-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na
zakręcie?
Date: Mon, 27 Jul 2009 13:09:09 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 50
Message-ID: <h4k20u$hg9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <h4ehcp$53r$1@news.onet.pl> <h4jnei$3dl$1@inews.gazeta.pl>
<h4josi$rdc$1@news.onet.pl> <h4jvpk$6e5$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gnw110.internetdsl.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1248693086 17929 83.3.100.110 (27 Jul 2009
11:11:26 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Jul 2009 11:11:26 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:605991
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "fv" napisał w wiadomości
> Marcin N wrote:
>> A czy nie jes tak, że na zawodach zawodnicy jadą nieustannie na granicy,
>> gdyż inaczej nie mieliby szans na dobry wynik?
>> Co innego jazda uliczna. Przypuszczam, że każdy z zawodników doskonale
>> wyczuwałby zbliżanie się do granicy i bez problemu jechałby na 90%
>> możliwości. Mylę się?
>
> Brzmi to dosyć ironicznie w kontekście ostatniego wyścigu MotoGP.
> Doszło do sytuacji, gdy czołówka stawki nie schodziła nawet na kolano, bo
> nikt nie wiedział gdzie
> jest granica.
Nie strasz chłopaka bo się wycofa i zacznie ssać kciuka w kącie zamiast
normalnie
jeździć.
Na MotoGP wystartowali na slikach i to była loteria. Na kolano to i tak mało
kto
tam już schodzi bo szkoda prędkosci na szorowanie po asfalcie. A jak oni
popierdalają
to można ocenić tylko na żywca bo w tv to jest 50% efektu rzeczywistej
prędkości.
Nie ma czego porównywać. Przy prędkościach jakie osiągamy na drodze w
cywilnej
jeździe śmiem twierdzić, że można się pokusić o więcej pewności tym
bardziej, że przecież
jeździmy normalnie, a jak cos nam sie nie podoba w nawierzchni to zwalniamy,
a jak
zwalniamy to i ewentualny szlif jest mniej bolesny w skutkach. Nie ma
obowiązku schodzenia
na kolano na drodze publicznej, a i z praktyki wynika, że mało kto to robi,
ponieważ albo
nie umie, a jak umie to nie ma odpowiedniego winkla na takie zabawy.
Te armaty wytoczone w temacie niebezpiecznej jazdy w deszczu uważam za
przerost
formy nad treścią. Jeżdżę dużo w deszczu i w zasadzie po 15-20 min. od
rozpoczęcia
opadu już jestem wjeżdżony w warunki i mogę jechać w miarę normalnie, pod
warunkiem,
że mam dobrego antifoga i suche w środku buty (a tak juz teraz mam).Czasami
trzeba
jechać z prędkością 60 km/h bo tego wymaga sytuacja ale przecież to nie
wyścig więc
mozna jechać i 60-ką
Pozdrawiam
Irek i ktm-y
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.09 11:24 Nikanor
- 27.07.09 12:17 fv
- 27.07.09 12:44 Ireneusz Dyła
- 27.07.09 13:04 Kuba \(aka cita\)
- 27.07.09 16:53 KJ Siła Słów
- 27.07.09 21:15 Mad
- 27.07.09 22:55 KJ Siła Słów
- 29.07.09 00:19 Asmodeusz
- 29.07.09 09:02 Piotrek Roczniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=