:15
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Sprawdzisz, czy ten plik:

    http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/dokument_s
    ad/sad_sadbis_w_1_00.xls

    zapisuje się jako XML ??
    W Office 2007 przy próbie zapisu jako XML (trzeba było zresztą najpierw
    włączyć jakąś opcję w ustawieniach, żeby się XML i zakładka Developer
    pokazały) wyskakuje błąd zapisu niestety.
    'Cannot save XML data because the workbook does not contain any XML mappings.'

    -----

  • 5. Data: 2011-01-07 18:51:32
    Od: geyb <g...@g...pl>

    1. Jeśli błąd pojawia się od razu, pewnie brakuje Ci czegoś. U mnie
    pomogło zainstalowanie paczki openoffice.org-gcj, bez której faktycznie
    openoffice nie umiał eksportować do XML-a.
    2. Twojego dokumentu faktycznie nie można wyeksportować, program mieli,
    mieli, mieli, mieli, po czym kulturalnie wyświetla błąd (z innymi
    plikami nie mam problemów). Nie wiem, dlaczego, nie bardzo mam pomysł.
    3. Zwróć uwagę, o jaki konktretnie XML chodzi, bo może szanowne
    Ministerstwo miało na myśli format Excela XLSX - od wersji 2007 w
    standardzie, a do starszych wersji były patche (przynajmniej do importu)
    Wg msdn.com jest to też XML
    http://blogs.msdn.com/b/excel/archive/2006/07/20/671
    995.aspx

    g.

  • 6. Data: 2011-01-07 19:20:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "geyb" napisał:

    > 2. Twojego dokumentu faktycznie nie można wyeksportować, program
    > mieli, mieli, mieli, mieli, po czym kulturalnie wyświetla błąd (z innymi
    > plikami nie mam problemów). Nie wiem, dlaczego, nie bardzo mam pomysł.

    Pewnie tradycyjnie - zasilacz nie wyrabia. Myślę, że na właściwej gupie
    znajdzie się jakaś dobra dusza ze sprawnym zasilaczem, która wam ten
    dokument przekonwertuje. Radzi sobie z tym nawet zabytkowy Excel 97.

    JoteR

  • 7. Data: 2011-01-07 19:35:54
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ig7hov$qc$...@i...gazeta.pl,
    666 <j...@g...pl> nastukał:
> [...]
    > Developer pokazały) wyskakuje błąd zapisu niestety.
    > 'Cannot save XML data because the workbook does not contain any XML

    Podany w zapytaniu URL
    /files/sluzba_celna/dokument_sad/sad_sadbis_w_1_00.x
    ls nie został
    odnaleziony na tym serwerze.

    --
    VSS

  • 8. Data: 2011-01-07 21:21:46
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    geyb wrote:

    > 2. Twojego
    > dokumentu faktycznie nie można wyeksportować, program mieli, mieli,
    > mieli, mieli, po czym kulturalnie wyświetla błąd

    Hmmm, mi MS Excel 2003 bez problemu zapisuje jako .xml, grzecznie
    informując, że stracę grafiki i autokształty.
    Tak zapisany .xml później ów Excel bez problemu otwiera.

    > Ministerstwo miało na myśli format Excela XLSX - od wersji 2007 w
    > standardzie, a do starszych wersji były patche (przynajmniej do
> [...]

    A to to już w ogóle nie ma problemu z eksportem/odczytem/zapisem i czym
    tam jeszcze.

    --
    Wojtek

  • 9. Data: 2011-01-07 21:36:38
    Od: " 666" <j...@g...pl>

  • 10. Data: 2011-01-10 10:47:06
    Od: Chopin <m...@p...pl>

    W dniu 2011-01-07 18:16, 666 pisze:
> [...]
    > pokazały) wyskakuje błąd zapisu niestety.
    > 'Cannot save XML data because the workbook does not contain any XML mappings.'

    Dzieje się tak bo wybierasz zapisz jako: "Dane XML (*.xml)"
    Musisz zapisać jako: "Arkusz kalkulacyjny XML (*.xml)"
    Pytanie czy Urząd chce w takim formacie...

    --
    Pozdrawiam,
    Chopin