eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    From: KJ Siła Słów <K...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na
    zakręcie?
    Date: Mon, 27 Jul 2009 18:53:19 +0200

    Mad pisze:

    > na krajowej 7 (gdańsk-wawa), którą jeżdżę często, są odcinki gdzie na
    > deszczu składam się gdzieś ok 45stopni i mam 130 km/h (pewnie i tak da
    > radę więcej). ale nigdy za pierwszym razem. to się wzięło z wielu
    > kolejnych prób. nie chcę się chwalić bo do miszcza mi daleko - chcę
    > tylko powiedzieć, że jest to całkowicie możliwe.

    Raczej malo prawdopodobne.

    http://michelinmotorcycle.com/index.cfm?event=pilotp
    ower

    Michelin pisze ze na mokrym torze mozna miec wsp. tarcia okolo 0,9 i to
    daje mozliwosc pochylenia max 41.9 stopnia na pilot power czyli
    niezgorszej gumie. No i to byl raczej test z zawodnikiem i cala jego
    technika pokonywania zakretow, plus jakosc i zestrojenei zawieszenia i
    pozostale przewagi techniczne torowego motocykle.

    Mysle ze ten gdanski zakret na mokro ma jednak zauwazalnie mniej niz
    0,9. Ja tam watpie czy polskie drogi to czesto na sucho tyle maja :-)

    Wniosek - wg mnie skladasz sie mniej niz 45 stopni.
    Nie spieram sie z tym ze robisz ten zakret szybko, tylko ze poczucie ze
    to jest okolo 45 stopni jest zwodnicze.

    Acha, maksymalny kat na suchym to 50 stopni (tor - wsp. tarcia 1,2).
    50 stopni vs 42 wskazuje ze jednak sporo sie mozna na mokrym pochylic
    - oczywiscie jak jest dobry asfalt.

    KJ