  • 1. Data: 2011-01-07 11:17:46
    Temat: HP ML 350 G4 - boot z IDE ?
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Witam wszystkich!

    Czy komuś udało sie zbootować HP ML350 G4 z dysku IDE
    podłączonego do kontrolera na płycie głównej ?

    Niby IDE jest w biosie na liście kolejności bootowania dysków,
    wyłączyłem w biosie dodatkowy kontroler SCSI z RAID5, odpiąłem streamer z
    kontrolera SCSI na płycie głównej, podpiąłem dysk IDE zainstalowałem na nim
    VMware ESXi 4.1 wszystko pięknie - restart i nic...
    Nie bootuje się z IDE

    Sprawdza wszystkie dostępne w BIOSIE lokalizacje do podniesienia systemu
    operacyjnego i guzik - twierdzi że "no bootable device"
    O co może chodzić ?

    Ktoś przerabiał podobny temat na takiej lub podobnej maszynie ?

    Dodam że z malutkiego dysku SCSI który później podłączyłem do
    kontrolera na płycie - bootuje sie po zainstalowaniu VMware ESXi 4.1

    Dzięki

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 2. Data: 2011-01-08 10:52:20
    Temat: Re: HP ML 350 G4 - boot z IDE ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011, Artur Dębski wrote:

    > Witam wszystkich!
    >
    > Czy komuś udało sie zbootować HP ML350 G4 z dysku IDE
    > podłączonego do kontrolera na płycie głównej ?

    Rzut oka w gugla pokazuje że nie ;)

> [...]
    >
    > Sprawdza wszystkie dostępne w BIOSIE lokalizacje do podniesienia systemu
    > operacyjnego i guzik - twierdzi że "no bootable device"

    Jest takie hasło: "jak wszystkie środki zawiodą, sięgnij po instrukcję" ;>
    Wersja skrócona: "RTFM" ;)
    Teraz przyznaj się: zajrzałeś? :D

    > Ktoś przerabiał podobny temat na takiej lub podobnej maszynie ?

    Setki ludzi, z których co najmniej kilkunastu uderzyło w miejsce
    drugie w kolejności po instrukcji ;), mianowicie HP IT Resource
    forum, przykładowy (skrajnie krótki) wątek:
    http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/questiona
    nswer.do?admit=109447627+1294483396394+28353475&thre
    adId=816191
    ...i kryyczny cytat:
    +++
    Not supported to Use Onboard IDE controller for IDE Hard drives, you might
    get more option if optional IDE Card Installed (not Guaranteed)
    ---

    Maszynka po protu na IDE po nie-ATAPI nie szuka bootblocku.
    Jak to mawiają? "This is not a bug, it is a feature"? ;)

    Guglowa wersja szukania w forum:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=+site:forums11.i
    trc.hp.com+ML350+ide+boot

    pzdr, Gotfryd