  • Data: 2011-10-26 13:33:29
    Temat: Re: Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26-10-2011 o 10:25:52 tck <t...@t...wytnij.net.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Najprościej i najpewniej (jeśli ktoś potrafi) - omomierzem, w zależnści
    > od typu świecy bedzie miała oporność w granicach 0,6 do 1,2 oma.
    > Wykręcanie bez potrzeby jest trochę ryzykowne, test na "iskrzenie" mało
    > wiarygodny - wszystkie świece, które do tej pory wymieniałem miały
    > "prawie" zwarcie.
    >

    > jak sie ma to 'prawie zwarcie' wyrazone w ohmach?

    Miały 0,2 -0,3 ohma, sprawna miała 1,2 ohma. W drugim samochodzie -
    sprawna miała 0,7 ohma, a "zepsuta" 0,2.
    Mechanicy sprawdzali mi świece metodą "kabelkową - do akumulatora", wg
    nich swiece były OK. a mimo to komp zgłaszał usterkę wtrysku.
    Pomierzyłem świece omomierzem - wyszło mi, że dwie maja "prawie zwarcie" -
    po wymianie "check iniection" przestało się zapalać.

    Pzdr
    TG