    From: "Przemek" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak wyszukać duże pliki w XP ?
    Date: Wed, 6 Jul 2011 02:05:38 +0200

    Eneuel Leszek Ciszewski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > -- awaria jednej partycji niekoniecznie jest awarią wszystkiego

    a backup gdzie? ile miałeś przypadków awarii jednej partycji gdy nie padł
    cały dysk?

    > -- awaria partycji systemowej nie uniemożliwia korzystania z komputera
    > (skoro komputer można uruchomić z klona partycji)

    a od czego tzw. systemy live cd, z których można odpalić dowolny, szanujący
    się system operacyjny? To po 1.
    Po drugie klony partycji (masz na myśli sklonowane obrazy, jak rozumiem) są
    doskonałym narzędziem do... pozbycia się danych bezpowrotnie. Jeszcze nie
    zdarzyło mi się, żeby użytkownik, nawet doświadczony, nie zapisał jakiegoś
    pliku na partycji systemowej i nie zapomniał go skopiować przed
    przywróceniem partycji z klona.
    To już lepszym rozwiązaniem jest zainstalowanie systemu od nowa, a
    wcześniejsze zabezpieczenie wszystkich katalogów dysku przy użyciu jakiegoś
    licecd w osobnym katalogu, do usunięcia po sprawdzeniu, że wszystkie dane są
    rzeczywiście bezpieczne.

    > -- instalacja podejrzanego oprogramowania nie jest ryzykowna
    > (zawsze można popsutą partycję wywalić)

    do tego się używa wirtualnych maszyn, w jaki sposób zainstalowanie
    podejrzanego softu na jednej partycji ma uchronić resztę?

    > -- w razie problemów łatwo zgadnąć, czy aby soft nie nawalił...

    że niby jak?

    > Ponoć ważne dane są bakapowane, zaś nieważne -- są tracone bezpowrotnie.
    > ;) A jeśli nawet te ostatnie nie są tracone bezpowrotnie, to zwykle
    > dlatego, że są tracone bezpowrotnie pieniądze -- na odzyskanie tych
    > danych...

    a możesz znowu bez demagogii?
    Przem